Info gevraagd piwis test

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Info gevraagd piwis test

• Maker
    Discussie
  • Even een vraagje,weten jullie hoe de piwi test in elkaar zit ❓ dit is de test die in de historiek van de wagen kan aantonen hoe met de wagen gereden is in het verleden. Het geeft aan hoeveel keer er in bepaalde toerental gereden is.
    Zo heb ik een 991 op het oog waar de test is uitgevoerd en er de volgende info tevoorschijn komt.
    Het gaat hier over een wagen met 25.000km bouwjaar 2014

Range 1: 64
    Range 2: 0
    Range 3: 0
    Range 4: 0
    Range 5: 0
    Range 6: 0

Ben ik verkeerd maar uit de test kan ik uitmaken dat er niet veel in hoge toeren is gedraaid :popcorn:
    Weten jullie wat ze bedoelen met Range komt dit overeen met bepaalde toerentallen.

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Volgens de_koen vermeld dus 64x tussen de 7300 a 7500 toeren gedraaid :salut: dat is goed nieuws :popcorn:

Ze bedoelen 64 keren in range 1 gedraaid en ik denk Range 6 de hoge toeren zijn ❓ de testis gedaan bij een officiële Porsche Dealer,ik ga deze morgen even contacteren voor meer info 😉

Range 1 – 7300-7500
          Range 2 – 7500-7700
          Range 3 – 7700-7900
          Range 4 – 7900-8400
          Range 5 – 8400-9500
          Range 6 – 9500 en meer

vanaf range 3 is het in den Begrenzer

Bovenstaande waardes zijn van een gewone 991.
          S ,turbo en gt3 zijn anders…

Ik weet niet of dit kan kloppen, want als dit over de toerentallen gaat, dan heeft die motor enkel op ralenti gedraaid :wtf: Gedurende 64 uren 😯 Of interpreteer ik dit verkeerd?

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.