In detail: Porsche 911 SC

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s In detail: Porsche 911 SC

  • Maker
    Discussie
  • Dag iedereen,

    Het is opnieuw een hele tijd geleden dat ik nog een verslagje heb geplaatst op het forum van één van m’n projecten. Ik steek de schuld graag op de drukte van de afgelopen maanden. Afgelopen winter heb ik wat gewerkt aan mijn werkruimte (wat schilderwerken uitgevoerd + betere verlichting geplaatst) om nu een stuk aangenamer te kunnen werken. Daarnaast is het voorjaar ook erg druk geweest, we hebben opnieuw heel wat pareltjes over de vloer gehad.

    In het voorjaar werd ik gecontacteerd door een oude schoolvriendin, ze had zich vorig jaar een rode 911 SC Cabrio aangekocht. Optisch stond de wagen helemaal niet perfect. De uni-rode kleur was erg dof geworden en de lak had heel wat erg diepe krassen. Beslist werd dus om de wagen eens grondig te polieren, er werd gekozen voor een uitgebreide correctie om zo naar een maximaal resultaat te streven.

    Zoals de wagen aankwam

    [URL=http://s620.photobucket.com/user/OlivierV/media/Porsche%20911%20SC%20Red/IMG_1066_zps055a2d43.jpg.html][IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/Porsche%20911%20SC%20Red/IMG_1066_zps055a2d43.jpg[/IMG][/URL]

    [URL=http://s620.photobucket.com/user/OlivierV/media/Porsche%20911%20SC%20Red/IMG_1061_zps06dfdd7f.jpg.html][IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/Porsche%20911%20SC%20Red/IMG_1061_zps06dfdd7f.jpg[/IMG][/URL]

    [URL=http://s620.photobucket.com/user/OlivierV/media/Porsche%20911%20SC%20Red/IMG_1037_zpsf35cf2ba.jpg.html][IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/Porsche%20911%20SC%20Red/IMG_1037_zpsf35cf2ba.jpg[/IMG][/URL]

    [URL=http://s620.photobucket.com/user/OlivierV/media/Porsche%20911%20SC%20Red/IMG_1053_zpse8fa0371.jpg.html][IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/Porsche%20911%20SC%20Red/IMG_1053_zpse8fa0371.jpg[/IMG][/URL]

    [URL=http://s620.photobucket.com/user/OlivierV/media/Porsche%20911%20SC%20Red/IMG_1046_zps956c626d.jpg.html][IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/Porsche%20911%20SC%20Red/IMG_1046_zps956c626d.jpg[/IMG][/URL]

    [URL=http://s620.photobucket.com/user/OlivierV/media/Porsche%20911%20SC%20Red/IMG_1048_zps7d05b7fa.jpg.html][IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/Porsche%20911%20SC%20Red/IMG_1048_zps7d05b7fa.jpg[/IMG][/URL]

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 47)
    • ik heb ca-va-seul impermiabel gebruikt met kleurpigmenten (zwart bij mij) werkt prima, eerst stofzuigen met rubber mondstuk dat bij de stofzuiger is en dan inspruiten ( alles netjes afdekken want de kleurpigmenten krijg je er niet meer af van het raampje en zeer moeilijk te verwijderen van carrosserie), eventjes wachten en met een schoenborsteltje netjes in rondjes inwrijven. De vouwwondjes krijg je niet helemaal weg vrees ik, zo ja wil ik het ook wel horen…euh lezen.

        Probeer eens eerst een behandeling met de Meguiar set. Eerst een goede reiniger / ontvetter en dan een sealer / waterafstotend produkt. Dan heb je al een goed resultaat en de kleur komt redelijk goed terug, althans was bij mij toch het geval.

          @ Olivier : Ziehier enkele foto’s van mijn 996 cabriodak met ‘doorligwonden’

          Of met een ander product werken wat de kleur enigszins donkerder maakt zodat de beschadigingen minder opvallen ?
          Heb jij hier ervaring mee ?

          Attachments:
          • IMG_33421.jpg
          • IMG_33441.jpg
          • IMG_33451.jpg
          • IMG_33461.jpg

            wow straf. Heb zelf in juli mijn 1981 SC onder handen genomen. Ttz bij een kameraad die over degelijke apparatuur beschikt en zijn daar 2,5 uur mee bezig geweest. Was fantastisch om zien hoe de wagen glimt (platinmetallic – soort champagnekleur). Is geen cabrio dus minder werk aan… Echt dikke proficiat met resultaat en thx for sharing !

            ken

              klopt volledig Olivier, ik zou het niet beter kunnen uitleggen

              nog een kleine toelichting
              met een rotary krijg je ook vlugger en beter resultaat, het product wordt beter verwerkt in een minder tijd, hier moet je echt de pad op het product/lak en snelheid afstemmen.

                Patrick, een rotary is een machine die een roterende beweging maakt. Daarnaast bestaan er ook excentrische machines, die een excentrische beweging maken.

                Verschil tussen beiden is dat een roterende machine een stuk krachtiger is maar ook gevaarlijker om (onherstelbare) lakschade aan te richten. Het is niet aan te raden om als onervaren persoon met een roterende machine aan de slag te gaan, een excentrische machine is al een stuk toegankelijker voor ‘de amateur’.

                  [quote=”ken” post=177617];)
                  Juist opletten met rotary, want je kan ook veel mis doen.[/quote]

                  Dummy vraagje: wat bedoel je met een rotary?

                    [quote=”pvdw” post=177714]Heel mooi verslag en resultaat, het werk van een echte vakman!
                    Proficiat !
                    Werk je ook op locatie of enkel bij jullie ?[/quote]

                    Dankuwel 🙂

                    Op locatie werken is zeker mogelijk. Als er een ruime garage beschikbaar is (met voldoende plaats rondom de wagen) vormt dat geen enkel probleem 😉

                      Heel mooi verslag en resultaat, het werk van een echte vakman!
                      Proficiat !
                      Werk je ook op locatie of enkel bij jullie ?

                        Zo zien we weer wat een ‘krak’ we hier in ons midden (en West-Vlaanderen) hebben :applaus:

                          [quote=”TGeert” post=17766]
                          Nu een tricky vraagje : Is het aanbrengen van zo’n beschermlaag eenvoudig of is dit eerder specialistenwerk ?[/quote]

                          Geert,

                          Nee is helemaal geen specialistenwerk, het product is in spray-vorm en dient vernevelt te worden op het oppervlak. Daarna kan je het productresidu afnemen met een microvezeldoek.

                          Gebruikt product in dit geval heet ‘303 High Tech Fabric Guard’.

                            Olivier, dank voor het volledig antwoord !
                            We hebben hier met een stielman te maken, hé :coolness:

                            Ik zal eens wat duidelijke foto’s nemen van de beschadigingen en deze op het forum zetten.
                            Volgens mij moeten er nog wel forumleden zijn die met soortgelijke lichtbeschadigde cabriodaken rondrijden en hiervoor een oplossing zoeken.

                            Nu een tricky vraagje : Is het aanbrengen van zo’n beschermlaag eenvoudig of is dit eerder specialistenwerk ?

                            ken

                              Dan zit je veiliger als met een rotary 😉
                              Je moet zien dat je machine krachtig genoeg is om het product weg te werken.

                                het betreft een regelbare excentrische machine, geen gekend merk

                                ken

                                  😉
                                  Daar kan je zeker mee starten.
                                  Juist opletten met rotary, want je kan ook veel mis doen.

                                  Met een excentrische of dual action machine is veiliger.

                                  Welk type heb je juist?

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 47)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.