inschrijven Porsche

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen inschrijven Porsche

• Maker
    Discussie

• bladerunner
    Deelnemer

Zoals in vorige topics geschreven heb ik in oktober mijn plaat binnen gestuurd omwille van het feit dat de Porsche nog geen 25 jaar was en ik dus 980 euro wegentaks per jaar betaal. Nu heb ik van de week een schrijven ontvangen dat ik +/- 600 euro terug krijg. Dus, so far, so good 😆 😆

Nu is mijn Porsche vandaag, 08/12/2011, 25 jaar geworden (Happy birthday to him,… :music: :music: ) en wil ik hem volgende week terug inschrijven. Wegentaks voor een voertuig ouder dan 25 jaar is nog 33 euro per jaar. :applaus:

Nu mijn vraag; als ik hem volgende week inschrijf, betaal ik dan 33 euro, wat eigenlijk logisch zou zijn, of telt men vanaf begin van de maand december, wanneer hij dus nog geen 25 jaar was en laten ze me weer 980 euro betalen?

Men zal zeggen, schrijf hem dan gewoon in januari in maar ik betrouw onze excelenties voor geen haar, er gaan geruchten dat ze de leeftijd van 25 jaar gaan optrekken naar 30 jaar en dit zou wel eens vanaf 1 januari kunnen zijn.f

9 reacties aan het bekijken - 46 tot 54 (van in totaal 54)
      • zoals al zoveel gezegd, alles wordt op de eerste van de maand genomen.

als je jeplaat binnengeeft, doe het voor de eerste want vanaf de eerste moet je die maand nog betalen (zelfs al heb je geen auto) , dus ik vermoed dat als je wel een auto hebt, hij op die eerste 25 jaar of ouder moet zijn, en niet enkele dagen later in diezelfde maand.

maar dit zijn vermoedens, door logische deductie. het kan evengoed anders zijn en dan lees ikhet hier graag 🙂

Via de portaalsite van de Vlaamse Overheid kan je uw belastingdossier raadplegen. Ik merk daar dat de belastbare periode van de wagen(s) telkens op de 1ste van de maand start.
          Ben bijna zeker dat, als je de vraag tot inschrijving doet 25 jaar na eerste inschrijving, je de oldtimertaks moet betalen. Het is de belastbare periode die opgeschoven wordt naar de 1ste van de maand.

Weet er iemand of de ‘vergroening van de BIV’ al definitief werd goedgekeurd door het Vlaams Parlement? Op de site spreekt men nog steeds in voorwaardelijke wijs.

Ik wil hem zeker niet als oldtimer inschrijven.

Ik heb gisteren ook met de verkeersbelasting getelefoneerd en het brave meisje kon ook niet op mijn vraag antwoorden. 😯 🙄 Zij heeft mijn gegevens gevraagd en men zou mij zelf terug contacteren maar ze kon niet zeggen wanneer. Ik heb dan ook via hun website de vraag doorgemaild en zal nu wachten op antwoord.

Moest iemand toch het anwoord weten, langs deze weg hoor ik het graag.

Verkeersbelasting is geen federale materie. Het is bij Peeters en super-rekenwonder Muyters dat je moet zijn. (chiromeisje Joke buiten beschouwing gelaten)

Anoniem

Ik zou hem inschrijven als oldtimer, zo ben je zeker dat je meegaat in die overgangsperiode voor uw taks.
                De mijne is van ’88 en ik voel de bui al hangen dat ik nog 6 jaar taks zal mogen betalen ….
                À 900 € per jaar, dirupi zal ze wel aan zijn Walen geven.

XXX

Wat staat ons nog allemaal te wachten. Wat gaat men weer uitvinden om nog enkele eurotjes te recupereren op de burger. Ik ben blij dat we ze als oldie kunnen inschrijven en van een leuke taks kunnen genieten. Laat de wetteks van oldtimer maar staan, is perfect en je kan practisch altijd ongestraft rondrijden.
                  Maar een echte besparing zou natuurlijk zijn dat we hier in België met één regering toekomen en al de overschot dumpen. 👿

Anoniem

Ik heb niet alles gelezen, kom net uit cafe :drink:
                    Ik weet wel dat de inschrijving wordt bepaald per maand.
                    Best pas terug inschrijven de maand na de verjaardag van de P.

Voor de 924 hebben we hetzelfde gedaan. Er zat minder dan een maand verschil tussen de 2 data. Net voor de vervaldag van verkeersbelasting de wagen uitgeschreven.
                      Zodra de auto 25 jaar was hebben we die terug ingeschreven, uiteindelijk heeft hij maar een week of 2 zonder nummerplaat gestaan.
                      Op de site van BFOV kan je info vinden over de nieuwe voorstellen inzake oldtimers. De leeftijdsgrens wordt inderdaad 30 jaar, maar dat moet allemaal nog in wetteksten gegoten worden. Ik voorspel dat er een overgangsmaatregel zal zijn voor de wagens die nu al het +25 jaar statuur hebben. By the way, O-plaat of gewone inschrijving kost net evenveel aan verkeersbelasting. Prefereer persoonlijk gewone inschrijving. In het nieuwe wetsvoorstel zou men een aantal beperkingen die nu van kracht zijn voor oldtimers bijsturen en aanpassen.
                      http://www.bfov.be/index.php/nl/dossiersnews/1585-nieuwe-visie-oldtimerstatuut-voorstel-bfov

Wim

Wel leuk dat België Nederland volgt in haar beslissingen, maar komt er dan bij jullie geen overgang regeling net als bij ons, dus dan zou het voor jouw auto geen verschil mogen maken. 💡

Hoop dat ze dat dan met meer dingen gaan doen, want wij mogen (nu al op bepaalde trajecten) 130 km/h rijden, en dat gaat straks doorgevoerd worden voor alle snelwegen waar het mogelijk is. :applaus:

9 reacties aan het bekijken - 46 tot 54 (van in totaal 54)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.