Info ivm teruggave voorschot

Home Forum Zeverhoekje Info ivm teruggave voorschot

• Maker
    Discussie
  • Ik wil hier eens proberen om de vraag te stellen. Zit met een probleem ivm mijn motor die ik te koop heb.
    Al paar maanden met potentiële koper aan het heen en weer mailen, tot we eindelijk de prijs overeenkomen.
    Ik vraag vorige week een voorschot te storten van 1000 euro, ok in orde.
    Hij was dus tevreden met de overeengekomen prijs( via mail).
    Nu vraagt de man me ook of ik nog voor transport kan regelen. Omdat ik toch in die sector actief ben was dit dus geen probleem. Ik zet dus alles in het werk, motor wordt geladen met alle voorzichtigheid door mijn chauffeur, tot nu toe alles goed.
    Dan krijg ik gisteren telefoon van de man dat mijn chauffeur goed is aangekomen, dat hij de motor is goed heeft bekeken maar toch besloten heeft om hem niet te nemen :bounce:
    Hele discussie in het Frans, chauffeur laad hem terug in zijn auto en staat nu terug bij mij thuis.

Nu is mijn vraag, moet ik dat voorschot terugbetalen of niet?

2 reacties aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
    • Is er een factuur met factuurvoorwaarden?
      Indien ja, dan gelden de gemaakte afspraken.
      Indien neen, hij is vrij om te procederen…Maar gaat veel meer dan 1000€ kosten en waarschijnlijk geen gelijk krijgen. In princiep is hij verplicht de motor te kopen. Voorschot dus NIET terug betalen. easy as that 😀

ken

oei wel raar van de koper.
        verschillende scenario’s zijn mogelijk:
        1: je stort alles terug
        2: je stort alles terug – de gemaakte kosten van het transport die jij gemaakt hebt
        3: als hij de moto niet koop, is hij zijn voorschot kwijt maar ja…
        als hij een voorschot gegeven zou hebben bij een firma, dan is hij zijn voorschot sowieso kwijt…
        jij hebt de moto voor hem opzij gehouden, je zal hem nog wel verkopen maar de waarde kan ook dalen van je moto als je hem dit jaar niet meer verkoopt.

het is natuurlijk een lastige kwestie.

heeft hij iets laten weten waarom hij zo plots de moto niet meer koopt?

2 reacties aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.