info 928

  • Maker
    Discussie
  • hoi,

    ik, als autofanaat, had een tijdje geleden bijna een 928 gekocht maar te laat gekomen. 😥
    nu ben ik opzoek naar meer info ivm 928.

    wat kan je best kopen? een S2? vanaf welk bouwjaar interessant?
    waar moet je op letten?

    graag zou ik hem wel willen inschrijven als Oldi of Classic Car.
    weet iemand iets proper en eerlijk van prijs staan?
    (mag zeker ook goedkoop en goed zijn 😉 )

    dank

    [size=59:18e8xbmu]khad me ook willen voorstellen maar kvind geen topic ervoor[/size]

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Porsche gebruikte een Merc SL, Opel Admiral, Audi 100 coupé en een DKW Munga als testwagens voor de V8 motor, passieve achterwielsturing en ophanging vooraleer ze hun eigen 928 prototypes gingen bouwen:

      https://www.roadandtrack.com/car-culture/car-design/a27007948/porsche-928-development-mules-audi-100-coupe/?fbclid=IwAR1pMfUzIYSf4cn6gnjNtPzSp3uD7yB8MpKvK4xzeDPOKsJOzFV7O4bX9xU

        Here’s an Interesting Metric for Measuring How Fast a Car Is in the Real World

        We are very much used to 0-60 mph (100 km/h) as a metric for gauging how quick a car is, just like we have top speed for its sense of outright power bragging rights. But I just bumped into a different metric: 20-40 mph in fourth gear, a test of a car’s sort of general performance is everyday driving.

        This came up when I started reading this 1989 CAR Magazine comparison test between the last rear-drive Porsche 911 Turbo (with the 3.3-liter and the five-speed) against a Porsche 944 Turbo (with the older eight-valve engine) and the 928 S4.

        The 911 turbo was the fastest car around a track, then the 944, then the 928, but the reviewers didn’t find the cars all to different in terms of raw pace on the road.

        [i]A quick test helped explain why:
        Drop your right foot, any gear, any revs, and the big S4 lunges forward with a regal effortlessness that the frenzied blowers cannot equal. For evidence of that, look no further than a 20-40 mph fourth gear time of 4.6 seconds, compared to 8.0 seconds for the 911 and 10.0 seconds for the 944.[/i]

        “Well yeah,” former 944 owner Aaron Brown rolled his eyes at the story. “You’re not supposed to do that. You’re just lugging a turbo engine. That’s not good.”

        Indeed it is not, but it is a good way to show torque and drivability. I wouldn’t rush to do it in my car, but I’m glad I now have it in mind.

        Should more reviewers use this test? What would be the 20-40 mph champ?

          [quote=”MDMIKE”:p2drlq8d]Hoi,
          Heb je al iets gevonden ,of iets op het oog,laat maar gerust iets weten .

          Groeten Mike.[/quote]

          zie Pb

            Hoi,
            Heb je al iets gevonden ,of iets op het oog,laat maar gerust iets weten .

            Groeten Mike.

              @MDMIKE; zie Pb

                Hoi,

                Je kan mijn wagen zie bij topic Invoeren 928s,heb hem van Bjorn gekocht.
                Pracht van wagen ,stond tec perfekt in orde, met fakturen er bij.

                Groeten Mike.

                  Hoi,

                  Je mag toch reken bij het vervangen van distributieriem en water pomp en span rollen mag je toch tussen 1000 en 1500 euro reken denk ik,
                  Als je wagen koopt ,en hij is niet vervangen of ze denken van wel ,maar vinden geen fakturen of zo,of vriend of goede maat geeft het gedaan,alle maal mee gemaakt als ik ging gan kijken om te kopen.
                  Dus kijk goed uit wat je koopt,of voorzie nog bij komende kosten,want al die ‘prullen’ kosten geld ,schakelaars enz.

                  Groeten Mike.

                    Idd 25 of 20 jaar voldoen om ze in te schrijven als oldtimer of classic car, zo wil ik de rijtax vermijden want het zal een bijkomstige collectie-wagen worden, zeker niet als daily driver…

                    Duur in onderhoud schrijft U daar, wat bedoelt er daar juist mee?
                    onderhoud om de hoeveel km en wat kost dat ongeveer?

                    gr

                      Hoi,

                      Denk best dat die van 25 jaar het intersant zijn voor de taks,want anders zit je aan 1800 euro rij taks,
                      Niet gemakelijk te vinden in mooie staat,ben er naar veel gaan kijken ,let wel dure auto in onderhoud.
                      Maar is een droom om mee te rijden.

                      Groeten Mike.

                    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.