Inschrijven van een Porsche 1983

Home Forum Porsche Talk Inschrijven van een Porsche 1983

• Maker
    Discussie
  • Hoi, Ik zou een Porsche 911, 3.2 van 1983 willen inschrijven als 4de wagen… 😳 maar heb er geen idee van wat mij dat gaat kosten.
    Ik ga ervan uit dat ik nog de volle verkeersbelasting betaal maar weining of geen BIV meer. Enig ideé hoeveel ?

De verzekering denk ik kan reeds aan de prijs van een classic car en hoeveel mag dat zijn?

Bedankt voor de raad

Mirage 😆 😆

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • Ik heb een 3.0 sc van 1982. Ben verzekerd bij Erard voor 141 euro BA.
      Een extra full omnium kost 380 euro extra (via firebond).
      Ben erg te spreken over Erard verzekering. Fijne service.

Tax voor een 3.2 is 844.80 euro en deze heeft 16PK. Voor het onderhoud en de keuring ben je hier bij ons altijd welkom.

Luc

Klopt!

Ik veronderstel dat een 3.2, 16 Fiscaal PK is oftewel 844 €/jaar ?

Mirage

Mijn 3.2 van 1989 werd door Fortis AG (wel via mijn makelaar waar ik heel goede klant ben) reeds aanvaard als ‘Classic Car’ en dus met voordelige verzekering.
              BIV en wegentaks kan je hier vinden :
              http://www.automagazine.be/nl/page.cfm? … P.Services

Veel succes met je P.

Anoniem

Ik ga met mijn 930 altijd naar Van Beurden in Retie waar ik hem gekocht heb. En onze 951 is in onderhoud bij LE-Cars in Dendermonde. Niet echt in de buurt.

Chris,

Ik zie dat u van Tremelo bent en dus niet ver uit de buurt.
                  Hebt u een goed adres om onderhoud te laten doen en die eventueel mijn eerste keuring kunnen doen omdat ik geen platen bezit voor de wagen?
                  Groetjes,

Mirage

Anoniem

Hangt gewoon af van de verzekeingsmaatschappij.
                    Als je bij Ethias meerdere voertuigen verzekert kan je je Porsche als Classic Car verzekeren op vwde dat hij min. 15 jaar is. Mijn 930 is ook een 83’er en voor de BA betaal ik slechts 201 euro.
                    En de verzekering is geldig in heel Europa, dus geen beperkingen.

Mushroom,

Ik dacht dat een wagen vanaf 17 jaar als classic beschouwd wordt en vanaf 25 jaar als oldtimer

Mirage

Verzekering als Classic Car kan – voor zover ik weet – pas vanaf dat de auto 25 jaar is.

De wegentaks betaal je idd de volle pot (ongeveer 760€ men ik me te herinneren)
                          BIV is daar je wagen ouder dan 15 jaar is 61,50€

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.