importeren uit Nederland

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen importeren uit Nederland

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    Ben gisteren gaan kijken naar een Porsche in Nederland die ik zou willen kopen. Nu vraag ik mij af hoe deze geïmporteerd moet worden. De verkoper zelf was ook een particulier dus heeft ook niet echt een idee.
    Ik weet dat ik naar de douane moet gaan, en dat ik daar ook ergens transit platen kan kopen waarmee ik 15 dagen mag rond rijden. Sommige wagens moeten ook gekeurd worden voor gelijkvormigheid, maar wanneer moet dit gebeuren?
    Voor de rest heb ik niet echt een idee hoe dit werkt.

    volgens mij verloopt het als volgt, maar ben niet zeker.
    – Auto uitschrijven in NL en transitplaten kopen.
    – Douane voor een 705
    – Indien nodig een gelijksvormigheid keuring
    – En dan nog een gewone auto keuring

    Iemand van jullie een idee welke stappen ik moet ondernemen?

    (Het gaan om volgende wagen: http://www.marktplaats.nl/index.php?url … ering.html )

    mvg,
    Daan

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 91)
    • De eerste stap is al vlotteloos verlopen 😀 ) (was niet veel aan maar kom … )

        formulier voor aanvraag is dus sinds Juni nodig. En kan je bijkbaar bij de verzekeringsagent gaan halen.

          Morgen allemaal eens juist navragen :d

            Dat heb ik nog nooit gehoord en ik heb er al heel wat uit Duitsland en Nederland ingevoerd

              Morgen allesinds eens tot bij de douane gaan in Leuven. Wou er zo lang mogelijk mee wachten. Omdat iemand gezegd had dat wanneer je er geweest bent je maar 6 maanden hebt om alles in orde te krijgen.

                Ik moest met al die papieren naar een invoerder gaan daar een persoon zelf niet kan invoeren 😕
                Ik ging naar Van Poppel in Lommel .
                Als de papieren daar in orde waren moest ik de straat oversteken en bij de douane de wagen laten inschrijven .
                Alle nodige papieren heb ik bij de invoerder gekregen en NIETS bij de douane

                  kan me dat niet herinneren dat ik aanvraag tot inschrijving bij de douane moest presenteren… das de keuring die dat document nodig heeft denk ik

                    Nog even een vraagje 🙂

                    Aan de douane voor te leggen stukken
                    – de aankoopfactuur of een gelijkaardig document;
                    – het buitenlands inschrijvingsbewijs of een gelijkaardig officieel document;
                    – een aanvraag om inschrijving van het voertuig waarvan de rubrieken T behoorlijk zijn ingevuld.

                    wat wordt hier met het laatste puntje bedoeld?

                    Dit komt van de volgende website:
                    http://www.auto-on-net.com/articles/art … l?mainCat=

                    Moet ik naar de DIV voor ik naar de douane ga ?

                      je hebt een beperkte keuring om een individueel gelijkvormigheids attest te krijgen… maar das geen homologatie

                      Homologatie keuring , type goedkeuring , das bv toen ik mijn 944S meebracht uit NL

                      toen keken ze aan de hand van het chassis nummer, of alles derop en deraan nog conform the homologatie was, bekend voor 944S uit 1988
                      inclusief motor nummer, remember mijn problemen

                      voor een auto voor 1968 hebben ze gewoon weg geen gegevens

                      bij die beperkte keuring, trekken ze zich geen fluit aan van hun gegevens bank, je kon je opel daar aanleveren met een Ferrari V-12 onder de motor kap, en als het deugdelijk gemonteerd is, kreeg je mooi je papiertje

                        Mijn P2 was van 1960 dus zeker voor die tijd en toch moest ik er voor zorgen 😥

                          precieze datum nog eens opgezocht
                          voor 15/03/1968 bestond er geen gelijkvormigheids attest
                          dus homologatie .. hoezo, op welke basis?

                          voor zover ik weet bestond er geeneens een keuring voor die tijd

                          daarom dat ze zograag oude kevers van voor die datum hebben om buggies en kitcars op te bouwen… omdat ze kunnen…anything goes… andere motor, go for it, V6 V8 V10 V12, whatever , je doet maar, smijt er een motor uit een T72 tank op als gewilt… hakuna problem, er is geen homologatie , geen type goedkeuring van voor die datum… Als gij een chassis kunt voorrijden, en gekunt bewijzen dat voor die datum van de band , de weg op is gerold… dan is er niemand bij de keuring die u een strobreed in de weg kan leggen als ge daar gekke dingen op wil monteren

                            [quote=”svandamme”:1k7eenmu]homologatie voor oldtimer ouder dan ik denk 1966 niet nodig , daarna wel

                            [/quote]

                            Toch wel . Ik had dit zelfs nodig voor mijn Rekord P2 die ik aangekocht had in Duitsland . Ook deze had geen homologatie en het nummer was ingegraveerd . Ik moest eerst de wagen laten homologeren en het nummer door Opel laten inkloppen .
                            Zolang dit niet gebeurd was werd deze niet gekeurd

                              homologatie voor oldtimer ouder dan ik denk 1966 niet nodig , daarna wel

                              das puur keuring om type auto vast te stellen
                              dus dat is wel gelijk aan normale vol ingeschreven auto

                              maar de echte wegkeuring daarna vervalt dan min of meer voor oldtimer keuring, tenminste, niet echt streng, “visuele” inspectie van remmen , stuur, en wettelijke kit …

                              eerst dus type goedkeuring, daarna kun je er een V8 in leggen, bijwijze van spreken

                                Ik dacht hem voorlopig in te schrijven als Oldtimer tot de homologatie enzo gebeurd is, weet niet of dit mogelijk is, want Oldtimer zonder Oplaat moet hij ook eerst gehomologeerd zijn vermoed ik.

                                  De belangrijkste beperking i.v.m. je oldtimerverzekering is dat je er niet mee naar je werk mag rijden, of hem bv verhuren voor huwelijken, ….
                                  Voor de rest zijn er meestal geen beperkingen.
                                  Het is anders als je hem wilt inschrijven als oldtimer (= O-plaat) Dan dien je wel met een aantal andere dingen rekening te houden.

                                  Dus maak een goed onderscheid tussen verzekeren als oldtimer of inschrijven als oldtimer. Is hier ook wel al ergens anders ter sprake gekomen.

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 91)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.