Ingevoerd uit USA en in Belgie inschrijven

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Ingevoerd uit USA en in Belgie inschrijven

• Maker
    Discussie
  • We kochten via een Belgische veilingsite in Gent een Porsche 911 model 996 bouwjaar 2000
    Er werd bij invoer in Belgie door de douane een E705 papier afgeleverd en er was een
    Certificate of title bij
    Daarna werd de wagen bij ons thuis geleverd.
    Weet er iemand hoe we dit voertuig kunnen inschrijven?
    D‘ieteren moet een document afleveren (welk document?) maar omdat de Porsche uit USA is ingevoerd willen ze dat niet.
    Welke documenten zijn er nodig?
    Euronorm attest?
    Technical datasheet?
    Conformiteitsattest?
    Wie kan ons helpen of weet andere mensen die ons kunnen helpen (wij wonen in Oost-Vlaanderen)
    Dank u

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Anoniem

Bij ons was er een sticker met her E-nummer en stond dat E-nummer ook op Duits kentekenbewijs. Hadden CoC aangevraagd bij Fiat (was een Chrysler), wat we zonder problemen gekregen hebben, waarbij dat dan op de keuring bleek dat ze dat niet meer nodig hadden.
      E-nummer in het voertuig en op het Duitse kentekenbewijs was voldoende (was een wagen uit 2002).

Geen E nummer te zien op de deurstickers.

Bij mij gewoon validatiekeuring gedaan en enkele dagen later e keur nummer gekregen dan gewone keuring voor verkoop en inschrijven die handel

sinds januari 1999 is het Belgisch gelijkvormigheidsattest vervangen door het Europees gelijkvormigheidsattest (COC)
            auto’s met een Europese typegoedkeuring hebben een sticker met een E13*…. nummer, verkrijgbaar bij de invoerder of elke officiële dealer.
            misschien hangt er al dergelijke sticker in de deurstijl ?

Net hetzelfde verhaal hier. Ik had graag een 996 4s ingevoerd uit Duitsland. De Porsche is door de huidige Duitse eigenaar als huisraad naar Duitsland overgebracht, en er is geen CoC voorhanden. Hij heeft reeds zelf een aanvraag gedaan bij Porsche Duitsland hiervoor, maar die sturen ons nu door naar Porsche België…De wagen is wel ingeschreven in Duitsland, en beschikt over een Dekra document waarop staat vermeld, dat het voertuig beantwoord aan de Europese richtlijn 2007/46/EG. Ik durf de wagen nog niet in te voeren, omdat ik vrees in een administratieve molen terecht te komen. Of is die vrees ongegrond?

[quote=”Benny1962″ post=282106]We kochten via een Belgische veilingsite in Gent een Porsche 911 model 996 bouwjaar 2000
                Er werd bij invoer in Belgie door de douane een E705 papier afgeleverd en er was een
                Certificate of title bij
                Daarna werd de wagen bij ons thuis geleverd.
                Weet er iemand hoe we dit voertuig kunnen inschrijven?
                D‘ieteren moet een document afleveren (welk document?) maar omdat de Porsche uit USA is ingevoerd willen ze dat niet.
                Welke documenten zijn er nodig?
                Euronorm attest?
                Technical datasheet?
                Conformiteitsattest?
                Wie kan ons helpen of weet andere mensen die ons kunnen helpen (wij wonen in Oost-Vlaanderen)
                Dank u[/quote]

Voor keuring bij invoer heb je voor een voertuig van die leeftijd een gelijkvormigheidsattest nodig. Het is geweten dat d’Ieteren hier moeilijk over doet.
                Dus zoals hier al gezegd proberen rechtstreeks in Zuffenhausen ofwel gaan via een dealership in NL of D.

Dat is nog eens eerste hulp, in the field !

Benny bel me gerust op ik heb net een Amerikaan ingevoerd, weliswaar ook in Duitsland ingeschreven.
                    Ik bezorg je mijn gsm nummer via persoonlijk bericht als je wil…

[quote=”Benny1962″ post=282106]We kochten via een Belgische veilingsite in Gent een Porsche 911 model 996 bouwjaar 2000

Dank u[/quote]

Richt uw vraag misschien rechtstreeks tot Porsche Duitsland.
                      Voor 99% gaan ze u zeker helpen , daar waar D’Ieteren in gebreke blijft gaat P. Deutschland u zeker helpen .
                      De kans bestaat dat je bij PZ Aachen een check up moeten laten uitvoeren , maar dan kan je ook dadelijk de classic card aanvragen voor je 996.

(Aken is in principe niet zover , +/_65Km van Hasselt )

https://www.porsche.com/germany/accessoriesandservices/classic/porsche-classic-card/

Dank je wel Frank

Deze mannen eens contacteren ?
                          https://rvo-homologatie.be/index.html

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.