importeren uit Nederland

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen importeren uit Nederland

  • Maker
    Discussie

  • Daan Poron
    Deelnemer

      Hallo,

      Ben gisteren gaan kijken naar een Porsche in Nederland die ik zou willen kopen. Nu vraag ik mij af hoe deze geïmporteerd moet worden. De verkoper zelf was ook een particulier dus heeft ook niet echt een idee.
      Ik weet dat ik naar de douane moet gaan, en dat ik daar ook ergens transit platen kan kopen waarmee ik 15 dagen mag rond rijden. Sommige wagens moeten ook gekeurd worden voor gelijkvormigheid, maar wanneer moet dit gebeuren?
      Voor de rest heb ik niet echt een idee hoe dit werkt.

      volgens mij verloopt het als volgt, maar ben niet zeker.
      – Auto uitschrijven in NL en transitplaten kopen.
      – Douane voor een 705
      – Indien nodig een gelijksvormigheid keuring
      – En dan nog een gewone auto keuring

      Iemand van jullie een idee welke stappen ik moet ondernemen?

      (Het gaan om volgende wagen: http://www.marktplaats.nl/index.php?url … ering.html )

      mvg,
      Daan

    15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 91)
      • Idd. Je moet er eentje plaatsen alvorens naar de keuring te gaan.

        Als je zelf wil knutselen: de draden zijn normaliter afgetakt aan het linker achterlicht.

          Zou het moeilijk zijn om een achtermistlicht te plaatsen? Heb er eigenlijk geen idee van

            mistlamp achteraan is verplicht in belgie!

              Vooraan staan er 2 mistlampen, achteraan staan er blijkbaar geen. Deze stonden blijkbaar standaard ook al niet op de wagen. Is dit een probleem of niet? Deze lampen waren blijkbaar niet nodig in die tijd.

                De verkoper heeft pas vakantie binnen 2 weken dus dan zouden we het verder willen afhandelen. Daarom kan ik best nu een afspraak maken voor een gelijkvormigheid en dan zal dit normaal gezien allemaal redelijk snel verlopen.

                  Jeps

                  Waar ga je hem halen ?

                  Toen ik mijn transitplaten ben gaan halen (omgeving Eindhoven) heeft het niet langer geduurd dan het ledigen van mijn bekertje koffie. Om maar te zeggen dat het Nederlandse equivalent van onze DIV ietsje efficienter werkt. 🙂 )

                  Ik geloof ook dat je kan vragen om ze langer te laten gelden dan de standaard duurtijd. Doen! Anders ben je achteraf verplicht een garagist naar de gelijkvormigheidskeuring te laten gaan en dat kost a: meer geld en b: zoals in mijn geval ongeveer 5 keer zoveel tijd (letterlijk).

                  Zelfs de wagen met een sleepwagen afzetten aan de keuring telt NIET. Er moeten garageplaten (of transitplaten) op hangen.

                    achzo 🙂 )

                    De transitplaten moeten in nederland aangevraagd worden zeker?

                      Zoek op deze page maar eens naar ‘alleenstaand geval’

                      http://www.autoveiligheid.be/html/ak_intro.asp

                        Als alleenstaand geval bedoel je niet dat ik handelaar ben ofzo ?
                        En hoe zit dat met pinkers. De wagen heeft voorraan witte pinkers en achteraan rode. De orginele pinkers zijn er ook wel, maar handig om te weten of deze veranderd moeten worden. Morgen nog eens een mailje opstellen om die dingen te vragen.

                          Als alleenstaand geval moet ie zeker te keuren zijn.

                          Op de mijne stonden ook geen originele velgen/banden.

                          Vergeet de mistlamp echter niet ! 🙂 ) (niet verplicht in Nederland)

                            [quote=”tvanbroekhoven”:3ur8cqby]
                            ps: de wagen die je gekocht hebt is van iemand van het Nederlandse Porscheforum. Volgens mij een super aankoop ! Proficiat! (en welkom bij t clubke)[/quote]

                            Is inderdaad van het Nederlands Porscheforum. Ben de auto gisteren gaan bekijken en ziet er heel goed uit 🙂 wanneer ik hem heb zal ik wel eens naar een meeting komen (ook de bedoeling van de wagen)

                              Hallo,

                              Bedankt voor de reacties. Heb afgesproken met de verkoper dat wanneer de auto niet in België geïmporteerd kan worden, dat de verkoop geannuleerd wordt. Weet iemand hoe het zit met de banden? Dat had toch iets te maken met W of V profiel ofzoiets .. weet niet juist meer wat het was. Weet iemand hier soms hoe het juist zat dan kan ik dit eens navragen.

                              mvg,
                              Daan

                                Bjorn

                                Ik heb mijn wagen aan een niet nader te noemen garagist aangeboden voor de keuring en dat heeft bijna 5 maanden geduurd.

                                Toen hij dan eindelijk geweest is, heeft het 2 weken geduurd voor mijn plakken er op hingen. Hier absoluut geen klagen over het functioneren van de overheid maar garagisten zijn tot op heden toch mijn vrienden niet.

                                I know the pain 🙂

                                  Ik heb mijn porsche ingevoerd vanuit duitsland , en ik geef je de tip mee om de wagen zo origineel mogelijk aan te bieden.
                                  Mijn wagen had een ander bandenmerk dan normaal voorgeschreven en heel het boeltje heeft 4 (vier) maanden geduurd!!

                                    Als de wagen gekeurd wordt als ‘alleenstaand’ geval maken de banden/ophanging niet uit. Je moet natuurlijk wel binnen de wettelijke normen blijven: bv. het laagste vaste punt niet lager dan 11cm.

                                    Omwille van die geperforeerde schijven en metaal omvlochten leidingen zouden ze hem wel eens kunnen afkeuren. Heb ergens gelezen dat de (niet standaard) perforatie onder ‘beschadigingen aan de reminrichting’ gecatalogeerd wordt.

                                    ps: de wagen die je gekocht hebt is van iemand van het Nederlandse Porscheforum. Volgens mij een super aankoop ! Proficiat! (en welkom bij t clubke)

                                  15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 91)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.