Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 996 › In onderhandeling voor aankoop 996 Cabrio
- Dit onderwerp bevat 40 reacties, 19 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 3 maanden geleden door Bart.
-
MakerDiscussie
-
4 oktober 2012 om 20:35
Ik ben momenteel in onderhandeling voor de aankoop van een 996 Carrera 2 Cabrio. Het is een 3.4 met 110.000 km van 01/2001. Er is een hardtop bij.
Kunnen jullie op het Forum mij eens laten weten waar ik speciaal moet op letten bij deze eventuele aankoop ?Alvast bedankt voor uw vrijbliljvende berichten.
-
MakerDiscussie
-
Schandalig van die kerel en ik vrees dat dit niet de eerste keer is . 😥 😈
thanks voor de info. Heb zaterdag bij de verzekeraar de bevestiging gekregen, ook via de website van de overheid zelf, dat mijn plaat inderdaad enkele dagen later geschrapt is op de 17e, hij had ze mee op de 27ste van de maand voordien… Allemaal dus verzekering en tax voor niets, niet dat dit een fortuin betekent, maar bovenop de zeer lage prijs van de auto en de manier waarop een extra scheut azijn in het recept van dit verhaal… 👿
het is triest om vast te stellen hoe weinig men nog mag vertrouwen, en hoe weinig een ondertekend documentje in de praktijk nog betekent…Damn, ook een smerige truc dat die koper uitgehaald heeft 😕
Op de site vd DIV http://www.mobilit.fgov.be/nl/index.htm kan je wel de status zien indien je plaat al dan niet geschrapt is. Je moet gewoon de combinatie van je plaat ingeven 😉bedankt voor de condoleance!
@Koen: dat wist ik helemaal niet! En ik heb zelf nochtans heel wat over contracten geleerd toen ik destijds Rechten studeerde als eerste studiekeuze… Ik denk dat veel mensen dat niet weten… In ieder geval heeft die klootz… de BMW zelf ook al weer verkocht aan ‘een vriend’…
Anyway, ik heb ook een vriend van mij ingeschakeld, dan wel eentje die bij de politie werkt. Hij heeft onze lieve vriend eens een telefoontje gedaan, die ‘toevallig’ net de plaat opgestuurd zou hebben naar de DIV… Uiteraard… Hij werd toen verplicht om een verzendingsbevestiging van die aangetekende zending door te faxen, wat hij uiteindelijk enkele uren later deed, doch daar staat uiteindelijk geen enkele info op waar je kan uit opmaken dat het wel degelijk om mijn plaat gaat… Benieuwd of de verzekering nu eindelijk akkoord zal gaan, op basis van die fax en desnoods de verklaring van die agent, om nu eindelijk eens die polis van de BMW stop te zetten…Vooreerst mijn deelneming met het verlies van Uw Pa Porschky!
Idd die auto’s zijn dan maar bijzaak!
Hopelijk komt het alsnog goed.
Misschien een lichtje .
Een zelfopgemaakt koop/verkoopcontact dat ondertekend is door beide partijen is NIET rechtsgeldig ZONDER dat het door de gemeente be-edigd is .
Er is hier iemand op het forum die door zo’n geval na een hele poos een verkocht voertuig heeft MOETEN terugnemen van de rechtbank .Anoniem16 oktober 2012 om 22:01@porschky, als hij zijn krabbel gezet heeft onder dat contract, voorschot betaald dan zou hij hem mogen kopen ook aan dat bedrag (dat er hopelijk ook op staat) of ik laat de hele boel nietig verklaren wegens niet navolgen contract en dan mag hij uw BMW ook terug inleveren. Anders BMW eens als gestolen opgeven hé, krijgt dat niet meer gekeurd/ingeschreven.
Je hebt een contract voor 2 auto’s, hij heeft nog niet de hele som betaald dus geen geldige verkoop …nr plaat op je wagen laten schrappen bij DIV vanwege verkoop wagen (tijdelijke schrapping), dan heb je 4maand tijd om deze op te sturen mocht het zijn dat je toch nog een wagen koopt kan je de oude plaat terug gebruiken. Dus in die periode moet je de nr plaat als “verloren” opgeven bij de locale politie en dmv deze pv zal de plaatnr geannuleerd/definitief geschrapt worden!
[quote=”porschky” post=109849]ach, ik heb wel degelijk een verkoopscontractje opgemaakt, met vermelding van zijn voorschot… maar zoals gezegd, voor dergelijke bedragen ga je niet beginnen proceren, dus…
kan je werkelijk niets of niemand nog vertrouwen
holly shit, wat een verhaal, wou ook al reageren, heb laatst ook zo’n gladde jongens langs gehad, had een peugeot 406 coupé en een 730D te koop staan: voor de BMW bieden ze een belachelijk hoog bedrag en voor de P laag “tja tis een bmw ee meneer” voorschot op bmw ontvangen, peanuts voor P geincasseerd. kerels vliegen ervandoor (zonder nummerplaat!!!) en idd niets meer van gehoord….
iemand BMW kopen :engeltje:
Alle moeite en Car-passen ten spijt: de gangsters krijg je niet uit de automotive sector. Frappant vind ik trouwens ook dat (naar mijn smaak) de knapste Porsches in groot aanbod te koop staan bij garages waar ik bedenkingen bij maak. 😥
ach, ik heb wel degelijk een verkoopscontractje opgemaakt, met vermelding van zijn voorschot… maar zoals gezegd, voor dergelijke bedragen ga je niet beginnen proceren, dus…
dit gezegd zijnde, heb ik vandaag wel degelijk de politie ingeschakeld voor deze kwestie, doch voor een andere reden. Het is beschamend om te moeten zeggen, maar het feit dat ik weer eens vertrouwen in iemand getoond heb, breekt me zuur op… Je moet weten dat hij die wagen gekocht heeft op 27/9, 4 dagen na de dood van mijn papa… 😥 Ik was dus niet heel erg in de stemming om veel te lopen onderhandelen en zagen, hoe sneller al die zever geregeld was, hoe beter… Hij had op het moment dat hij daar kwam geen garageplaten bij, en vroeg of hij (na gehele betaling uiteraard in cash) de BMW al mocht meenemen naar huis met mijn nummerplaat er op, hij ging immers toch de volgende dag om de moto komen, nietwaar… 👿 Mits een extra clausule hierover op het verkoopscontract dat stelt dat hij mijn nummerplaat meeheeft tot de volgende dag, ging ik uiteindelijk akkoord… Je voelt het al komen zeker… Het is echt triest, maar blijkbaar kan je werkelijk niets of niemand nog vertrouwen, en ondertussen betaal ik dus ook al de hele tijd verder tax en verzekering, aangezien de verzekeraar de polis niet wil stoppen zonder de nummerplaat in ruil te krijgen… Daar mag je dus ook weer de politie voor inschakelen… 👿
[quote=”Mushroom” post=109663]Idd: bezoekje brengen!
Ik ken wel een paar bastards die wel zullen meegaan ;)[/quote]En dan alle pannenkoeken bestellen die op het menu staan klikhierop
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.