IMPORTEREN VANUIT ENGELAND

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen IMPORTEREN VANUIT ENGELAND

• Maker
    Discussie
  • Hallo ,ik zou een wagen uit Engeland willen importeren ,heeft iemand hier ervaring mee?
    het zou wel gaan over een LHD ,
    Welke documenten heb ik nodig en waar bekom ik deze?

Bedankt voor de tips ,

Dirk964

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Een draadje op het NL porsche forum ivm importeren uit Engeland.

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=21464&highlight=

Bert

[quote=”dixie”:qw5zjvpt]Als het een recente wagen is kan je ook het gelijkvormigheidsattest verkrijgen bij een Engelse dealer dacht ik,ik ben niet zeker maar ik denk zelfs voor een recente wagen dat je het gelijkvormigheidsattest zelfs moet aanvragen in het land van herkomst dus in uw geval Engeland.[/quote]

Sorry, verkeerd gedacht.

In order to successfully register a vehicle in the UK, the Driver Vehicle Licensing Agency (DVLA) needs to be sure that the vehicle in question is suitable for use on UK roads. Evidence of compliance can usually be provided in one of the following ways:

Vehicles that are less than 10 years old, designed and built for the European Union and being imported from another European member State can have a certificate issued by VCA under the Mutual Recognition Scheme (see below).
        *
        Vehicles that are less than 10 years old and are being imported from another market outside of the European Union – Japan, USA etc., will usually need to have passed a Single Vehicle Approval (SVA) Inspection. This scheme is managed by our sister Agency VOSA, and more details can be found by following this link: Link to http://www.direct.gov.uk (registering an Imported vehicle)

The Mutual Recognition Process

The Mutual Recognition process (which is also sometimes known as the Commission Notice Procedure) requires that the person seeking to register the vehicle makes a number of declarations about the suitability of the vehicle for use on UK roads, and provides evidence of any alterations made to the vehicle. Alterations may be necessary to ensure compliance with the UK Construction and Use legislation, and the Road Vehicles Lighting Regulations.

Following receipt of all necessary paperwork and the appropriate administration fee, VCA will issue a certificate that can be presented to the Driver Vehicle Licensing Authority in support of the request for UK registration.

Waar jij aan denkt is het geboortecertificaat aan te vragen met de bouwgegevens van Porsche. Dat is puur en alleen om aan te geven dat bv de porsche 964 Carrera 4 met chassis # en motor# en versnellingbak # is gebouwd met de volgende specificatie: kleur binnen/buiten, opties, land code, afgeleverd aan dealer X in Y, gebouwd in de fabriek in MM/YYYY.

Een porsche importeren van de UK naar Belgie is makkelijk omwille van het de commission notice procedure. Zolang je Porsche origineel is, is het wellicht geen probleem buiten de landenspecifieke aanpassingen zosals bv het mistlicht, de koplampen. Het verhaal van de snelheidsmeter is incorrect: je moet de snelheid kunnen lezen, that’s it. Getuige mijn Belgische Mercedes 300TE-24 geregistreerd in de UK.

Als je een UK geregistreerde Corvette wil importeren is het dus ietsje anders, aangezien zo’n wagen buiten de EU komt.

Bovendien, in de sticker in de kofferklep/onderhoudsboekje kan je zien aan welke landscode je Porsche is gebouwd:

Country Codes

C00 Germany
        C02 Rest of USA (in 1991 became all of USA)
        C03 California (until MY 1991)
        C04 Puerto Rico
        C05 France
        C06 French colonies
        C07 Italy
        C08 Japan (LHD)
        C09 Sweden
        C10 Switzerland
        C11 Austria
        C12 Denmark
        C13 Finland
        C14 Taiwan
        C15 Hong Kong
        C16 UK
        C17 British service personnel stationed in Germany
        C18 UK
        C18 Japan (RHD) from MY 1998
        C19 Luxemburg
        C20 Holland
        C21 Norway
        C22 Belgium
        C23 Australia
        C24 New Zealand
        C26 Singapore
        C26 South Africa from MY 1998
        C27 Spain
        C28 Greece
        C31 Saudi Arabia
        C32 Oman
        C32 Arab Gulf States from MY 1998
        C36 Canada
        C45 Singapore
        C66 USA (pre MY 1986)
        C69 France (pre MY 1986)
        C72 Switzerland (pre MY 1986)
        C98 non-specific RHD production (Cyprus, etc)
        C99 Special

tot slot, mijn antwoord op het nederlandse Porsche forum:

Betreffende km standen:
        1. Boekje checken
        2. Kijken of er een factuur bij zit (liefst wel, hier is alles “above board” en niet zoals in Belgie “e papiereke voor de belaaaastingen en e envelopeke me zwoart geld voor u, meine goeie man”)
        3. km standen natrekken bij de MOT (Britse APK ) certificaten
        4. HPI check doen om te kijken of de wagen ooit betrokken was in een ongeval/ gestolen & recovered
        5. AKK laten doen en huidige conditie volledig laten checken. Maakt niet uit dat 2 jaar geleden £3000 is uitgegeven bij Autofarm.
        6. Koop meteen een cosmetisch goede wagen. Technische zaken zijn altijd op te lossen, cosmetics of history neemt veel meer tijd & geld in beslag.

En nu maar zoeken naar dat kreng 😆 😉

Groeten uit het vriezige Nottingham

bert

Bedankt voor jullie reakties en goede tips ,aan de mistlamp had ik nog nooit gedacht, als ik nog vragen heb hoor je het wel.

Nu nog ne goede vinden , diegene die ik op het oog had is weg .

Dirk964

Als het een recente wagen is kan je ook het gelijkvormigheidsattest verkrijgen bij een Engelse dealer dacht ik,ik ben niet zeker maar ik denk zelfs voor een recente wagen dat je het gelijkvormigheidsattest zelfs moet aanvragen in het land van herkomst dus in uw geval Engeland.
            Ik rij nu zaterdag naar Engeland voor een corvette zien voor een kameraad en op de autokeuring hebben ze gezegd dat we in Engeland het attest moeten aanvragen als het er nog ni bij zou zijn.
            Ook moet je uw snelheid in km/u kunnen aflezen anders word hij hier ook afgekeurd volgens de autocontrole

Chris kan je ook meer info geven .
              Die heeft dik twee jaar geleden zijn 993TT ingevoerd vanuit Engeland .

Controleer zeker het chassisnr. met het nummer op de V5.
                De mannen van aan de overkant staan bekend om bepaalde letters , cijfers verkeerd over te nemen b.v S word 5 of Z wordt 2 enz…

Maar….zijn dan wel zo vriendelijk om de fout recht te zetten. Maarja intussen zit je er wel mee.

Getuige. 🙄

Ja, ik heb er ervaring mee aangezien ik in Engeland woon.

1. Je hebt het document V5C nodig, afgetekend voor export.
                  2. Je kiest een wagen die in fabrieks originele conditie staat. Allle tuning spul en wat nog kan potentieel problemen opleveren ofwel tijdens de locale keuring alvorens toegelaten te worden tot het “belgisch gelijkvormigheids attest” equivalent,
                  ofwel omdat d’ieteren eigenlijk liever niet een niet -originele porsche wil homologeren.

Je moet wel even opletten met het mist achterlicht. In de UK brand het rechts achter, in europa links achter. Ook heb je vaak RHD koplampen gemonteerd op je LHD engelse wagen, dus dan moet je niet alleen de glaasjes vervangen maar de hele koplamp.

als je vragen hebt, dan hoor ik het wel.

Groetjes,

Bert

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.