inbouw motor 3.3 turbo in 911 sc

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 inbouw motor 3.3 turbo in 911 sc

  • Maker
    Discussie
  • hallo ,
    ik ben nieuw hier en vroeg me eens af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met de inbouw van een andere motor in mijn 911 sc ,
    het gaat hier over een 911 sc widebody van ’82 .
    is dit mogelijk zonder al te veel aanpassingen (technische controle ) ?
    ik zou ook de achterlichten willen aanpassen voor c2 look , is dit veel werk ?
    hij is perfect in orde , maar ik mis de pk’s die ik voordien had , en het turbogevoel (vroeger audi RS2 , getuned door optimex deerlijk , 410 pk … 535 nm koppel , helaas gestolen ).

    ik hoop hier een antwoord te vinden daar ze mij het hadden afgeraden , omdat hij zijn pk ….. gewicht niet op de grond zou kunnen houden .

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Anoniem

      ik zou nu ook ni direct een turboblok steken. Denk dat je trouwens goedkoper zal zijn met een turbo te kopen ipv die volledige motorombouw te doen. De waarde van de sc blijft behouden en je turbo zal ook veel meer waard zijn.

        ga direct met de deur in huis vallen, ❗ NIET DOEN ❗ , heb je een idee van de gevolgen als je met een omgebouwde wagen een dodelijk ongeval veroorzaakt? dan zijn de gevolgen niet meer te over zien! als je het turbo gevoel mist, zoek u dan een mooie turbo, bovendien blijft de waarde van je SC verzekerd! als je toch wil doen, zou ik hoogstens een 3.2 nemen, die zoals eerder gezegd één van de beste motorblokken ooit geproduceerd door porsche, succes! jeansprint 8)

          😆 😆 merci zenne 😳

            Joined: 12 Feb 2005
            Posts: 1000
            Location: Dendermonde

            Proficiat RSR 😉

              [quote=”RSR”:td6i42qp]
              P.S. 8) hebben jullie gezien dat dit mijn 1000 ste post is ?
              😉 [/quote]

              Let’s drink 😛

                Proficiat Luc !

                De tweede die hier de 1000 haalt

                  Voor en ombouw te doen heb je altijd alle elektronica nodig van de motor die je er in wil hebben. Toch ben ik niet zo een voorstander om in een carrosserie van een 3.0 sc een 3.6 in te plaatsen, ik zeg wel niet dat het niet gaat maar de kracht op de koppeling is iets te groot. En een bak van een 3.6 krijg je er echt moeilijk in geloof me vrij. Ik zou eerder opteren voor de inbouw van een 3.2 motor een van de beste motors die gebouwd zijn door Porsche.

                  Luc

                  P.S. 8) hebben jullie gezien dat dit mijn 1000 ste post is ?
                  😉

                    Hallo,

                    let wel op wanneer je begint met een 3,6. Vanaf de 3.2 motoren heb je ook een volledige aanpassing van de electronica nodig, daar je ook een computer hebt voor de motorsturing. De 3,6 motor heeft wel enkele kwaaltjes, zoals lekken en mogelijk olieverbruik. Dit is enkel het geval bij niet goed onderhouden (lees=volgens de regels van de Porschekunst) motoren. Tot modeljaar ’91 hebben ze last van lekkende cilinders, maar die problemen werden aangepakt na de revisies. De turbomotor zou makkelijker zijn op het electronische vlak, maar heeft het nadeel een dure motor te zijn wanneer er kosten aan komen.
                    Ik hoop dat ik niet te veel onzin verkondig… 😆

                      thx , ik heb gehoord dat het ook beter is om een 3.6 te nemen , dat vraagt niet zoveel aanpassingen heb ik zo vernomen .
                      ik hoop hem tegen de zomer klaar te krijgen , daar ik alles zelf moet doen en veel te weinig tijd heb om na mijn uren nog te sleutelen , weet er misschien iemand een richtprijs voor zulk een blok?

                      grtzz.

                        Hallo,

                        de turbomotor in de SC hangen vergt niet alleen wat structurele aanpassingen, maar ook de echte Turboremmen en de achterophanging, torsiestangen van een turbo, enz…

                        Dikke motoren in een 911 hangen is wel altijd mogelijk, maar ik denk eerlijk gezegd dat je met een turbomotor al extreem gaat met het standaard onderstel.
                        Waarom niet gaan voor een aangepaste 3.6 motor?
                        Bedenk wel dat je voor de turbo ook een andere versnellingsbak dient in te bouwen, misschien voor de 3.6 ook.
                        Remmen zou ik altijd aanpassen, het maakt niet uit hoe snel hij trekt, hij moet ook evenredig kunnen stoppen…

                        Zoals Koen al ergens schreef op dit forum is ook gewicht een grote factor.

                        Groeten,

                        Robbie

                      10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.