Inschrijving als oldtimer

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Inschrijving als oldtimer

• Maker
    Discussie
  • Mijn 944 is van de 11é maand 1982,ik wil deze nu inschrijven als oldtimer,kan ik hem als oldtimer laten keuren met mijn gewone nummerplaten ? en krijg ik dan op de keuring een aanvraag voor inschrijving als oldtimer ( O-plaat)?

13 reacties aan het bekijken - 46 tot 58 (van in totaal 58)
    • [quote=”john”:6zpz8z3s]
      ik ga ieder jaar naar keuring gebruik hem dagelijks en als er iets aan is direct repareren toch plezant rijden met karretje van 26jaar dat in orde is en zonder beperkingen 😀 !: 🙂 [/quote]
      Mijn wagen is technisch perfekt in orde, carroserie is ook nog heel goed
      Als je de auto dagelijks gebruikt kan ik het begrijpen dat je jaarlijks naar de keuring gaat,dat is een heel verschil met mij ik gebruik de wagen éénmaal per maand een half uurtje.

[quote=”Steady Eddy”:b0dfn9at]Voila – we verstaan elkaar 3.6rs: jij spreekt over “meestal” zoals ik sprak over “vrees”, want ik ken Rony niet persoonlijk en weet niet hoe hij zijn voertuigen onderhoudt, daarom is dit dan ook een openbaar forum en is mijn reactie ook niet persé op hem van toepassing, maar op die enkelingen met een eigen visie op onderhoud (en die zitten niet enkel tussen de oldies, zoals je ze ook wel dagelijks ziet rondrijden)[/quote]

ik ga ieder jaar naar keuring gebruik hem dagelijks en als er iets aan is direct repareren toch plezant rijden met karretje van 26jaar dat in orde is en zonder beperkingen 😀 !: 🙂

Voila – we verstaan elkaar 3.6rs: jij spreekt over “meestal” zoals ik sprak over “vrees”, want ik ken Rony niet persoonlijk en weet niet hoe hij zijn voertuigen onderhoudt, daarom is dit dan ook een openbaar forum en is mijn reactie ook niet persé op hem van toepassing, maar op die enkelingen met een eigen visie op onderhoud (en die zitten niet enkel tussen de oldies, zoals je ze ook wel dagelijks ziet rondrijden)

[quote=”Steady Eddy”:3p2f7vs4]Spreek ik over ALLE oldtimers ???
            Je moet mijn woorden goed verstaan: met vrees voor de keuring bedoel ik dat de wagen technisch niet in orde is – als liefhebber zou dit m.i. geen probleem mogen zijn en MOET een goed onderhouden oldie gewoon op de openbare weg bollen.[/quote]
            Een oldtimer ingeschreven onder O plaat zal meestal evengoed onderhouden zijn dan een gewone wagen en en bolt evengoed op de openbare weg.

Spreek ik over ALLE oldtimers ???
              Je moet mijn woorden goed verstaan: met vrees voor de keuring bedoel ik dat de wagen technisch niet in orde is – als liefhebber zou dit m.i. geen probleem mogen zijn en MOET een goed onderhouden oldie gewoon op de openbare weg bollen.

[quote=”Steady Eddy”:xu092n11]Pol ziet niet graag O-platen.
                Voor eigen gemak dus op gewone plaat (tenzij je vreest hem niet meer door de normale keuring te krijgen, maar dan hoort hij m.i. niet meer op de openbare weg – hooguit op de remork)[/quote]

Dat moet Pol dan maar weten…
                Dus volgens u horen alle oldtimers met een O plaat op een “remork” ?

Pol ziet niet graag O-platen.
                  Voor eigen gemak dus op gewone plaat (tenzij je vreest hem niet meer door de normale keuring te krijgen, maar dan hoort hij m.i. niet meer op de openbare weg – hooguit op de remork)

Ik zou ook gaan voor zonder beperkingen, als je zin hebt kan je dan altijd eens een dagje ermee gaan werken of naar de kust of buitenland rijden. 25km van huis maximum is niet ver genoeg…

Voordeel is dus complete vrijheid, als je 944 in orde is (remmen, dempers, lichten, uitstoot en geen roest enz), dan zou ik zeker niets veranderen en zo ieder jaar naar keuring gaan. 🙂

[quote=”john”:w6x9tw4c]

je laat hem beter keuren voor dagelijks gebruik . Ik heb ook enen van 82 de taks blijft 30 euro verzekering minder en je hebt geen beperkingen groeten john[/quote]

Waarom het moeilijk maken als het gemakkelijk ook gaat ?
                      Over de zogenaamde beperkingen heb ik al eens iets gezegd.

Ik ga hem toch laten keuren voor oldtimer ,dat van die taks wist ik want ik betaalde dit jaar ook maar 30€.
                        Met de auto wordt toch bijna niet meer gereden (maximum half uurtje in de maand).

[quote=”Rony”:1iyt01ls][quote=”3.6rs”:1iyt01ls]JA.[/quote]
                          Bedankt ,dan rij ik volgende week eens naar de keuring.[/quote]

je laat hem beter keuren voor dagelijks gebruik . Ik heb ook enen van 82 de taks blijft 30 euro verzekering minder en je hebt geen beperkingen groeten john

[quote=”3.6rs”:e28o4gbf]JA.[/quote]
                            Bedankt ,dan rij ik volgende week eens naar de keuring.

JA.

13 reacties aan het bekijken - 46 tot 58 (van in totaal 58)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.