In onderhandeling voor aankoop 996 Cabrio

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 In onderhandeling voor aankoop 996 Cabrio

• Maker
    Discussie
  • Ik ben momenteel in onderhandeling voor de aankoop van een 996 Carrera 2 Cabrio. Het is een 3.4 met 110.000 km van 01/2001. Er is een hardtop bij.
    Kunnen jullie op het Forum mij eens laten weten waar ik speciaal moet op letten bij deze eventuele aankoop ?

Alvast bedankt voor uw vrijbliljvende berichten.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 40)
  • S2

[quote=”Kuifje” post=109504]Aan S2,

Ik weet dat ook allemaal wel, hé. Maar aangezien ik die verkoper vrij goed kende, dacht ik dat dat allemaal niet nodig was, juist omdat er een akkoord was om die aankoopkeuring te doen (die voor vandaag gepland was trouwens).

Aan alle anderen die op mijn bericht reageerden : bedankt voor de steunende woorden ! Ik zal mijn 911 ooit wel eens vinden. Nu rijdt ik nog wat verder met mijn Boxster, die ik trouwens helemaal niet beu ben. Maar 2 Porsches is wat te veel van het goede ![/quote]

Kuifje, ik begrijp best dat je ontgoocheld bent, daaraan zie je dat als het op zaken aankomt zelfs mensen die je goed denkt te kennen, je plots kunnen beduvelen. Als er “geld” en best veel in dit geval in het spel is, dan doen mensen soms raar 🙂

Nu lijkt het plots alsof ik in tegenstelling tot de rest (quote: aan alle anderen) je niet steun, terwijl niets minder waar is.

Mush +1

Idd: bezoekje brengen!
          Ik ken wel een paar bastards die wel zullen meegaan 😉

Yeah right… Meneer laat dus niets meer van zich horen, en uiteindelijk lijkt het er dus sterk op dat ik mijn BMW voor uiteindelijk 1600 euro gelaten zal hebben, veel minder dan ik wou voor die wagen alleen… en er dus op lig… En voor dat bedrag ga je natuurlijk niet beginnen met advocaten, dus…

bezoekje brengen 👿 👿

russian-mafia.jpg

porschky, niks op papier gezet dus…die zou daar zeker niet mee akkoord gegaan zijn natuurlijk.

Ik zou die een bezoekje brengen 👿

Aan S2,

Ik weet dat ook allemaal wel, hé. Maar aangezien ik die verkoper vrij goed kende, dacht ik dat dat allemaal niet nodig was, juist omdat er een akkoord was om die aankoopkeuring te doen (die voor vandaag gepland was trouwens).

Aan alle anderen die op mijn bericht reageerden : bedankt voor de steunende woorden ! Ik zal mijn 911 ooit wel eens vinden. Nu rijdt ik nog wat verder met mijn Boxster, die ik trouwens helemaal niet beu ben. Maar 2 Porsches is wat te veel van het goede !

Ja da was precies ne sluwe vos :wtf: :wtf: :wtf:

klopt… het is en blijft misschien ontgoochelend voor ons Kuifje, maar iedereen van ons heeft vermoedelijk ook al wel ‘kopers’ gehad die na komen kijken en (vooral) wilde testritten plots nooit meer iets van zich laten horen of met goedkope redenen afkomen waarom ze dan toch uiteindelijk niet kopen… Ik heb ook al veel geduld gehad, vaak voor niks, en nu ben ik ook zo: geen voorschot, niet verkocht…
                    al kan je met die voorshotten ook mooie stoten tegenkomen! Een tweetal weken geleden komt er een marchand kijken naar mijn 2002 525d Touring die ik te koop staan had. Hij biedt (surprise surprise) een belachelijk laag bod, waarvoor ik de wagen niet wou wegdoen, zeker niet met de mooie 19 inch M5 velgen er op met nieuwe banden! Plots doet hij ook een bod op mijn Fireblade die er staat, met amper 14.000 km op, en waar ik zo goed als niet meer meer rijd. Hij biedt een mooie prijs voor die moto, bijna even veel als ik er zelf voor betaalde 2 jaar geleden, op voorwaarde dat hij dan ook de BMW aan 1500 euro (!) krijgt. Aangezien de beide opgeteld min of meer in de buurt komt van wat ik destijds voor beide hoopte te krijgen, ga ik akkoord, hij betaaldt de BMW al meteen volledig en neemt die mee, en geeft al 100 euro voorschot op de moto die hij later die week met een remorque zal komen halen…. Yeah right… Meneer laat dus niets meer van zich horen, en uiteindelijk lijkt het er dus sterk op dat ik mijn BMW voor uiteindelijk 1600 euro gelaten zal hebben, veel minder dan ik wou voor die wagen alleen… en er dus op lig… En voor dat bedrag ga je natuurlijk niet beginnen met advocaten, dus… 😐

Ik had steeds euro’s bij als ik ging kijken voor het geval dat….

Ga er gewoon van uit dat deze 996 niet voor jou was, het moest gewoon zo zijn. Mogelijk blijf je nu ook gespaard van andere verrassingen.

Er zwemmen wel meer vissen in de zee 😀

GoForIt !!

S2

Ik sluit me vanzelfsprekend aan bij de anderen 🙂 Er staan heus nog mooie 996 Cabrio’s te koop.

Maar ik heb toch ook een bedenking bij je verhaal. Als je echt interesse hebt in een auto dan geef je toch een voorschot en laat je iets op papier zetten. Desnoods met een clausule erin waardoor je bvb. een deel van je voorschot terug krijgt mocht je de wagen na een negatieve AKK niet nemen.
                          Zonder voorschot is er niets bindend, en mocht dit zo zijn dan versta ik de verkoper ook wel voor een stuk dat als er iemand met cash voor de deur staat, dat hij verkoopt.
                          Op internet krijg je “dagelijks” serieus geïnteresseerden over de vloer die veel beloven, maar als het over een voorschot gaat hard gaan lopen.

Dus volgende keer dek je je best in 😉 (Al is zelfs een voorschot niet bindend)

Patrick ,
                            Dat is nooit leuk om te ervaren ,zal een wrange smaak nalaten .Maar staar je niet blind op deze gemiste wagen ,vroeg of laat zal je nog wel een mooie correcte wagen tegen komen ,misschien nog beter dan deze .

weet er nog eentje staan aan het gentse, stuur gerust een pm, wil best mee gaan kijken.

Zwaar onbeschoft van de verkoper. Nakaarten heeft geen zin. Misschien was het wel een slecht ding en nu weg zonder keuring, wie zal het zeggen. Staan er zat te koop dus rustig door zoeken.

Kop op… Er staan er voldoende te koop maar I know the feeling. Is bij mij 3 x voorgevallen. Toch denk ik dat het niemand van het forum zal geweest zijn. Ik ken uw budget niet maar ik weet (tenzij deze de voorbije paar weken verkocht is) er een staan die in perfecte staat is. Staat inmiddels ongeveer een jaar te koop. Ik heb hem laten staan omdat het een 3.4 is… Vraagprijs is 26 k maar gezien reeds een jaar te koop waarschijnlijk ‘bespreekbaar’. Wagen is gecheckt door een kennis ‘met kennis van zaken’. Daarnaast staan er toch een aantal 996 van forumleden te koop met gekende historiek.

Had ik mij eerst op het forum begeven en dan gekocht was ik zeker daar eerst gaan kijken

Gr. Piet

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 40)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.