Instellingen verwarming 911 ’76

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Instellingen verwarming 911 ’76

• Maker
    Discussie

• rafgol
    Deelnemer

Dag waarde heren, iemand een zinnig woordje uitleg over hoe de shuifregelaars en de defrost hendels te plaatsen om

1. voorruit te verwarmen
      2. binnenruimte algemeen te verwarmen

meer tips altijd welkom.

Ps, heb mijn 911 nu 12 uur in bezit. (en geen instructieboekje voorhanden uiteraard.)

Heb hier op’t forum en elders al wat rondgesnuffeld, maar weinig nieuws ontdekt.

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
      • [quote=”bully”:297haj66]ik heb 2 zwarte hendeltjes…dus niet die andere..rafgol zag je foto’s….super 😀 [/quote]

ik ben ze hier ook aan’t plaatsen…

ik heb 2 zwarte hendeltjes…dus niet die andere..rafgol zag je foto’s….super 😀

Mooi niet dus, naast een handrem de 2 rode lepeltjes van weleer, en een niet aangesloten handgasregelhendel.

(er is wel een beer achter de achterstoelen, en die bromt zo lekkerrrrrrrr als je gasgeeft… 8) )

het zit er toch echt niet in…maar het werkt perfect…dus ik mis die behr ook niet 😀

Wim

Dan zullen die van jullie wel omgebouwd zijn.
                Bully, bij jou hoort het er zeker in te zitten, sla de documentatie er maar op na. 💡

ik heb ook 2 hendeltjes tussen de voorstoelen…3.0SC bj81? en geen behrding? 😀

Wim

Dit is een Berh regelunit voor de verwarming, deze zit normaal bij jouw bouwjaar tussen de voorstoelen.
                    Op de foto zie je een stangetje wat aangesloten word op de rechter rode hendel, waar op die hendel een klik aansluiting op zitten.
                    De servo motor is ingebouwd in de unit en reageert op de draaiknop bovenaan, die dan de kachel kleppen weer bediend.
                    Hoop je zo weer iets aan info gegeven te hebben, en haal je voordeel eruit, want volgens mij mis je wat in je Porsche.

Hoi WIm, dankje voor je uitleg.

dat brengt leven in de brouwerij. Maar… heb ik ook een Behr-regeling? (de “smugglerbay” is leeg…, ik dacht dat daar plaats was voor een extra verwarmingsaggregaat) En zo ja, waar vind ik die, en waar is dat servootje… met andere woorden, waar zal ik even zoeken om stangetje terug te bevestigen…

Misschien is de bedoelde Behr-hendel wel de twee rode hendeltjes tussen de voorste autostoelen…

Vraag 2, is het normaal dat de handgas het niet doet? (ik vermoed dat het een soort appendix is, geen functie meer in dit type wagen, maar meegeleverd)

Wim

Bovenste hendels is voor de lucht toevoer, links is dicht en vanaf het midden werk de blower mee op 3 standen. Met de uiterste linkse kun je dan lucht toevoer max of min regelen.
                        Middelste is voor verdeling warme of koude lucht raam / voeten.
                        Onderste is voor regeling hoeveelheid warmte erin interieur komt, dit in samenwerking met de Behr regeling.
                        Dus als ruiten beslagen is het gewoon een kwestie van alles naar rechts schuiven.

Tip: trek nooit aan de rode hendel aan de Berh regeling, deze is aangestuurd door servo motor met stangetje, en beweegt uit zich zelf als je aan de temp.knop draait.
                        Werkt deze niet is stangetje in regelaar al los, en krijg je geen goede warmte in de auto.

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.