Interclassics Maastricht 2016-2017

Home Forum Porsche Uitstappen Interclassics Maastricht 2016-2017

  • Maker
    Discussie

  • bladerunner
    Deelnemer

      Vandaag met Ghost en Bjorn naar Maastricht. :driver:

      Ik was er nog nooit geweest maar het is echt de moeite. We waren vroeg ter plaatse en vermits we onze tickets online hadden gekocht hoefden we ook niet aan te schuiven, hadden we die tickets niet vooraf gekocht hadden we ook niet moeten aanschuiven vermits het verbazend kalm was, maar, en laat ons eerlijk zijn, 3 € goedkoper bij online bestellen is toch bijna de prijs die je betaald voor een Choufke van ‘t vat in één van de hallen, dus dat was ook mooi mee genomen.

      We besloten eerst CCR met Wim en Timo te bezoeken, dit is trouwens dezelfde hal waar je het vers getapt Choufke van ‘t vat kan bestellen aan 3,50€, maar swat, CCR dus. De VW Karmann van Wim heeft hij volgens mij ooit nieuw gekocht bij Volkswagen, ergens in de jaren zeventig, en vervolgens 40 jaar perfect bewaard tot vorig jaar en toen besloten om hem uit zijn isolement te halen en compleet te ontmantelen en aan te passen, want die wagen is mooier dan nieuw, wat zeg ik, dit benaderd de perfectie, alhoewel hij zelfs nog niet helemaal af was. Eén woord voor Wim en Timo; Respect :respect2:

      Na een lekkere koffie en een leuk gesprek besluiten we de aanwezige Porsches te gaan taxeren naar waarde, Timo verteld ons dat daags tevoren er reeds veel wagens verkocht zijn aan waanzinnige prijzen, we zijn benieuwd.
      Veel Porsches en al even dure prijzen en al evenveel bordjes van “Verkocht” er op. Een Porsche is goud waard, althans dit is hoe men het hier laat uitschijnen. We bekijken alle Porsches kritisch maar blijkbaar doet niet iedereen dit want als je diezelfde Porsche enkele uren later terug ziet hangt er een bordje “Verkocht” op :wtf:

      Het meest kritisch zijn we voor een 964 RS America die te koop staat voor 85.000€. Een half uur later is hij verkocht maar als mijn twee begeleiders de auto nogmaals goed bekijken twijfelen we aan de kwaliteit daar tussen de achterwielen duidelijk meetbare verschillen zijn en de auto links achteraan dieper doorhangt dan rechts. Wie zal het zeggen. :sarcastisch De kilometerstand niet want zoals op heel deze stand hebben de Porsches opmerkelijk lage kilometerstanden, hebben we dit hier nog al eens ergens gelezen. 😉

      Ikzelf wordt verliefd op een 964 Cabrio in nieuwstaat met slechts 13.000 miles voor de prijs van 85.000 €. Veel geld, maar de wagen lijkt alsof hij uit de showroom komt. Na een deskundige keuring van mijn twee begeleiders wijzen zij op verschillende punten en wordt besloten dat dit toch een beetje verdacht lijkt, mij niet, mij lijkt dit een prachtwagen, maar wat ken ik er dan ook van :engeltje:

      Al bij al een mooie beurs die echt de moeite is, en zelfs de door Hollanders getapte Choufkes waren best lekker. Een aanrader. Foto’s heb ik niet maar daar zullen de betere fotografen onder ons wel voor zorgen. :coolness:

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 119)
      • Was toch weer de moeite en de 944 van Wim is geweldig! Heeft wat langer geduurd dan voorzien om de foto’s op het net te zwieren maar goed, Jupiler zuipende forum-sujetten mogen gerust wat geduld oefenen :mrgreen:

        Een impressie via deze link

          InterClassics Maastricht

          Vandaag samen met een medeforummer naar Maastricht geweest. Toffe babbel onderweg, ons ook geërgerd aan onze medeweggebruikers, die, alhoewel ze met de modernste 4×4 rijden, toch de schrik van hun leven hebben om de volle 1 cm sneeuwlaag te trotseren.

          Een Isuzu D-Max Special Edition heeft hier geen problemen mee en we steken het zootje ongeregeld vlot voorbij, de opspattende sneeuw verspreidend over de moderne 4x4x’s hun voorruit, oh jeetje, wat nu…onze ruit vuil.

          Parkeren. Onze vooraf betaalde tickets laten scannen, wat trouwens iedereen doet tegenwoordig! Ja, de tijd dat je met je vooraf betaalde en geprinte toegangstickets het gepeupel aan de kassa via de VIP ingang passeerde is reeds lang vervlogen tijd. Zelfs het gepeupel heeft tegenwoordig een printer in huis waardoor ze net als de VIP’s een snelle toegang willen krijgen. Dit maakt dat nu ook de VIP’s moeten aanschuiven, waar gaan we naartoe.

          Eenmaal binnen was het zoals gewoonlijk, zeer mooi gerief, mooi gerief, mooi uitziend gerief, en wrakken met weinig kilometer met een prijs waarvan je denkt, WTFck, je moet wel een immens wereldvreemde debiel met zakken vol geld zijn voor je zoiets aanschaft, maar toch, ze bestaan, want op verschillende wrakken hangt het bordje “Verkocht”, “Te laat”, “Gereserveerd”,…
          Ik leer van mijn medebezoeker dat een spray en enkele kilo’s plamuur in de US of A slechts een 500 tal dollars kost en door de mooie schijn en de spots op de juiste plaats worden daarna deze wrakken aan de man gebracht op beurzen als deze, en het lukt nog ook. Vreemd, want zelf mijn bijna 17 jarige “Jack de Russel” zou zien dat hij genaaid wordt, maar OK, als de koper maar gelukkig is zeg ik altijd.

          Wel mooi, excuseer, zeer mooi, is de perfect gelakte 944 “racing project” van CCR. Respect. Wim en zijn gevolg is zoals steeds zeer hartelijk en we drinken er een koffietje en later nog een Jupiler. Wen er maar aan Igor.

          Ferrari is de rode draad op deze editie van het Classic gebeuren en dat zie je. Ferrari moet wel een massa product zijn want het staat er vol van. Eén verkoper schrijft zelfs in zijn aanbieding van een, in zijn tijd, zeer populair model dat hij nu te koop heeft, ik weet niet meer welk model want ik ken niets van Ferrari maar er zijn er welgeteld 3 van gemaakt. Van populair gesproken.

          Voor mij is er maar één Ferrari en dat is de Dino. 10 jaar terug keken de Ferraristen met hun nek naar bezitters van Dino liefhebbers. Tegenwoordig moet dit zowat het meest gewilde model zijn, en terecht, na de 911 is dit het mooiste ooit getekend en geproduceerd. Maar, en ik geef toe, de 348 TS mag er ook zijn. En, zeer belangrijk, betaalbaar. Volgens mij een betaalbare klassieker met potentieel naar de toekomst. Ik hoop hierbij binnen een korte tijd eens aan het stuur te zitten van een perfecte 348 TS.

          Een (Hollands) pintje kost 2,50 euro maar wij verkiezen een Duvel voor 3,75 euro. Dit is pas een deal.

          Mijn, onbereikbare, ultieme droom stond er ook, de 997 SportClassic, weliswaar reeds verkocht, voor de prijs van 349.000€ ex BPM (voor de Nederlanders) In mijn ogen de laatste der “collectibles” want, en wees eerlijk, tegenwoordig brengt Porsche elke week wel iets exclusiefs uit, neen de SportClassic, samen met de 997 Speedster zijn de laatste de Mohikanen.

          Besluit; Is Maastricht de moeite?

          Tja,… op een winterdag waarop niets anders te doen is wel, en dit is waarschijnlijk de reden dat men dit in de winter doet, maar anders, nee, geen meerwaarde maar wel een toffe uitstap.

            Zaterdag

              ergens dit weekend…. ?

                Zaterdag :happydance:

                  Ik ook
                  :drink:

                    Ik kom vrijdag 😀

                    Wim

                      We zijn er klaar voor.
                      Alles gepakt en morgen met 3 auto’s en 2 trailers naar Maastricht.
                      We staan daar met de 944 street racer, en met een Barndoor op de stand.

                      Dus voor allen die naar daar afzakken, welkom op de stand. :drink:

                        Top Wim :up:

                        Ik kijk er al naar uit :salut:

                        Wim

                          Omdat we bijna november in gaan alvast maar een reminder.

                          Op 12,13,14 en 15 januari 2017 is het weer Interclassics te Maastricht.
                          We staan weer als zo vele jaren weer op dezelfde plak in de westhal en dat is stand W2220

                          Dus niet zeggen dat je het niet wist. 😉

                          Misschien kan een moderator even het jaar aanpassen. :salut:

                            Deze “no comment” lees ik als: “15K€ vragen voor deze wagen met op de foto al duidelijke gebreken, zichtbaar voor een niet-kenner, dan zijn de prijzen bij Wolfs & Roca zeker niet slecht”

                            Deze discussie is een beetje off-topic en misschien is het ook geen eigen draadje waard, maar ik zou graag meer te weten willen komen over de 944, voor ik serieus over een aankoop zit te denken. Dus:
                            – rondkijken
                            – luisteren naar en/of eens gaan kijken bij gerespecteerde forumleden: DST, Icepo, …
                            hier wat meer gaan rondsnuisteren
                            -…

                            Maar… een goed boek over de Porsche transaxles om te lezen bij het haardvuur op de koude, donkere winteravonden, dat zou ik ook wel zien zitten. Suggesties?

                                De zilveren van Danny trekt blijkbaar als een beest :driver: :driver:
                                Wagens zijn normaal in orde daar

                                Ps: neen, ik krijg geen commissie :mrgreen:

                                  Ik weet dat Danny 2 944 turbo’s heeft staan. Ik geloof rond dezelfde prijs ongeveer. Ik heb er mijn 968 gekocht en ben er toch erg tevreden mee :first:

                                  Anders hem even contacteren. Kijken kan alleszins geen kwaad 😉

                                  http://www.roca-ocs.be/pagina3.html

                                    [quote=”Funny” post=227106]De nieuwe mod’s hebben zich nog niet voorgesteld ?
                                    Laat me eens gokken !
                                    Zuff.driver alias Jollie en Hioctane Deepee (wel met Porsche !!!!)[/quote]

                                    Ze hebben zich wel voorgesteld hoor, “enkel” niet vermeld als wie we ze wèl kennen. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 119)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.