- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 11 maanden geleden door .
-
Discussie
-
31 januari 2015 om 11:42
Omdat ik ofwel een 987 Cayman S bj 2008 of bj 2009 (facelift, DFI motor) zou kopen enkele vragen over mogelijke (zware) technische problemen.
[quote=”Datake” post=135462][quote=”Neutron” post=135447]
Misschien heeft iemand nog wat tips over waar je zeker moet opletten bij de aankoop van een Cayman? Eventuele zwakke punten voor de bouwjaren 2007/2008?? Of bepaalde zaken die het nogal snel begeven?[/quote]Alles +2007 is ok, gewoon iemand met verstand meenemen of een 114 punten (198€) aankoop keuring bij een porsche dealer laten doen.
Koop géén 2006.
Onderhoud laat ik nooit bij een dealer doen, ik heb een bevriende garage die al +30 jaar BMW doet en ook met Porsches overweg kan, liever fanatieke mensen aan mijn wagens dan een nummerke bij een dealer, natuurlijk kan je soms niet onder een dealer onderuit. Wel opletten dat de garage waar je gaat OEM porsche onderdelen koopt (of de bosch tegenhanger) en een goeie relatie heeft met een Porsche dealer.[/quote]
1) Ivm het IMS probleem, dat was toch met alle MPI motoren tem 2008? En pas vanaf de facelift dus bj 2009 met de DFI motoren opgelost?
2) Ik heb ook gelezen over andere problemen, bijv barsten in cilinderwanden (omdat ze te dun gemaakt zijn), ook nog met de DFI motoren blijkbaar?
3) Andere problemen met zowel de MPI als DFI motoren, dus tout-court met alle wagens van het 987 model?4) Dat het onderhoud evengoed of zelfs beter kan dan in een OPC twijfel ik zeker niet aan, maar bij verkoop vertrouwen veel potentiële kopers dat toch veel minder?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.