Inschrijvingsperikelen

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Inschrijvingsperikelen

• Maker
    Discussie
  • Ik hoopte mijn papieren van de 993 in orde te kunnen brengen tijdens het onderhoud en het vervangen van de koppeling maar 1 of andere knoeier in Engeland heeft daar anders over beslist. Een S en een 5 waren blijkbaar equivalent wanneer hij/zij het chassisnummer op het inschrijvingsbewijs (V5) ingaf…

Ik heb de DVLA (engelse DIV) gebeld en die zijn dat blijkbaar al gewend want beschreven prompt dat ik de V5 moest terugsturen met een aanvraag tot correctie en foto’s van de het chassisnummer.

De angel van het verhaal ligt nu in het feit dat ze zeiden dat ze dan niet de V5 maar een ‘export certificate’ zouden terugsturen…

Ik heb eens gebeld met douane en DIV en daar vieren ze een uit de lucht en wisten ze niet zo goed wat ze daarmee moesten aanvangen. Voor ik iets wegstuur, wil ik nu graag bevestigen wat ik juist moet doen. Op aanraden van de infokiosk van de DIV heb ik een mail gestuurd maar daar verwacht ik niet te veel van…

Iemand hier gelijkaardige ervaring? Advies?

Het is niet dat ik de auto nodig heb voor dagelijks gebruik maar ik zou toch nog graag een beetje van de komende zomer profiteren!

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
    • Proficiat RS Evo, nu nog de platen en dan :driver: .

Lekker ritje naar Brussel geweest zeker met dit weer, en waarschijnlijk nog niet te druk door den bouw die nog een extra dag verlof heeft.

Yes! Weer een stapje dichter. Gelijkvormigheidsattest: check. Keuring: check.

Je leest soms nogal wat over D’Ieteren en de keuring maar bij mij ging alles zeer vlot. Als het goed is, moet je het ook zeggen.

Op naar de platen!

Yes! Weer een stapje dichter. Gelijkvormigheidsattest: check. Keuring: check.

Je leest soms nogal wat over D’Ieteren en de keuring maar bij mij ging alles zeer vlot. Als het goed is, moet je het ook zeggen.

Op naar de platen!

We zullen zien… Als ik het niet haal dan ga ik een andere keer naar de keuring. Ik ga me niet opjagen. Ik kijk er al naar uit om gewoon een tripje te kunnen doen, al is het maar van Leuven naar Anderlecht!

We zullen zien… Als ik het niet haal dan ga ik een andere keer naar de keuring. Ik ga me niet opjagen. Ik kijk er al naar uit om gewoon een tripje te kunnen doen, al is het maar van Leuven naar Anderlecht!

‘S ochtends
                Een maandag
                In de verlof periode
                :sleep: :sleep:

Ps: papier wordt daarna opgestuurd niet? Veel meekrijgen ga je daar niet doen dacht ik?

‘S ochtends
                  Een maandag
                  In de verlof periode
                  :sleep: :sleep:

Ps: papier wordt daarna opgestuurd niet? Veel meekrijgen ga je daar niet doen dacht ik?

Volgens mij heeft het bij mij nog iets langer geduurd, ca 2,5 uur, er zat wel de middagpauze tussen, dit zal er ook wel wat mee te maken hebben.

Heb dan maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om zelf ook wat te gaan eten in ‘t stad, hou er wel rekening mee dat het daar geen erg prettige buurt is…..

In ieder geval veel succes gewenst daar, indien de wagen volledig origineel is, mag ‘t in principe geen probleem zijn.

Volgens mij heeft het bij mij nog iets langer geduurd, ca 2,5 uur, er zat wel de middagpauze tussen, dit zal er ook wel wat mee te maken hebben.

Heb dan maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om zelf ook wat te gaan eten in ‘t stad, hou er wel rekening mee dat het daar geen erg prettige buurt is…..

In ieder geval veel succes gewenst daar, indien de wagen volledig origineel is, mag ‘t in principe geen probleem zijn.

Maandag een afspraak bij D’Ieteren om 8.00. Ze zeiden dat het 1 tot 1.5 uur zou duren. Kan dat kloppen? Ik heb namelijk om 10.05 een afspraak bij de keuring in Vilvoorde…

Maandag een afspraak bij D’Ieteren om 8.00. Ze zeiden dat het 1 tot 1.5 uur zou duren. Kan dat kloppen? Ik heb namelijk om 10.05 een afspraak bij de keuring in Vilvoorde…

Allé, het gaat eindelijk terug in de goede richting. De vorige eigenaar had blijkbaar, zonder dat ik het wist, contact gehouden met de DVLA en heeft hun overtuigd van een nieuwe V5C te maken/sturen. Nu kan ik de vraag of een exportcertificaat OK is of niet, negeren en het normale parcours terug opstarten.
                            Hopelijk deze week nog maar de douane!
                            Target: een oldtimer- en sportwagenbijeenkomst op het werk begin augustus!

Allé, het gaat eindelijk terug in de goede richting. De vorige eigenaar had blijkbaar, zonder dat ik het wist, contact gehouden met de DVLA en heeft hun overtuigd van een nieuwe V5C te maken/sturen. Nu kan ik de vraag of een exportcertificaat OK is of niet, negeren en het normale parcours terug opstarten.
                              Hopelijk deze week nog maar de douane!
                              Target: een oldtimer- en sportwagenbijeenkomst op het werk begin augustus!

Ik zou als ik U was toch goed opletten met versturen van die documenten.
                                Als ze verloren raken zit je nog dieper in de problemen.
                                Best een kopie laten voor echt verklaren en dan opsturen.

Beginnersfout! Een vraag stellen voor de zoekfunctie te gebruiken. Ik wilde het gewoon ook eens kwijt… Bedankt voor het geduld 😉

Ik zal daar eens aandachtig doorgaan.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.