Inschrijving Porsche tijdens de zomermaanden

Home Forum Porsche Talk Inschrijving Porsche tijdens de zomermaanden

• Maker
    Discussie

• Geert Bordau
    Deelnemer

Hallo, ik ben niet zeker dat mijn topic op de juiste plaats staat, maar hier ga ik…

Als ik als natuurlijk persoon een personenwagen (Porsche :applaus: ) enkel wil gebruiken in de zomermaanden.

Bestaat er iets als een 6-maandelijkse inschrijving?

Okee, de BIV moet je volledig betalen, maar als je de wagen maar een half jaar (en dan nog maar sommige weekends) gebruikt zijn de overige maanden toch maar weggegooide centen…

Ik heb reeds verhalen gelezen over ‘iedere 6 maand uw nummerplaat insturen’. (dan betaal je BIV + rijtaksen, maar worden de taksen teruggestort van de overige maanden, het volgende seizoen schrijf je de wagen opnieuw in en zou je ook geen BIV meer moeten betalen)

Kan dit?
      Kan je dit blijven doen?
      Hoe zit het met keuring?
      Klopt het dat je BIV slechts 1 keer moet betalen?

Advies is welkom gezien ik mijn centen liever voor andere zaken gebruik als deze over de haag te gooien :engeltje:

Alvast bedankt!

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
      • Als je een goede verzekeringsagent hebt kost dat weinig moeite. Platen binnenbrengen en platen gaan halen en 630 euro uitgespaard.

De dag dat ik de rijtaks op mijn PORSCHES niet meer kan betalen vliegen ze buiten,iedere keer andere nummerplaten aanvragen wat een gedoe;ik hou van mijn huidige nummerplaten.

+1

Al wordt er erg weinig met mijn P gereden , toch is die het hele jaar ingeschreven .
            Als ik me met heel dat gedoe moet bezig houden om enkele honderdjes te besparen , dan vliegt de P eruit en zal ik me wel iets goedkopers aanschaffen wat ik wel een heel jaar kan ingeschreven laten zonder dat het me pijn zou doen .

Just my

persoonlijk vind ik dat er wat over , elk jaar inschrijven ,uitschrijven ,nr aanvragen opsturen enz .
              als je je wagen de rest van het jaar niet gebruikt en enkel die twee of drie maanden dat het goed weer is denk ik dat je na enkele keren serieus voor kosten gaat komen te staan die vele malen hoger liggen dan wat je kan besparen door em in en uit te schrijven.
              gewoon mijn bescheiden mening.

Ik had vorig jaar mijn 993 ingeschreven, er 2 maanden mee rondgereden, toen heb ik hem te koop gezet en uitgeschreven. Intussen had ik mijn betaling binnengekregen voor de rijtaks.
                Ik heb toen een mail naar de belastingen rijtaksen gedaan en gevraagd om maar 2 maanden te betalen en niet de ganse periode. En wonder bij wonder dezelfde week kreeg ik bericht terug dat dat geen probleem was :applaus: . Zodoende moest ik maar 2 maanden betalen. Kreeg dan wel niets terug natuurlijk :mrgreen:

Bedankt voor deze info!! :respect2:

Is het niet zo dat je makelaar bij het opmaken van het roze formulier een recent keuringsbewijs nodig heeft?

ja , ik heb het ook gedaan , moest niet naar keuring voor nieuwe nr plaat, de verzekering maakt roos formulier in orde en mee wordt nieuwe plaat opgestuurd .kost enkel 30€ hiervoor . :relaxman: :relaxman: :relaxman:

Anoniem

Interessant :relaxman:
                      Bedankt voor de info :drink:

[quote=”vawilliam2003″ post=98418]Hoe kom jij dan aan uw roze document voor inschrijving, dat word normaal toch afgeleverd door keuring bij 2de handskeuring.[/quote]

Dit heeft de verzekeringsagent ook liggen.

Je kan gerust je plaat aanvragen in het begin van de maand en terugsturen op het einde van de maand wanneer de zomer voorbij is. Je betaald slechts eenmaal BIV en de volledige rijtaks. Als je plaat terug binnen is krijg je de resterende maanden terugbetaald.

Volgend jaar terug inschrijven door bij de verzekeringsagent een nieuw roos document in te laten vullen en terug uw plaat aanvragen. Geen BIV meer te betalen maar wederom een volledig jaarbedrag aan rijtaks waarvan je na binnensturen van de plaat na de zomer weer de resterende maanden terugbetaald krijgt.

en opnieuw, en opnieuw, en opnieuw (De Kreuners… 😆 😆

Nog een tip die echt waar is. Als je je plaat aanvraagt op bv. 1 mei en je brengt ze terug binnen voor 31 mei (in dezelfde maand dus) betaal je niks, nul, zero komma zero, rijtaks.
                        Zo kun je dus een maand gratis rijden met eender welke Bugatti Veyron, Aston Martin DB9 of je Porsche GT3 RS,… :drink: :drink:

ik heb dit ook al 2 keer gedaan nu
                          het minimum dat ze terug storten is 2 maanden
                          dus als vb 11 maanden rijd ben je best datj pas u plaat na 12 maanden terug opstuurt
                          wan 1 maand betalen ze niet terug!!!

ivm de keuring
                          als je naar de keuring gaat ben je best datje de papieren van u herinschrijving mee neemt

want ik heb vorige maal een discutie gekregen dat ik te laat was voorde keuring
                          ik moest 20 euro extra betalen om dat ik zo gezegt te laat was
                          terwijl dit de dag zelf was dat ik mijn plaat kreeg

de vrouw aan de kassa herhaalde konstant dat het voor iedereen gelijk is
                          en niet omdat ik met een porsche rij dat het daarom andere wetten zijn

dat heb ik dan kwalijk genomen en heb haar chef laten bij komen.

na enkel minuten praten met de chef
                          geeft hij de vrouw op gaar plaats gezet
                          en heb ik mijn 20 euro terug gekregen :relaxman:

dan driect die 20 euro gaan op :drink: in de cafe die aan de keuring ligt

Anoniem

Hoe kom jij dan aan uw roze document voor inschrijving, dat word normaal toch afgeleverd door keuring bij 2de handskeuring.

PB

Klopt als je dezelfde wagen terug inschrijft betaal je enkel voor de nieuwe nr.plaat.
                              Resterend bedrag taksen krijg je terug.

Verder zal je verzekering vragen om een bewijs van schrapping nr.pl

Het jaar erop (voor je keuring vervalt best !) verzekering terug openstellen
                              en terug nr.pl aanvragen.

Ik heb deze procedure al een paar maal gedaan met mijn wagens zonder probleem. :mrgreen:

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.