- Dit onderwerp bevat 1 reactie, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 4 maanden geleden door .
-
Discussie
-
19 juli 2018 om 23:18
Ik zag een mooie bolide in Duitsland en vroeg me af welke documenten er allemaal nodig zijn om de wagen hier probleemloos in te schrijven.
De verkoper zegt dat ik gewoon het COC document nodig heb (gelijkvormigheidsattest dus)Vroeger heb ik nog moto’s uit Nederland gehaald en dan moesten ze de moto eerst “schrappen” uit hun register, hier kreeg ik dan een schrappingsbewijs van mee en pas dan kon de douane dat goedkeuren.
Wat is hier de normale gang van zaken:
1) auto aankopen en verkoopsovereenkomst tussen ik en verkoper met aanduiding prijs en chassisnummer
2) naar de douane met alle papieren, zijnde gelijkvormigheidsattest en aankoopfactuur
3) naar de keuring met alle bovenstaande
4) is dat dan een homologatiekeuring of een gewone 2dehandskeuring waar je direct het roos formulier krijgt en een week later rondbolt?Het betreft een wagen van een jaar of 8, dus geen oldtimer.
Dank voor de hulp
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.