import uit US

Home Forum Zeverhoekje import uit US

• Maker
    Discussie
  • Iemand ervaring met import?
    Een vriend van mij heeft een lotje van 3 luchtgekoelde 911’s gekocht in de US. Daarvan zou hij er graag (minstens) ééntje hier inschrijven. Hij vraagt zich nu af wat hij er moet aan aanpassen? ik vermoed de lichten maar verder heb ik niet echt een idee.

Zijn er nog speciale zaken die moeten gebeuren alvorens je er hier de baan op kan?

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • bedankt voor de info. Als ik dit hier lees is er dus geenenkele reden meer om ze niet in te schrijven als OT, de keuring is eenvoudiger en voor het werk zal hij ze zeker niet gebruiken.

Nen dikke merci hé

Als douane en accijnzen in orden zijn kan hij zich gewoon bij een keuringsstation aanmelden .
        Let wel ; als OLDTIMER en moet er geen verdere verbouwingen of derg. aan de wagen gebeuren.

Als dagelijks voertuig zal je een homolegatie procedure (EURO gelijkvormigheidsattest) moeten doorlopen .
        Dit is een veel omslachtiger procedure op zich en zal ook de wagen moeten aangepast worden naar EURO specs. (vb.koplampen ,pinkers ,gordels en derg.)

De meeste schrijven indien het voertuig oud genoeg is hem eerst in als oldtimer omdat dit sneller gaat en je alvast kan rijden ,daarna kan je alsnog kiezen om hem als dagelijks voertuig te laten homologeren .

INFO

XXX

Karl, zoek dat maar eens op wat dat juist voorstlt die keuring. Met de nieuwe wetgeving mag je dan enkel niet naar ‘t werk of school rijden.
          Andere restrictie is dat je geen ritten tegen betaling mag doen.
          Waarom geen o-plaat hé.
          :relaxman: :relaxman: :relaxman:

Luc, Dank je voor de reactie. de zoekfunctie heb ik al uitgeprobeerd maar er is niets uitgekomen, ik vermoed dat ik de juiste termen niet gebruik ofzo. Ik zal zeker nog eens verder zoeken.
            Denk je de bumpers ook?

Als oldtimer helemaal niets aanpassen? moet die dan niet door een oldtimerkeuring ofzo?

jan

inschrijven als oldtimer, dan hoef je helemaal niets aan te passen

Beste Karl 911,

Meer info ga je nog krijgen van de collegaforummers. Maar hij zal volgens mij ook de bumpers moeten aanpassen. Misschien moet je ook de zoekfunctie eens gebruiken. Volgens mij is een gelijkaardig topic hier reeds aan bod gekomen.
                Ciao,
                Luc

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.