- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 jaren, 1 maand geleden door .
-
Discussie
-
28 december 2006 om 01:41
Mijn 3,2 van 1988 heeft de onhebbelijkheid om bij warme motor met korte rukjes in te houden rond de 2.200 toeren bij constante snelheid. Tezelfdertijd flikkert dan de wijzer van oliedrukmeter lichtjes op en neer. Wanneer ik de twee polen kortsluit, zoals je moet doen om het stationair toerental te regelen (onder de plastic afdekking links in het motorcompartiment), stopt dat inhouden volledig. Maar dan heb ik geen “choke” meer bij koude motor, kortom geen stationair toerental lucht by-pass. Bovendien is de motor minder pittig en verbruikt hij meer.
Bij accelereren verwijnt dit aarzelen direct.
Delcokop + lucht by pass werden reeds vervangen alsmede allerlei andere onderdelen (filters, bougies). Motronic al eens met een andere gewisseld.
Iemand een brillante suggestie ? 💡
Alvast hartelijk dank voor je interesse. 😀
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.