In Detail: Porsche 997 Cabrio

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s In Detail: Porsche 997 Cabrio

  • Maker
    Discussie
  • Dag iedereen!

    Dit weekend de Porsche 997 Carrera cabrio van ‘luc993cabrio’ onder handen genomen voor een volledige behandeling (interieur en exterieur).

    De wagen is van 2005, heeft +/- 94 000 km op de klok, en heeft een zwarte uni-lak. Een uni-lak is een niet-metaalkleur en in geval van een donkere kleur is dat dus een moeilijke kleur in onderhoud, het zal lakdefecten namelijk veel meer en sneller blootstellen aan het oog!

    Ook werd deze wagen niet gewassen volgens de regels van de kunst, de lak was dus in erg slechte staat met op vele plaatsen erg diepe krassen. Een volledige polierbeurt stond dus op de planning!

    Met het vuile weer van afgelopen week, kwam de wagen aan in volgende staat:

    [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00347.jpg[/IMG]

    Met zeer vuile uitlaten

    [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00378.jpg[/IMG]

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 61)
    • Man, man, de studenten van tegenwoordig…. de ene een (top)carrossier en nu dit…. :applaus:

      Anoniem

        Behalve het feit dat er hier zeer knap werk is geleverd, kan ik maar één ding erop zeggen:
        LUc ge moet uwe notto beter swanjeren!!! 😆 😆

        Wim

          Ziet er weer goed uit. :first:

          En op die vraag (zelfstandig of niet) had hij al eens eerder antwoord gegeven in een eerder draadje. 😉

            [quote=”porsche” post=91283]Was dit een vriendendienst of ben jij een bedrijf ?[/quote]

            Ik ben nog student en doe bijgevolg deze werken als hobby en bijverdienste gedurende het weekend. 😉

              Heel goed gedaan.
              Verschil is enorm.
              Is dit uw beroep?

                Prachtig werk!! 😯 :respect2:

                Je mag hier ook eens langskomen, er staan er hier ook nog wat in men garage die dat kunnen gebruiken :mrgreen:

                  [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00481.jpg[/IMG]

                  [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00486.jpg[/IMG]

                  En tot slot nog een foto van een terug propere, glanzende uitlaat 😀

                  [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00525.jpg[/IMG]

                  Bedankt voor het lezen!

                  Olivier

                  Anoniem

                    Er zal iemand :relaxman: zijn als ie zijn auto terug krijgt.
                    Net een nieuwe :applaus: :first:

                      Was dit een vriendendienst of ben jij een bedrijf ?

                        [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00469.jpg[/IMG]

                        [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00470.jpg[/IMG]

                        [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00471.jpg[/IMG]

                        [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00473.jpg[/IMG]

                          Daarna de lak nog behandeld met een cleaner als voorbereiding op de wax.

                          Gebruikte wax in deze behandeling is de Auto Finesse Desire wax. Het betreft een zeer exclusieve wax waarbij er slechts 20 exemplaren zijn geproduceerd wereldwijd, waarvan 2 stuks voor België!
                          Na dit proces de wagen buiten gezet, en het resultaat was schitterend. Het verschil voor / na in dit geval was enorm!

                          Enkele beelden van het resultaat

                          [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00449.jpg[/IMG]

                          [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00451.jpg[/IMG]

                          [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00468.jpg[/IMG]

                            Voor:

                            [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00429.jpg[/IMG]

                            Na:

                            [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00430.jpg[/IMG]

                            Zo werd de hele wagen rondom gepolijst, dit zorgde voor heel wat stofontwikkeling soms 😀

                            [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00419.jpg[/IMG]

                            Ook in alle naden & kieren zat er erg veel stof, dit werd op het einde allemaal zorgvuldig verwijderd.

                            [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00440.jpg[/IMG]

                              Gezien de hoeveelheid aan krassen en diepte van de krassen, is er dus intensief gepolijst geweest. Het polijsten in gebeurd in 3 verschillende stappen. Enkele beelden van de correctie:

                              Achtervleugel voor:

                              [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00395.jpg[/IMG]

                              Na:

                              [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00398.jpg[/IMG]

                              Voor:

                              [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00399.jpg[/IMG]

                              Na:

                              [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00407.jpg[/IMG]

                                Alvorens we daarna de wagen zullen wassen, eerst het cabriodak gereinigd met een ontvetter om achteraf terug te kunnen beschermen & waterafstotend maken

                                [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00373.jpg[/IMG]

                                Daarna werd de wagen volledig gewassen met een ontvettende shampoo om huidige waxresten te verwijderen. Tijdens het wassen was er slechts minieme ingevreten vuil waarneembaar, dus werd de wagen na de wasbeurt gekleid met de lichte groene Gloss-it klei.

                                Dit kwam er toch nog vanaf

                                [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00381.jpg[/IMG]

                                Daarna werd de wagen binnengezet in de garage, onder het licht en zo werden de defecten nog veel beter zichtbaar. Enkele beelden van de lakstaat

                                [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00382.jpg[/IMG]

                                Vooral de motorkap had enorm veel last van erg diepe krassen

                                [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00386.jpg[/IMG]

                                  We beginnen dus met een grondige reiniging van de velgen

                                  [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00359.jpg[/IMG]

                                  Na ze te hebben behandeld met een velgenreiniger, merken we nog heel wat teerplekken op aan de binnenkant van de velg

                                  [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00363.jpg[/IMG]

                                  Deze worden verwijderd met klei en daarna nog behandeld met een cleaner (Werkstät Prime). Dit kwam er vanaf op de klei

                                  [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/DSC00371.jpg[/IMG]

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 61)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.