import van een auto uit USofA

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen import van een auto uit USofA

• Maker
    Discussie
  • Wie heeft er al eens een auto in america gekocht en naar hier gebracht.
    Ik heb ginds een auto gekocht, maar moet zelf voor vervoer zorgen naar hier.
    Grote vraag dus aangezien ik dit nog niet gedaan heb.
    Welke firma neem ik het beste mee in zee? Regelen zij ginder ook alles? ophalen bij de verkoper enzo?
    En kwanta costa?
    Mocht ik de tijd hebben dan vloog ik voor een paar dagen naar ginder, maar dat gaat momenteel niet.

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Je kan ook altijd eens informeren bij Benny van Aircooled classics, die importeert op regelmatige momenten per jaar porsches van ginder… ik pm je zijn gegevens even.

Anoniem

Goed informeren omtrent invoertaksen. Deze zijn sinds 1 januari 2008 verhoogd voor een auto. Vroeger kon je een oldtimer /klassieker als collectiestuk laten invoeren, 6% invoertaksen maar dat lukt nu niet meer. 21%, reken zelf maar het verschil op pakweg een 356 van 15000 Dollar.
        Invoeren via Rotterdam is momenteel aangeraden omdat daar wel nog een voordelig tarief bestaat. Kan rap enkele €€€ verschil uitmaken.
        Succes.

[quote=”3.6rs”:8u6ry5mq]Over wat “Luke” schrijft ; 2000 euro is heel veel geld voor een RoRo transport en het risico op schade en diefstal is enorm hoog.[/quote]
          zal het ns opzoeken, heb er geen idee meer van, is ook al paar jaar geleden 🙄

komt van de oostkust af.

Alles hangt van een paar factoren af, oa van waar hij moet komen (Oostkust, Westkust, binnenland). En dan nog dit : momenteel is er zeer lange wachttijd – er worden meer wagens in EU ingevoerd dan normaal.
                Een tip : gewoon gaan zoeken in de buurt van waar de wagen moet vertrekken, en u niet ‘in ‘t zak laten zetten’.

nee, ik heb nogal wagens uit japan enzo laten afkomen, maar via een vriend die dit altijd doet. En dan wordt er altijd gebruik gemaakt van een gesloten container waar 2 wagens inkunnen
                  Maar in the states ken ik niemand, of ik ken niemand die wagens van daar invoert naar hier.

De prijzen voor transport zullen niet veel verschillen denk ik.

Hopelijk ben je geen van de 75% kopers die aan een avontuur begint waarvan je heel veel spijt gaat van hebben (en vooral veel $/€ gaat insteken).
                    Normaal ga je eerst informeren over het transport, en dan de koop van de wagen afsluiten. Hier ben je omgekeerd begonnen en dan liggen de troeven natuurlijk aan de andere kant van het water.
                    Over wat “Luke” schrijft ; 2000 euro is heel veel geld voor een RoRo transport en het risico op schade en diefstal is enorm hoog.
                    Alles hangt er natuurlijk van af wat u gekocht hebt ; een ‘wrak’ of een mooie wagen. Voor de laatste wordt zeker een container aangeraden, ook wanneer u een wrak wil transporteren met veel losse onderdelen in. Want bij een RoRo zal er gegarandeerd veel niet toekomen.

ik had mijne limo daar ook gekocht
                      daar laten inladen op het schip, dus geen container
                      vervoerd met Wallenius Wilhemsen, aangekomen in Antwerpen
                      invoer laten doen bij Geronimo in Blankenberge
                      alles perfect verlopen alleen was mn glaswerk en een reserveband kwijt
                      was in totaal nog geen 2000 euro geloof ik incl. verz.

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.