Inschrijving als oldtimer

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Inschrijving als oldtimer

  • Maker
    Discussie

  • Rony
    Deelnemer

      Mijn 944 is van de 11é maand 1982,ik wil deze nu inschrijven als oldtimer,kan ik hem als oldtimer laten keuren met mijn gewone nummerplaten ? en krijg ik dan op de keuring een aanvraag voor inschrijving als oldtimer ( O-plaat)?

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 58)
      • [quote=”yabba944″:2nvcd7s9]*ZUCHT* ik ga mezelf hier niet herhalen, maar ik denk dat jullie geluk hebben dat jullie niet in de zone Beringen wonen. hier worden alle o-platen systematisch aangehouden en gecontroleerd, en ze worden allemaal direct naar de rechtbank verwezen. [/quote]

        Ik heb jaren (4) in Beringen gewoond alsook in Hechtel (10) wat erg dicht in de buurt is en ik dikwijls in Leopoldsburg en Beringen kwam . Als er iets was mocht ik steeds aan de kant met welk voertuig dan ook . Mij herkenden ze steeds . En op de politierechtbank ben ik al meer geweest dan iemand lief is . Meestal voor snelheidsovertredingen en een paar andere dingen . Daar hebben ze al twee keer mijn rijbewijs ingetrokken en me als recidivist bestempeld waardoor ik 5 jaar boetevrij moest blijven of ik was mijn rijbewijs definitief kwijt .
        Mij kennen ze daar zeer goed . Doch ik heb nog niet één geval daar voorgehad met mijn oldtimers ❗

        PS : Ik ben Koen . Die andere die je looft is David 💡 😉

          Ja, hier kan alles he Koen, we hebben hier een Burgemeester die dronken een aanrijding veroorzaakt,weigert te wachten op politie, en daarna de term vluchtmisdrijf kan laten veranderen in verlaten van de plaats van het ongeval en nog vrijgesproken wordt ook.
          Maar ik heb me laten vertellen dat een van de hoge pakkemannen eens iets serieus aan de hand gehad heeft in de familie met een oldtimer, en dat een o-plaat sindsdien als een rode lap op een stier werkt hier.

            [quote=”yabba944″:2smjug7w]Eindelijk iemand die me eens gelooft,*opluchting* 😀
            [/quote]

            ik woon ook in Beringen, ben ook al een paar keer in aanvaring gekomen met “de mannen” en ken er een aantal die uit frustratie hun “o-plaat” hebben terug gestuurd en hunnen oldie in de garage laten…

            ik weet niet waarom maar hier in beringen hebben ze het niet op oldtimers…

              Eindelijk iemand die me eens gelooft,*opluchting* 😀

              Jammer, want ik zou het echt leuk vinden van wat meer oldtimers in ons straatbeeld te zien hier, maar voor de niet-Beringenaars, wees hierbij gewaarschuwd, als je naar Beringen moet met de oldtimer, passeer bij mij in Vorst-Laakdal, ik woon sinds kort net buiten hun jurisdictie, kan je een lekker koffietje krijgen, en krijg je mijn oldtimer wel effe mee die voor dagelijks gebruik gekeurd is om het laatste stukje met een gerust hart af te leggen…

                Ik lees deze hele thread hier nu pas en moet yabba helaas gelijk geven, als ze hier in Beringen een O-plaat zien hebt ge het vlaggen…
                je staat gegarandeerd aan de klant en het pv wordt sito presto naar het parket gestuurd.

                ik weet dat men er op andere plaatsen veel lichter over gaat maar hier in Beringen lachen ze er niet mee en een discussie aangaan is helemaal uit den boze…

                Gene zever, dit is echt waar…

                  *ZUCHT* ik ga mezelf hier niet herhalen, maar ik denk dat jullie geluk hebben dat jullie niet in de zone Beringen wonen. hier worden alle o-platen systematisch aangehouden en gecontroleerd, en ze worden allemaal direct naar de rechtbank verwezen. Er is bij mijn weten nog geen enkele veroordeeld alleen voor het rijden met o-platen, maar op die manier proberen ze hier een afschrikbeleid te voeren tegen de o-platen denk ik.

                  ter illustratie : hier een soortgelijk verhaal van iemand anders die ook hier in de politiezone woont, gewoon even gegoogled : http://forum.cleaned.be/index.php?showt … ntry842689

                    [quote=”911-lover”:f3d4l1rs][quote=”yabba944″:f3d4l1rs]Mijn vroegere vriendin moet volgende maand voor de rechtbank komen voor het rijden met een O-plaat.
                    O-plaat is enkel voor het rijden van en naar de garage en van en naar en tijdens (officieel!) georganiseerde ritten. Heb je er iemand bij inzitten, of stop je ergens anders dan een garage of tankstation kan je het al zitten hebben. (Zij werd tegengehouden op de middag op 3 km van haar woning, alleen in de wagen en ook zij zei dat het een proefrit was , maar dat helpt klaarblijkelijk niks, ).
                    [/quote]
                    Dat is wel het bizarste dat ik de laatste tijd gehoord heb .
                    Ik heb meerdere jaren verschillende Oldtimers gehad en ken velen met oldtimers , doch dit verhaal heb ik dus echt nog nooit gehoord .
                    Er zal wel meer aan de hand zijn geweest wat hier niet staan .
                    Je mag wel degelijk tussen zonsopgang en zonsondergang rijden maximaal 25 kilometer van je woonst . Wat niet mag is woon-werkverkeer . Uitzondering hierop is als je kan aantonen dat je dagelijks voertuig stuk is en bij een garagist in herstelling staat .[/quote]

                    Groot gelijk jongen ! Eindelijk eens iemand (911-lover) die de dingen realistisch ziet.

                      [quote=”yabba944″:293nrodr]Mijn vroegere vriendin moet volgende maand voor de rechtbank komen voor het rijden met een O-plaat.
                      O-plaat is enkel voor het rijden van en naar de garage en van en naar en tijdens (officieel!) georganiseerde ritten. Heb je er iemand bij inzitten, of stop je ergens anders dan een garage of tankstation kan je het al zitten hebben. (Zij werd tegengehouden op de middag op 3 km van haar woning, alleen in de wagen en ook zij zei dat het een proefrit was , maar dat helpt klaarblijkelijk niks, ).
                      [/quote]
                      Dat is wel het bizarste dat ik de laatste tijd gehoord heb .
                      Ik heb meerdere jaren verschillende Oldtimers gehad en ken velen met oldtimers , doch dit verhaal heb ik dus echt nog nooit gehoord .
                      Er zal wel meer aan de hand zijn geweest wat hier niet staan .
                      Je mag wel degelijk tussen zonsopgang en zonsondergang rijden maximaal 25 kilometer van je woonst . Wat niet mag is woon-werkverkeer . Uitzondering hierop is als je kan aantonen dat je dagelijks voertuig stuk is en bij een garagist in herstelling staat .

                        Goed zo mijn 944 gekeurd dagelijks gebruik 27 jaar 30.17 euro taks 428 verzekering ford camionet 85 euro taks en 150 euro verzekering moto ingeschreven 58 euro taks en 312 euro verzekering vr 1000 euro alles ingeschreven en verzekerd en geen beperkingen

                          aan 3,6RS: je vergeet 1 ding, en dat is dat een O-plaat keuring slechts 1 maal hoeft te gebeuren bij inschrijving als oldtimer, en daarna nooit meer zolang de eigenaar gelijk blijft. De mogelijkheid is er dus dat iemand 1x naar de keuring gaat en dan niks maar dan ook helemaal niks meer aan zijn auto doet voor verschillende jaren en met een echt wrak rondrijdt voor vele jaren, waar dit bij een andere auto tenminste nog 1x per jaar door een onafhankelijke keuringsdienst nagezien wordt.
                          Let wel ik zeg “de mogelijkheid is er”, ik weet ook dat de meeste oldtimerbezitters hun wagen beter onderhouden dan de gemiddelde gewone bestuurder, maar er zijn nu eenmaal uitzonderingen jammer genoeg.
                          En dan over het breken van remleidingen vlak na de keuring: er is inderdaad de kans dat dit vlak na de keuring gebeurt, we praten nu eenmaal over mechaniek en over mensen die dit controleren,beiden zijn niet onfeilbaar. Maar je zal het met me eens moeten zijn dat de kans veel kleiner is dat dit elk jaar niet gezien wordt als je jaarlijks op controle moet en dat op die manier de malafide O-plaatrijders die nooit moeten gecontroleerd worden vrij spel hebben.
                          Jij bent misschien wel perfect in orde hoor, en chapeau daarvoor dan.

                          Maar ik ben wel een beetje uw persoonlijk gerichte verdachtmakingen beu eigenlijk.
                          Nee, ik moet nooit teruggaan met mijn dagelijkse wagen (behalve een keer toen een nieuwe jonge keurder er van overtuigd was dat je nooit origineel achteraan bredere banden kon hebben dan vooraan, zelfs niet op een Porsche en ik een attest bij Porsche moest halen hiervoor) en nee die vriendin van mij had geen andere duistere dingen die niet klopten.
                          Ik wil de bal trouwens bereidwillig terugkaatsen: als je zo tegen de keuring opziet dan zegt dat voor mij ook genoeg. dan zal er wel meer aan de hand zijn.(is jouw redenering toch?) 😈 (let op de emoticon )

                          Dit forum is dacht ik bedoeld voor mensen om te kunnen leren van de ervaringen van anderen en het staat mijns inziens iedereen vrij zijn/haar mening te geven (zolang het geen persoonlijke aanvallen zijn).
                          Als jij persé de O-plaat wilt aanraden, ga uw gang maar ik geef dan als kanttekening gewoon even weer wat er kan gebeuren als je niet met de o-plaat rijdt zoals waarvoor ze voorzien is : enkel van ,naar en tijdens officieel toegelaten manifestaties of proefritten tbv deze manifestaties, en dit tussen zonsopgang en zonsondergang op 25 km rond de woning.(Bron: FGOV). http://www.mobilit.fgov.be/data/forms/div/modoldtn.doc
                          Daar ging het trouwens in de start van dit draadje ook over , de vraagsteller zegt dat hij maar 1x per maand, sporadisch meer rijdt, dus als dit enkel voor manifestaties en de proefritten met het oog op de manifestaties is , geen probleem , anders: oppassen want niet conform het papiertje dat je ondertekend ❗ bij inschrijving als oldtimer.
                          Ik weet trouwens dat velen op dit forum mijn mening toegedaan zijn.
                          Hierbij sluit ik dit hoofdstukje af, als je nog meer grieven persoonlijk tegen mij of mijn mening hebt, gebruik dan de PB knop onderaan want dit helpt de rest niet verder, of als je echt hierover op het forum wil doorbomen, open een nieuw topic in algemeen ofzo ,en ik discussieer graag verder,want ik kan me niet van de indruk ontdoen dat we eigenlijk zelfs op dezelfde lijn zitten als ik je andere reacties lees.

                          Back on topic treed ik de anderen bij, er zijn voldoende goedkope vormen van classic-verzekering, en een tip 💡 : vraag ook eens info over het gebruik als tweede (derde etc) voertuig met maar 1 of 2 toegelaten bestuurder(s), dat haalt de premie ook lekker omlaag en dan heb je helemaal geen beperkingen en moet je wagen zelfs geen 25 jaar zijn (Winterthur bvb doet dit maar waarsch. anderen ook). Ik betaal enkel voor mijn eerste dagelijkse wagen de volle verzekeringspremie en de rest ligt zo tussen 100 en 200 EURO jaarpremie, zelfs de boxster S kost mij zo maar 213 EURO per jaar aan BA-verzekering en die is bijlange nog geen 25 😀 . (heb wel BM -2)

                            Dat woon-werk verkeer niet toegestaan wist ik, maar ik dacht dat dat zowat de enige beperking was indien je kon aantonen dat je een ‘normale’ auto had om elke dag mee te rijden.

                              [quote=”the stig”:zi2b4yip][quote=”alex”:zi2b4yip]Al eens gedacht aan een classic car verzekering?
                              Alleen km. beperking en voor de rest rij je wanneer je wil.
                              Kostprijs 150 PLEURI’S.

                              Geen O plaat 😉 [/quote]

                              Ik wist ni dat daar een km-beperking aan vast hing?[/quote]
                              Hier is ook nog zoveel dat men niet weet ; bv dat deze classic car verzekering niet is om dagelijks naar uw werk mee te rijden. Sporadisch mag het. Velen denken dat ze met een normale jaarlijkse keuring en zo een classic verzekering in orde zijn ….

                                [quote=”alex”:1f7yq94p]Al eens gedacht aan een classic car verzekering?
                                Alleen km. beperking en voor de rest rij je wanneer je wil.
                                Kostprijs 150 PLEURI’S.

                                Geen O plaat 😉 [/quote]

                                Ik wist ni dat daar een km-beperking aan vast hing?

                                  [quote=”yabba944″:1rxhj4sk] oijv=lzkznvùlgj[/quote]
                                  Bij veel zaken in uw tekst doet u veel wind waaien, maar het stof blijft liggen.
                                  Ik zal er maar een enige opnoemen ; “door de remmen trappen met een als oldtimer ingeschreven auto” : ten eerst wordt dat juist gecontroleerd op de oldtimerkeuring, en ten tweede dat kan u met gelijk welke andere wagen tegenkomen bij het buitenrijden van de technische controle. Als u dan toch zo dikwijls naar de keuring gaat zou u moeten weten wat er op een (groen) keuringsbewijs staat…Of gaat u zo dikwijls omdat u altijd afgekeurd bent met uw dagelijks voertuig ?
                                  Dan dat van een boete omdat u een ritje maakt in uw schoon kostuum ; een boete krijgt u dus NIET (hierover heb ik al iets geschreven).
                                  De oldtimerwetgeving hangt niet met haken aan elkaar zoals u beweert, maar ze is fantastisch voor de gebruiker ervan, en shrikwekkend voor de pakkemannen ! Maar je moet ze kunnen lezen en interpreteren.
                                  Ik kan nog veel langer doorgaan, maar wat nut heeft het. U bent nu eenmaal tegen de O plaat, maar u zal er helaas niets aan kunnen veranderen

                                    Al eens gedacht aan een classic car verzekering?
                                    Alleen km. beperking en voor de rest rij je wanneer je wil.
                                    Kostprijs 150 PLEURI’S.

                                    Geen O plaat 😉

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 58)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.