Ingebrande koplamp

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayenne Ingebrande koplamp

• Maker
    Discussie

• Francois
    Deelnemer

Onze cayenne 955 heeft een soort van waas op de koplampen, waardoor de lichtbundel
      vervormd. Iemand enig idee wat hiervan de aanleiding is en hoe dit eventueel verholpen kan worden?

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
      • Inderdaad, vrij simpel zoals op het filmpje te zien is,
        als je het niet aandurft, dan zijn er detailer die het doen, prijs ligt tussen de 60 – 100 euro

Bedankt voor dit nuttige advies! Ik ben momenteel op wintersport en het sneeuwt
          erg hard dus zodra ik terug in NL ben post ik wat foto’tjes van de Cayenne (:

Welkom hier. Een foto is altijd handig om in te schatten wat het probleem is. Plaats dan meteen even wat extra foto’s van de wagen, dat vinden ze hier wel leuk 😉 .

Doffe lampen zijn vaak het resultaat van een verweerde UV-filter. De ene koplamp heeft hier al wat meer last van dan de andere. De enige oplossing volgens mij is wetsanden (= nat schuren) en polieren. Hierbij een filmpje dat de procedure beschrijft. Dit voorbeeld is redelijk extreem, en indien je het in mindere mate hebt, kan je ook manueel schuren. Daarna wel best machinaal polieren. En als het echt niet erg is kan polieren misschien volstaan.

Beste Francois ,van harte welkom op dit gezellige en informatieve forum .

Persoonlijk heb ik mogen ondervinden dat de Cayenne type 958 ook dat probleem heeft !

Francois graag hadden we van jou een kleine voorstelling gekregen ,wie je bent ,welke Kjn ,turbo of S enz .Je maakt daarvoor best een nieuwe topic aan ,onder stel jezelf voor .
              Funny

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.