Informatie gevraagd over wagen ruilen

Home Forum Zeverhoekje Informatie gevraagd over wagen ruilen

• Maker
    Discussie
  • Is er soms iemand op dit forum die praktisch weet hoe je tewerk gaat om een wagen te ruilen.

Ik heb namelijk een voorstel gekregen van iemand uit NL om een wagen te ruilen.
    Dat klinkt leuk want we kunnen ons in het voorstel vinden maar ik neem aan dat dit toch enige praktische zaken met zich meebrengt temeer daar een wagen vanuit NL zou geruild worden met een wagen uit B.

Zo denk ik dan nog maar aan de documenten die in orde moeten gebracht worden, want het is geen verkoop dus moet er ook geen factuur gemaakt worden dacht ik zo.

Alvorens ik hierover meer info vraag aan mijn boekhouder dacht ik de vraag even op het forum te gooien.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Wim

Is inderdaad het beste, en om een klein voorbeeld te noemen.
      Onze zoon Timo is op dit moment een Alfa GTA replica (dikke uitvoering) aan het bouwen voor hem zelf, en leverancier waar hij normaal de onderdelen besteld, heeft nu bij ons een Alfa staan voor restauratie.
      De onderdelen van hem en het werk worden ons op factuur verrekend, zo merkt niemand het in de portemonnee, en je bent wel officieel en legaal bezig. 💡

[quote=”jol178″ post=109215]Ik ben helemaal geen accountant maar is het dan niet het makkelijkste om gewoon beide een factuur te maken voor hetzelfde bedrag.

Dan heb je toch een officieel document en de facturen heffen elkaar op en kunnen als “voor voldaan” afgetekend worden.[/quote]
        Hier heb je wel een punt denk ik. Zo had ik het nog niet bekeken.

En vermits porsche914orange met dezelfde oplossing komt zal het zo wel kunnen.
        Alvast bedankt voor de tips.

Vermoedelijk zal mijn boekhouder ook zoiets voorstellen.

Beide een inkoop/verkoop verklaring tekenen met het bedrag er op – of dat nu prive of zakelijk is …

Ik neem aan dat de tegenpartij een particulier is ❓

Als je je huidige wagen eerst over kunt zetten naar prive’ – zou je de omruiler daarna in kunnen kopen op de zaak 💡 :sarcastisch

[quote=”porsche” post=109203]Is er soms iemand op dit forum die praktisch weet hoe je tewerk gaat om een wagen te ruilen.
            [/quote]

Ik heb enkele maanden geleden mijn 996TT ingeruild op een 993 C4 cab van hier op het forum.
            We hebben beide een factuur opgemaakt waarop het bedrag stond waarvoor we beide wagens ruilden. Dit was hetzelfde bedrag.

Denk dat dit de makkelijkste oplossing was/is.
            Dan heb je beide toch een factuur/ bewijs.

Ik ben helemaal geen accountant maar is het dan niet het makkelijkste om gewoon beide een factuur te maken voor hetzelfde bedrag.

Dan heb je toch een officieel document en de facturen heffen elkaar op en kunnen als “voor voldaan” afgetekend worden.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.