info bij aankoop

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening info bij aankoop

  • Maker
    Discussie
  • Bij deze wil deze newbie zich eerst eens voorstellen alvorens met de deur in huis te vallen zeg maar.

    Ben een 34 jarige jongeman uit Borsbeek en al vele jaren een echte snelheidsfreak maar dit was dan vooral met krijsende rijstraketten en italiaanse schonen op 2 wielen wel te verstaan.

    Aangezien je met motoren meestal alleen maar kan genieten en nu mijn gezinssituatie veranderd is met een zeer lief vrouwtje wil ik een speeltje kopen wat toch een beetje dat motorgevoel moet vervangen.

    Wil een 30-35 duizend eurokes uitgeven en had dit weekend al wat meer info verkregen bij Vanbeurden in Retie.

    De wagen zal voornamelijk in het weekend gebruikt worden omdat ik door de week echt geen tijd heb met mijn zelfstandig werk.

    Zit met vele vragen ivm onderhoud en wat toch wat waarde houd. Moet ik kiezen voor een luchtgekoelde, watergekoelde?
    Heb al vele dingen gelezen over de 996, nog niet echt waardevast en bij de 3.4 vele motorproblemen.
    Magazines heb ik al veel gelezen maar hoop op dit forum wat meer echte info en echte ervaringen kunnen vernemen.

    Meesten zullen zeggen eerst gaan testrijden met de verschillende modellen maar is niet echt te vergelijken denk ik een 993 en 996.

    Hopend op reacties en jullie mening hoor ik het hier graag.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 174)
    • zou het allemaal eens moeten opzoeken, maar ik weet dat Manthey ze ook monteert, en voor zover ik weet ook op oudere modellen dan een 997mkII…
      het nieuwste (en wat mij betreft ook onnozelste) is een app om de instelling met de smartphone te doen… Geef toe, daar zaten we allemaal op te wachten, niet…? Kan je voor elke drempel nog een boete krijgen omdat je met je GSM in je hand aan het rijden bent :mrgreen:

        Graag wat meer info ,vraag me af of dit beschikbaar is voor een 996 of 997 mk1.
        Op de 997 mk2 bestond dit als optie .

          Heel die site afgeschuimd: uitlaten, plastic brol, interieurs… al wat je wil, maar geen veer gezien 😉

            graag gedaan… prijs voor de gehele kit (veren, schokdempers en bedieningselement voor inbouw in middenconsole) was iets over de 2000 euro…

              Interessant, betaalbaar ❓
              Zal het eens moeten uitzoeken.
              THX Porschky :respect2:

                heb het zien staan in de Flatsix, zal waarschijnlijk wel op hun website staan…

                  Linkje? 😉

                    mocht ik ooit nog eens een verlaagde 911 hebben, zeker een GT3, zou ik er zeker de verstelbare veerkit van Techart ondersteken, die voor drempels met een druk op de knop verhoogd kan worden… Is zijn geld meer dan waard!

                      ligt mooi :lekker:

                        [quote=”joebarreke” post=105039]als hij stilstaat is het inderdaad mooi maar vrees ook dat bij sportief rijden(en dat is toch de bedoeling)de kas gaat raken dus gaan we hem achteraan toch zeker een beetje omhoog zetten ;)[/quote]

                        Wel opletten met de balans van de auto.
                        Als je achteraan terug omhoog gaat best vooraan ook omhoog.
                        Anders gaat de auto nog sneller in overstuur gaan, kan leuk zijn zijn 😈 maar ook gevaarlijk 👿
                        Ikzelf heb een 996 GT3 MKI die een 3 tal cm lager ligt dan normaal.
                        Daar is bijna nergens mee te rijden zonder ergens grond te raken 🙁 vandaar dat de mijne ook terug hoger gaat gezet worden. Vooral de drempels en de in en uitritten van parking zijn een ramp. Nog goed ondervonden in Oostende in een ondergrondse parking. Daar sta je dan voor die steil uitrit, na even twijfelen met een bang hartje doorrijden en 2 meter lang over de grond schuren 😐

                          Onze 3.2 staat vooraan op 64.00 cm.,
                          achteraan op 62.00 cm. vanaf de grond gemeten
                          tot in het midden van de wielkasten.

                          😎 😈 😎

                            als hij stilstaat is het inderdaad mooi maar vrees ook dat bij sportief rijden(en dat is toch de bedoeling)de kas gaat raken dus gaan we hem achteraan toch zeker een beetje omhoog zetten 😉

                              ik vrees er ook een beetje voor… ‘k vind het retemooi, maar weet helaas na mijn ervaringen met de af fabriek verlaagde 996 C2 Cabrio dat je voortdurend alles meehebt, soms zelfs op autostrades of expreswegen je band tegen de kas hoort slaan… 😕

                                Magnifiek mooi ! Maar of er normaal mee gereden kan worden…. Met een standaard 996 is het al opletten geblazen op ons f**king wegennet.

                                  [quote=”Gentleman” post=105004]Bruno, dat ziet er zeer netjes uit, maar persoonlijk vind ik dat ie precies net iets te laag staat. Succes.[/quote]
                                  Ieder zijn smaak en goesting . 😉
                                  Persoonlijk zou ik hem ook niet zo laag brengen .

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 174)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.