Inschrijving als oldtimer

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Inschrijving als oldtimer

  • Maker
    Discussie

  • Rony
    Deelnemer

      Mijn 944 is van de 11é maand 1982,ik wil deze nu inschrijven als oldtimer,kan ik hem als oldtimer laten keuren met mijn gewone nummerplaten ? en krijg ik dan op de keuring een aanvraag voor inschrijving als oldtimer ( O-plaat)?

    15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 58)
      • [quote=”Rony”:2dmpewj0]Eenmaal een auto oldtimer gekeurd is kan men dan nog terug ?
        Als je bv na een drietal jaar oldtimer je wagen terug laat keuren kan men dan terug een gewone nummerplaat aanvragen?[/quote]

        Ik denk het wel maar verwacht je dan maar aan een “grondige” keuring!

          hangt van de formule af en de maatschappij. Een goede makelaar kan je hierbij zeker helpen.

          Ik had de 911S van ’77 gewoon ingeschreven en betaalde 28€ wegentaks en 200€ verzekering voor een heel jaar. Dag en nacht gedekt en zelfs in het buitenland.
          Goedkoper kon ook maar dan zit je met beperkingen van je verzekering; enkel naar en van meetings + testritten of niet rijden als het donker is etc…

            [quote=”BC911″:34xhp76b]Dan moet je van verzekeringsmaatschappij veranderen. Bij mij maakt het ook niet uit of hij al dan niet een O-plaat heeft. De premie is hetzelfde.[/quote]
            Bedoel je dat ik met normale keuring ook maar 115€ verzekeringspremie mag betalen.

              Eenmaal een auto oldtimer gekeurd is kan men dan nog terug ?
              Als je bv na een drietal jaar oldtimer je wagen terug laat keuren kan men dan terug een gewone nummerplaat aanvragen?

                Dan moet je van verzekeringsmaatschappij veranderen. Bij mij maakt het ook niet uit of hij al dan niet een O-plaat heeft. De premie is hetzelfde.

                  [quote=”stefx911″:180z8hyj]
                  Mijn S van 77 was ook steeds gewoon ingeschreven. Als een wagen in orde is dan is dat toch gewoon het beste. Geen gezever enkel éénmaal per jaar naar de keuring.

                  Als ik wagen met O plaat zie vraag ik mij steeds af wat eraan scheelt 😉 )
                  Zeker als die zo te koop staat…

                  Wegentaks en verzekering kost je evenveel.[/quote]
                  Verzekering kost evenveel?
                  Ik betaal nu 350€ verzekering ,met een O-plaat komt het op 115€.

                    [quote=”john”:2flr7she][quote=”stefx911″:2flr7she]Als je wagen in orde is best gewoon laten keuren, mijn mening![/quote]

                    voila, tis toch super met een wagen rijden da in orde is en zonder beperkingen[/quote]

                    Mijn S van 77 was ook steeds gewoon ingeschreven. Als een wagen in orde is dan is dat toch gewoon het beste. Geen gezever enkel éénmaal per jaar naar de keuring.

                    Als ik wagen met O plaat zie vraag ik mij steeds af wat eraan scheelt 😉 )
                    Zeker als die zo te koop staat…

                    Wegentaks en verzekering kost je evenveel.

                      [quote=”stefx911″:j0iydxyn]Als je wagen in orde is best gewoon laten keuren, mijn mening![/quote]

                      voila, tis toch super met een wagen rijden da in orde is en zonder beperkingen

                        Als je wagen in orde is best gewoon laten keuren, mijn mening!

                          JOHN ZET JE CAPS LOCK EENS AF

                          en typt eens gelijkt normale mensen

                          alles in hoofdletters wordt beschouwd als roepen op een forum

                            Ik begrijp ook John zijn redenering niet goed, remmentest en schokdempertest kan men ook perfekt uitvoeren in de garage waar ik ga.
                            Mijn auto wordt jaarlijks volledig nagezien en zal niet minder in orde staan met keuring of zonder keuring.Ik ga mijn eigen veiligheid ook niet in het gedrang brengen.
                            Ik respekteer iedereen zijn mening ,ik zou de auto ook kunnen verkopen ,maar ik hou hem omdat ik hem al 18 jaar in mijn bezit heb en er aan gehecht ben.

                              Ik heb destijds een 525TDS gekocht van een grote BMW garage te Lommel . Zij zijn ermee naar de keuring geweest en hebben de wagen rechtsreeks thuis afgeleverd (zelfde baan 3km verder)
                              Een maand later bracht ik de wagen binnen bij een zeer gekende BMW garage in Neerpelt voor groot onderhoud en vroeg ze alles na te kijken . De volgende dag kreeg ik een telefoontje of ik voorbij wilde komen .
                              De voorste EN achterste schijven en blokken waren op .De achterste schijven braken zelfs in stukken bij demontage . Levensgevaarlijk moest ik een bruusk remmaneuver hebben moeten maken .
                              De silentblokken waren op en de dichting van de carter lekte als een zeef .
                              Kosten meer dan 3000€ voor een wagen die een maand ervoor blanco gekeurd werd .

                              Ander verhaal (dat ik hier al eens verteld heb) . Mijn 911 werd afgekeurd (btw in datzelfde keuringsstation) omdat ik volgens hen geen mistlicht had achteraan . Ze hadden het knopje niegevonden (de vorige 2 jaren nochthans wel ) Gevolg : verboden tot het verkeer .
                              Met een andere wagen ben ik ook daar afgekeird daar één van mijn ruitenwisserbladen verduurd was .Ze was niet stuk of los en werkte tot dan perfect tot ze het gewoon voor mijn ogen stuk trokken .

                              Conclusie : met een “verduurde” ruitenwisser kon ik nog duizenden kilometers rijden . Met een blanco gekeurde wagen had ik 100 meter verder dood kunnen zijn

                                [quote=”911-lover”:1zs6lr4p]Een keuring is geen enkele garantie dat je wagen in orde is en je niet in panne zult staan .
                                Ik begrijp helemaal niet vanwaar die redering komt .
                                Het is niet de eerste keer dat perfecte wagens afgekeurd worden omeen prul en wrakken of wagens in erbarmelijke staat een blanco attest krijgen .
                                Ik e
                                n velen die ik ken hebben beiden meegemaakt 😥 [/quote]

                                DAS JUST MA VOOR REMMEN EN OPHANGING ALS ZE DER IS MEE RAMMELEN OP DE KEURING KEN NIEMAND DAT ZO IETS IN HUIS HEEFT REMTESTBANK WEL MA ZO E MACHIEN VOOR MEE TE SCHUDDEN … ALS EM LANG STILSTAAT WEINIG RIJD IS DAT OOK NIET GOED HE LAGERS,BANDEN,WATERSLANGEN DIE VERDUREN,ELEKTRISCHE CONTACTEN DIE OXIDEREN,ENZV

                                  Een keuring is geen enkele garantie dat je wagen in orde is en je niet in panne zult staan .
                                  Ik begrijp helemaal niet vanwaar die redering komt .
                                  Het is niet de eerste keer dat perfecte wagens afgekeurd worden omeen prul en wrakken of wagens in erbarmelijke staat een blanco attest krijgen .
                                  Ik en velen die ik ken hebben beiden meegemaakt 😥

                                    [quote=”Rony”:103xu5lt][quote=”john”:103xu5lt]
                                    ik ga ieder jaar naar keuring gebruik hem dagelijks en als er iets aan is direct repareren toch plezant rijden met karretje van 26jaar dat in orde is en zonder beperkingen 😀 !: 🙂 [/quote]
                                    Mijn wagen is technisch perfekt in orde, carroserie is ook nog heel goed
                                    Als je de auto dagelijks gebruikt kan ik het begrijpen dat je jaarlijks naar de keuring gaat,dat is een heel verschil met mij ik gebruik de wagen éénmaal per maand een half uurtje.[/quote]

                                    tJA ME KEURING BEN JE TOCH ALTIJD WA ZEKERDER QUA OPHANGING,SLANGEN ,LEKKEN ,ENZV ALS JE NA EEN UURTJE IN PANNE STAAT VER VAN HUIS HAD JE BETER EEN KEURING VAN 38 EURO GENOMEN EN HAD JE HET KUNNEN VOORKOMEN GRTZ

                                  15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 58)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.