inschrijven Porsche

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen inschrijven Porsche

• Maker
    Discussie
  • Zoals in vorige topics geschreven heb ik in oktober mijn plaat binnen gestuurd omwille van het feit dat de Porsche nog geen 25 jaar was en ik dus 980 euro wegentaks per jaar betaal. Nu heb ik van de week een schrijven ontvangen dat ik +/- 600 euro terug krijg. Dus, so far, so good 😆 😆

Nu is mijn Porsche vandaag, 08/12/2011, 25 jaar geworden (Happy birthday to him,… :music: :music: ) en wil ik hem volgende week terug inschrijven. Wegentaks voor een voertuig ouder dan 25 jaar is nog 33 euro per jaar. :applaus:

Nu mijn vraag; als ik hem volgende week inschrijf, betaal ik dan 33 euro, wat eigenlijk logisch zou zijn, of telt men vanaf begin van de maand december, wanneer hij dus nog geen 25 jaar was en laten ze me weer 980 euro betalen?

Men zal zeggen, schrijf hem dan gewoon in januari in maar ik betrouw onze excelenties voor geen haar, er gaan geruchten dat ze de leeftijd van 25 jaar gaan optrekken naar 30 jaar en dit zou wel eens vanaf 1 januari kunnen zijn.f

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 54)
    • [quote=”sporting” post=91206]Beste,

Is er iemand die me kan zeggen wat het zou kosten qua B.I.V. (inschrijving) voor een Boxster van 2001 (2.7) (Ronny google kan me voorlopig geen duidelijkheid brengen) weet iemand hoe het zit met de nieuwe regeling?

Alvast bedankt voor de respons.[/quote]
      Van kracht vanaf 01/03:
      https://belastingen.fenb.be/vfp-portal-pub2-web/simulatieVerkeersbelasting.html#/q/top
      De oude regeling is nog enkele dagen geldig.
      http://belastingen.vlaanderen.be/nlapps/docs/default.asp?id=148

Google op “BIV” dan zie je een site vlaanderen.be.
        Op die site kan je alles opzoeken bij vergroening Biv.Best inschrijven voor 01/03 .

Beste,

Is er iemand die me kan zeggen wat het zou kosten qua B.I.V. (inschrijving) voor een Boxster van 2001 (2.7) (Ronny google kan me voorlopig geen duidelijkheid brengen) weet iemand hoe het zit met de nieuwe regeling?

Alvast bedankt voor de respons.

Anoniem

Is inderdaad goed nieuws.
            Enkel de 3 jaarlijkse keuring voor de jonge oldtimers vanaf 15/3/1968 kan voor enkele wel problemen geven in toekomst denk ik.

Goede verwoording, ik onthoud vooral dit:

[color=#0000ff]- 1. Leeftijd van het voertuig

Momenteel kennen we twee soorten categorieën van voertuigen namelijk:

– De personenauto’s, auto’s voor dubbel gebruik en minibussen die sinds meer dan 25 jaar in het verkeer werden gebracht; en
              – De bedrijfsvoertuigen en de militaire voertuigen die sinds meer dan 30 jaar in het verkeer werden gebracht.
              Naar de toekomst toe, zullen alle voertuigen een leeftijd van 25 jaar moeten hebben bereikt alvorens in aanmerking te komen als oldtimer.

– Per 1 januari wordt de BIV (Bijzondere inverkeersstelling) voor voertuigen die in Vlaanderen worden ingeschreven, anders berekend. Voor de eigenaars van oude voertuigen die in Vlaanderen wonen is er goed nieuws. Momenteel bedraagt de BIV 61,50 EUR. In de toekomst zal dit bedrag zakken naar 40 EUR wat neerkomt op een vermindering van 21,50 EUR. De verkeersbelasting zelf zal niet veranderen voor 2014.[/color]

Goed nieuws toch? :applaus: :applaus:

[quote=”vawilliam2003″ post=90538]
                Maar er gaan vele geruchten dat die oldtimer taks pas vanaf 30 jaar zal zijn kortelings :?[/quote]
                Hier lees je er meer over:
                http://www.bfov.be/images/stories/Newsletter/NL/CRN%2024%20NL%20voor%20web.pdf

De mijne is van 1989 dat ze nog een aantal jaren wachten met dat optrekken 🙂

ik hoop dat m’n 964 ook nog ooit oldtimer word,maar denk dat ik die droom zal mogen opbergen,nog 4j te gaan voor hij 25 is
                    vrees dat t een milf is en nooit een cougar zal worden :happy:

Wim

Ga maar weer eens een goede 930 zoeken. 😥

Maar begrijp je standpunt en verdriet. 😉

Ik wil mijn 930 turbo terug (die was destijds ook privé, 12 jaar geleden). Die wagen was perfect in orde en door de eerste eigenaar helemaal gerestaureerd. Die wagen zou nu ook 25 jaar geweest zijn. Ik wist toen al dat ik er spijt ging van hebben dat ik deze weg deed. En nu heb ik daar heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel spijt van 😥

XXX

Eens ingeschreven als oldie, en ze beslissen om dit naar 30 jaar te brengen, dan krijg je een overbruggingsperiode en blijft hij oldie.
                          Niet meer dan fair dacht ik en verdomds logisch omdat de mijne ook van 84 is :engeltje:

Ik ken het gevoel, mijn 3,2 (ke) is ook op deze manier zeer betaalbaar ingeschreven… Gaf op het moment van aankoop ook de doorslag. Moest “kiezen” tussen de 3,2 en een 964.
                            Oké, de 964 komt er ooit wel, maar aangezien het ook mijn eerste P is wilde ik het een beetje betaalbaar houden. Inschrijving en verzekering werden met de glimlach (zelfs met grijns) betaald… 😀
                            Als ‘ze’ nog twee jaar wachten met het optrekken van het oldtimer-statuut tot 30 jaar zijn we veilig! P is van 1984…
                            Toch wel spijtig dat door deze dwaze maatregelen er Porsches aan de kant zullen blijven staan! Heb al gehoord dat er meerdere afbestellingen zijn bij Porsche Antwerpen. 🙁
                            Gelukkig houden wij de ‘oldies’ ook in form…
                            KEEP UP THE GOOD WORK!!

W. :respekt:

Anoniem

[quote=”bladerunner” post=90521]Vandaag eindelijk het goede nieuws van de wegenbelasting en idd. ik krijg de forfaitaire wegenbelasting van 33 euro/jaar. :relaxman: :relaxman:

Dus, conclusie… inschrijven de dag na dat hij 25 jaar wordt, lukt dus wel en moet je niet wachten op begin van de volgende maand.

Ik wil hier niet op zere tenen trappen maar voor mij is mijn Porschke dus wel een goedkoop speeltje, exclusief aankoop en restauratie wel te verstaan. Geen VAA wegens privé, 33 euro taks en 150 euro verzekering (als dagdagelijks, onbeperkt aantal kiilometers en zelfs buitenland) :driver:[/quote]

Voor mij het 😀 zelfde verhaal.
                              Maar er gaan vele geruchten dat die oldtimer taks pas vanaf 30 jaar zal zijn kortelings 😕

[quote=”bladerunner” post=90521]Ik wil hier niet op zere tenen trappen maar voor mij is mijn Porschke dus wel een goedkoop speeltje. Geen VAA wegens privé, 33 euro taks en 150 euro verzekering (als dagdagelijks, onbeperkt aantal kiilometers en zelfs buitenland) :driver:[/quote]
                                Ik dacht dat op het VAA dossier een slotje was gezet 😕

:music: :driver: :music:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 54)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.