importeren Porsche uit Duitsland (btw kwestie)

Home Forum Porsche Talk importeren Porsche uit Duitsland (btw kwestie)

• Maker
    Discussie
  • Beste leden,

Ik ben sterk geïnteresseerd in een Porsche die te koop wordt aangeboden bij een Duits Porsche Center.

Het betreft een Duits btw-voertuig (2dehands).

Ik ben zelf ook zelfstandig en wens dus aan te kopen op mijn Belgisch btw-nummer.

Men wilt mij de wagen niet verkopen tegen de netto prijs (zonder Duitse btw).

De enige werkwijze zou gaan als volgt:
    – ik betaal het volledige bedrag (incl 19% Duitse btw);
    – de 19 % wordt intern op een depositorekening geplaatst bij de dealer;
    – men geeft mij een factuur met 0 % btw (verlegging van heffing);
    – ik breng de wagen naar België;
    – ik lever hen een bewijs dat de wagen uit Duitsland werd geëxporteerd (“Gelangensnachweis”);
    – de concessiegarage geeft mij het ingehouden bedrag van 19 % vrij;
    – ik betaal btw in Belgie (21 %).

Klopt dit verhaal ? Waar zitten de aandachtspunten ? Ervaringsdeskundigen ?

Groeten,

Kristof

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • [quote=”KuRRt” post=243610]
      Daar zit heel veel waarheid in, komt er nog bij dat “het knopje” ook nog eens voor heerlijke sound zorgt… (heb ik wel vaker met knopjes) :coolness:[/quote]

[hide]Ik heb dat dan ook niet uit mijn duim moeten zuigen, het is op die eigenste manier dat ik het zelf in de loop der jaren ervaren heb 🙂
      991 best car EVER. [/hide]

De mijne komt van PZ Wiesbaden, ook BTW-wagen naar BTW-plichtige. Ze hebben dat geregeld via een tussenstation in Keulen. Ik moest wel een beperkte som extra (dacht 500€) aan de tussenfirma betalen, maar die som kreeg ik integraal terug na bewijs van inschrijving te hebben geleverd.

En ik heb enkel de netto verschuldigde BTW bij ons betaald via kwartaalaangifte, dus 2 maand later. Dat kwam me héél goed uit toen!