in 5de versnelling

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 in 5de versnelling

  • Maker
    Discussie

  • larsy11
    Deelnemer

      zou er zo veel verschil op zitte , van de echte snelheid t.o.v. de snelheid in de auto zelf… volgens de nr (M44/50) heb ik dus een 220pk. en die gaat 245km/h volgens de boek (en de 250pK gaat 260km/h).
      en ik heb net 278km/h gereden en er ware nog wa toere over => ( die 2 blokjes na de 6000 toere). en dan start het rode stuk ook nog ,en dat begint bij 6200toere! dus vraag ik me af als da wel orgineel is!!!!)ps: in het rode gedeelte gaat hij ook zeker tot in de helft (toch in 4de)en dat is 6500 toeren!
      wie heeft nog een turbo gehad ? en weet daar meer over

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
      • Ik ben idd van Hechtel 😉
        Het juiste vermogen zalook bepaald worden bij Kempower op de bank.
        Verder zijn we aan het uitzoeken want de kans is groot dat ik één van de tiental buitenbeentjes heb die Porsche van de 968CS heeft gemaakt. 😆

          ik heb het gedaan met gps.bij 50km/h zat hij juist
          bij 150km/h( in de auto) zat hij er 5 km/h langs dus int “echt”(gps) 145km/h
          dus bij 300km/h zal dat dan 10km/h verschil make
          ma ik denk dat da bij een 911 ook zo is rond die jaartallenzal verschille

          ik wil hem nu dus wel ees op de testbank zette bij kempower.
          da kan niet dat die 220 pk heeft als die zo snel gaat.

          hey 911-lover van hechtel? (ook niet ver)
          die foto’s die in deze topic staan van welke auto is dat genomen? en hoeveel pk heeft zo ene?

            [quote=”Number1″:113fckn2]bwah, mijne 968 heeft onlangs toch ook bijna 280 gehaald hoor…ze worden misschien beter met de jaren 😉 [/quote]

            Zou best wel eens kunnen 😆 dat is zoals bij de wijn dan hé hoe ouder hoe beter die word 😉

              [quote=”porschke”:190yvvtg]tja had ik over het hoofd gezien dat t “maar” een 220pk versie is, zoals je zegt mss een chip maar volgens mij is er meer kans dat ze met de turbodruk gespeeld hebben[/quote]

              Met chip heeft een 220pk tussen de 250 en 260 pk maar 260pk heeft wel als gevolg dat je de turbo gaat over belasten met alle gevolgen van dien.

              Luc

                Ja beste mensen ik hebRAAR vin.

                Luc

                  ik ga het doen met de gps (ik ken iemd. die zo ene heeft ga dit zo snel mogelijk doen)
                  en ja heb de lucht filter open gedaan er zit een k&n in het org. luchtfilterhuis en wie weet wat nog als de km/h kloppe.

                    bwah, mijne 968 heeft onlangs toch ook bijna 280 gehaald hoor…ze worden misschien beter met de jaren 😉

                      tja had ik over het hoofd gezien dat t “maar” een 220pk versie is, zoals je zegt mss een chip maar volgens mij is er meer kans dat ze met de turbodruk gespeeld hebben

                        [quote=”porschke”:2ov3vcmi]die km die porsche opgeven zijn de werkelijke km/u, de kilometriek zeurt altijd een aantal percent bij gelijk welke auto, uiteraard merk je dit vooral bij de topsnelheden, je kunt dit inderdaad het beste meten met een navigatiesysteem, zijn tot op de km juist 😉 [/quote]

                        Dit is IDD ook mijn gedacht, maar bij de Koen is er echt veel verschil.
                        Mja zou altijd kunnen maar het is toch raar

                        Luc

                          die km die porsche opgeven zijn de werkelijke km/u, de kilometriek zeurt altijd een aantal percent bij gelijk welke auto, uiteraard merk je dit vooral bij de topsnelheden, je kunt dit inderdaad het beste meten met een navigatiesysteem, zijn tot op de km juist 😉

                            [quote=”911-lover”:3pxim0a2]Dit is mijn bron van info 😉 😆

                            En dit de bevestiging dat het echt is 😯 [/quote]

                            Koen,
                            Ik sta versteld van die 280 echt waar, hierbij de gegevens van Porsche zelf kwa top
                            968 met motor M44/43 – 240pk bij 6200 tr, en top van 252km/u
                            968 turbo S motor M44/60 – 305pk bij 5400tr, en top van 280km/u

                            944 turbo motor M44/50 – 220pk bij 5800tr, en top van 245km/u
                            944 turbo S motor M44/52 – 250pk bij 6000tr, en top van 260km/u

                            Raar zeer raar

                              Dit is mijn bron van info 😉 😆

                              En dit de bevestiging dat het echt is 😯

                              Anoniem

                                chiptuning. van 220pk naar 260pk, van 330nm naar 400nm
                                dit wel samen met een sportluchtfilter. Dit voor de M44.50/51

                                bron: Kempower

                                Anoniem

                                  Met zo’n verplaatsbare navigatie die de reele snelheid weergeeft kan je uw snelheid ook controleren. Ik heb dat onlangs ook zo gedaan met mijn kevertje bouwjaar ’52 (25 originelePK’s)en guess what!

                                  50 Km/h was wel degelijk 50KM/h 😉

                                    Ik wil wel effe mee gaan testen 😉

                                    vb eerst aan 120 en dan aan 180 8)

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.