injector/injectoren?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen injector/injectoren?

  • Maker
    Discussie
  • Heb nog maar enkele weken een 924 (naar mijn mening in top staat) uit ’84 in mijn bezit.Deze heeft niet echt stil gestaan,maar ook niet veel gereden (slechts 74d km,op papier!).Wagen heeft soms (niet altijd dus) de neiging wat te schokken wanneer men,in welke versnelling ook,rijdt en de gaspedaal niet verder indrukt of wat lost.Zou dit aan een of de injectoren kunnen liggen?Zo ja,wat kan ik hier aan doen of bij wie kan ik hiervoor terecht?
    Dit is soms wel best irritant rijden.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
      • ik heb dit probleem dus ook al meerdere keren voorgehad. de ene keer ligt het dus aan de injectoren. porsche-rsr heeft perfect uitgelegd hoe je deze moet testen. maar als deze allemaal goed zijn zou ik is aanraden om gewoon de benzinefilter te vervangen. t zit zo dat de benzinetanken van metaal zijn en vanbinnen durven te roesten en zo vuil mee doorkomt.
        als hij zo wat sputtert kan je hem ook is goed laten doorgaan, maar dan echt goed in toeren. geen schrik hebben, die motoren kunnen iets verdragen ze. zo komt het vuil er ook in ene keer tegoei mee door. allemaal maar kleine tips waar het soms bij mij mee opgelost was.
        voor die cd-rom’s en eventuele stukken kan je altijd bij mij terecht. neem maar is een kijkje op mijn site. http://www.dvl-cars.be

        groeten
        Dieter

          Injectoren testen:
          1) Trek de injectoren er uit (één voor één), dus de test telkens doen met 1 injector die er niet in zit.
          2) Zet een confituurpotje of iets dergelijks onder de injectoren.
          3) Starten
          4) Kijk of de injectoren volgens een mooi symmetrisch patroon vernevelen, indien niet dan is de verstuivingsnaald beschadigd of de veer in de injector gebroken/beschadigd. Als je stopt met starten, let dan op; de injectoren mogen niet nadruppelen!(tot 15sec na stoppen met starten)

            Probleem is dat ik nog geen enkele boek of cd-rom heb ivm de technische gegevens van dit type wagen.Auto’s met injectie is ook (nog) niet mijn sterkste punt.Ik had ook eerst gedacht aan de ontsteking,maar een “kenner”(?) in de buurt (Carant,Boortmeerbeek) zei direkt bij het horen draaien en zien trillen van de uitlaat dat het 1 of de injectoren waren.Nu,die man is erg veel bezig met dit type wagens,maar alles ziet daar zo slordig uit (zijn tweedehands wagens,zijn infrastructuur enz.) en ken zijn reputatie niet.Ik denk dat tot op heden dit probleem voor mij wat te hoog gegrepen is,dus een betaalbare en degelijke kenner kan ik dus nu wel best gebruiken.Deze wagen is,gezien zijn staat, de investering absoluut waard. Een adres waar ik eventueel een degelijk boek (liever als cd-rom) kan verkrijgen zou ook nuttig zijn.

              Heb je al wat anders gedaan aan de ontsteking(verdelerkap, bougies, rotor…)?
              Kunnen de injectoren zijn die gewoon slecht zijn of niet meer volgens een bepaald patroon vernevelen door vuil in de injectoren of in de brandstofverdeler..

            5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.