In onderhandeling voor aankoop 996 Cabrio

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 In onderhandeling voor aankoop 996 Cabrio

• Maker
    Discussie
  • Ik ben momenteel in onderhandeling voor de aankoop van een 996 Carrera 2 Cabrio. Het is een 3.4 met 110.000 km van 01/2001. Er is een hardtop bij.
    Kunnen jullie op het Forum mij eens laten weten waar ik speciaal moet op letten bij deze eventuele aankoop ?

Alvast bedankt voor uw vrijbliljvende berichten.

10 reacties aan het bekijken - 31 tot 40 (van in totaal 40)
    • Aan Piet Vsk996 en aan Bully,

Het risico dat jullie omschrijven, heeft zich vandaag al voorgedaan zonder dat ik meldde waar het voertuig stond !
      Het voertuig is net voor mijn neus verkocht zonder dat ik de kans heb gekregen om de aankoopkeuring te doen en dit terwijl ik een mondelinge optie genomen had en toegezegd gekregen van de verkoper t.e.m. vrijdag a.s. Dan zou ik namelijk van Carrera Motors het rapport ontvangen hebben en kon ik definitief beslissen.
      Nu de verkoper mij belazerd heeft, laat ik op het Forum wel weten over welk voertuig het gaat : het is de 996 Carrera 2 Cabrio van de uitbaatster van Villa Maria te Ursel (waar we trouwens met Porsche Club Tielt gestart zijn met een rit begin 2012).

[quote=”bully” post=109075][quote=”Vsk996″ post=108911]Misschien even meegeven waar de auto staat. Kans is immers reëel dat iemand van het forum de auto reeds gezien heeft. [/quote]Helemaal mee eens Piet, het rare is dat ze dat dan niet doen omdat ze denken dat ie anders voor hun ogen weggekaapt gaat worden. :mrgreen:[/quote]

:applaus: :applaus: :applaus:

[quote=”Vsk996″ post=108911]Misschien even meegeven waar de auto staat. Kans is immers reëel dat iemand van het forum de auto reeds gezien heeft. [/quote]Helemaal mee eens Piet, het rare is dat ze dat dan niet doen omdat ze denken dat ie anders voor hun ogen weggekaapt gaat worden. :mrgreen:

S2

Polyester voorbumper? Is er dan een aftermarket of GT3/ Turbo look bumper geplaatst? Want origineel zijn ze niet uit polyester.

Bedankt voor de vele reacties.

Aangezien ik enkel een paar (kleinere) uiterlijke gebreken kan vaststellen en ik niets kan van motoren, was ik sowieso al van plan om een aankoopkeuring te laten doen bij Porsche Oost-Vlaanderen Carrera Motors. Dit gaat nu donderdag door.
              Zij kennen de auto niet want hij is daar nooit op onderhoud geweest.
              De prijs is zeer aantrekkelijk gesteld. Ik ken ook de eigenaar die hem zelf verkoopt (dus niet via garage of marchand).
              De prijs houdt rekening met een paar uiterlijke gebreken die goed te herstellen zijn, oa. nieuw ruitje in cabriokap met uitscheuring, en een barst in de polyester voorbumper.

Grtjs en tot wederhoren,

Patrick

Misschien even meegeven waar de auto staat. Kans is immers reëel dat iemand van het forum de auto reeds gezien heeft. Ik geef het alleen maar mee omdat een 2001 met 110k km heb laten checken voor ik die van heb gekocht (er zullen 20 2001 cabrio met 110k km zijn neem ik aan)

Gr. Piet

@Kuifje tegen welke prijs wordt deze wagen aangeboden ?

laat u ook niet, zoals wel vaker geprobeerd wordt door handige marchands, wijsmaken dat de hardtop een dure optie was! Bij deze reeksen zat de hardtop er standaard bij! Het is pas vanaf de 997 dat de hardtop een optie werd, wat de schijnbaar gelijk gebleven ctalogusprijs een beetje relativeerde… Trucjes van oude wijven uit Zuffenhausen, noemen ze dat… :mrgreen:

S2

Bij een 3.4 is een sluitende onderhoudshistorie toch ook wel belangrijk. Originele motor of reeds een vervangmotor?

Komt er witte of blauwe rook uit de uitlaat bij het starten, warm draaien?

Ik zou zeggen, neem iemand mee die goed op de hoogte is van dit type motor / wagen en vanop een afstand de dingen objectief kan bekijken.

– algemene staat buiten binnen
                        – geluid bij sluiten kap (als deze nog geluid geven nadat de kap open of dicht is kunnen de klokken kapot zijn, duur!)
                        – slijtage banden, gelijkmatige slijtage of niet?
                        – airco en hoe koud deze wordt ( ni koud genoeg kunnen condensors zijn)
                        – alle electrische snufjes (allemaal tijdrovende en irritante, lees te dure, herstellingen
                        – onder de wagen kijken en liefst op een brug ivm zweten of leken aan de motor
                        – oliedop openen en nakijken op smurrie
                        – eventueel aankoopkeuring
                        – gezond verstand en iemand meenemen…. 2 zien en weten meer als 1 (heb ik ook gedaan)

10 reacties aan het bekijken - 31 tot 40 (van in totaal 40)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.