- Dit onderwerp bevat 28 reacties, 22 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 3 maanden geleden door .
-
Discussie
-
26 juli 2012 om 22:50
Dag iedereen!
Een tijdje terug heb ik de 993 Cabrio van forumlid Kolya z’n vader onder handen genomen 🙂
De 993, een prachtige klassieker in m’n ogen! De wagen is zo’n 15 jaar oud en heeft ruim 230 000 km op de teller. Hij wordt ook bijna dagdagelijks ingezet, dit zorgt natuurlijk voor de nodige sporen op de lak van de wagen. Daarnaast droegen alle panelen nog de originele laklaag, met uitzondering van enkele zwakke puntjes die lokaal reeds hersteld werden.
Aankomst van de Porsche: een extreem vervuilde wagen waarvan de lak compleet dof was.
[IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC04529.jpg[/IMG]
De eigenaar had de wagen zelf al eens gewaxt, maar stoorde zich aan het feit dat hij nooit die diepe glans kon verkrijgen. Dit lag natuurlijk aan het feit dat de lak extreem bekrast was, met een dergelijke basis kan je namelijk nooit een mooie glans verkrijgen. Voor mij stond een uitgebreide polierbeurt dus op de planning, welke de basis is van een goed uitziende lak.
De lak was op sommige plaatsen zeer vervuild:
[IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC04531.jpg[/IMG]
[IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC04532.jpg[/IMG]
Een doffe lak, met zeer weinig reflectie…
[IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC04535.jpg[/IMG]
Op sommige plaatsen waren ook teer- en harsplekken aanwezig op de lak. Op lange termijn kan dit erg schadelijk zijn voor de lak.
[IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC04538.jpg[/IMG]
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.