Interessantste organisatie op circuit ?

Home Forum Porscheforum On Track Trackday Circuit Talk Interessantste organisatie op circuit ?

• Maker
    Discussie

• Bart
    Deelnemer

Welke is de meest interessantste organisatie om eens op circuit te rijden?
      Prijs/kwaliteit , want er wordt nogal geld gevraagd
      Zou graag 1e x eens gaan vrij rijden

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
      • Ik kan heel sterk Petrolheads aanraden voor een sporadische en VEILIGE trackday.

@OP: keuze van trackday hangt ook af van met welke wagen je wil deelnemen. Is het een dure wagen of een goedkope wagen. Is het een straatwagen of is het een racewagen op slicks.

[hide]Heb die trackaddix ook al een tijdje in het oog om eens te doen, maar da’s toch altijd zo ver rijden he[/hide]

J

http://www.offsitevibes.com/

Kost wat meer, maar tot in de puntjes verzorgd!
              Een Porsche ervaring pur sang. (voor bedrijven maar particulieren kunnen ook mee)

Ik ben een keer mee geweest en het was echt de max. Ik heb toen wel met 10 verschillende Porsche gereden.
              Onder begeleiding maar maak je geen zorgen, het gaat haaaaaard!

De zaakvoerder is al 40 jaar mijn beste kameraad en zelf ook Porsche liefhebber/rijder.

Check it out! (and spread the word)

Ik heb interesse mocht er een dagje op één van de kleinere circuits georganiseerd worden. Misschien is één van de meer ervaren circuitrijders bereid de minder ervaren trackers die dag bij te sturen.

Of mochten jullie met enkelen deelnemen aan track addix; Let me know :driver:

Happy 2018!

track addix https://trackaddix.be/

voor trackdays op de kleinere circuits zoals Abbeville, Clastres etc, in mijn ogen het interessantste om te starten, daar kan je in alle rust uw snelheid opbouwen en es kijken hoe de auto, en vooral jijzelf!! reageert in verschillende situaties. Is met een beperkt aantel chauffeurs dat je kan inschrijven en ook met max aantal op circuit zit, wordt constant in de gaten gehouden.

je start met een briefing, wat voor vele interessant is, en dan is het open pitlane gedurende de ganse dag voor 200-220€.

bevalt het kun je naar grotere circuits overschakelen zoals zolder, en dan franco…

je kan ook omgekeerd te werk gaan en eerst kiezen welk circuit je wil rijden, dan naar de site van dat circuit gaan en zien welke dagen afgehuurd zijn door welke organisatie en dan inschrijven in die organisatie.

Mettet is ook leuk voor starters, en blijft ook leuk eens ervaren.

Attachments:
                  • 17106234_10210614676514787_1536065311_o.jpg

Is inderdaad zo, heb er speciaal op gelet dat het niet druk was anders deed ik het niet, cursus circuit experience lijkt mij ook interessant wol het zelf ook graag doen alleen komt er niets

1ste maal circuit raad ik toch aan om een circuit experience met skylimits of iets gelijk aardig te doen.
                      Leer je een beetje de lijnen en de rem punten van het circuit.
                      Ook het voluit rijden is toch anders dan open bare weg door vooral veel later en feller te remmen.
                      Als je een eerste keer tussen andere auto’s van verschillende niveaus gaat rijden kan dat als beangstigend ervaren worden.
                      Want ze zullen U rond de oren vliegen 😀
                      Een 1ste keer zou ik bvb Francorchamps niet aanraden.
                      Op het rechte stuk Kemmel doen de snelle wagens tegen de 240 km/h voor ze remmen.
                      Als beginneling zit je dan tegen misschien 200 km/h 50 meter vroeger te remmen dan de snelle mannen, gevaarlijk dus 💡
                      Als je gewoon skylimits gaat rijden moet je ervaring hebben anders kan je niet inschrijven, je moet echter niks bewijzen denk ik.

Als ik correct ben heb je voor een dag petrolhead op zolder een dag vrij rijden op Francorchamps met skylimits
                        Prijsvergelijkend vind ik deze dan duur en wat mij stoort is dat daar steeds groepen BMW hebt tussen rijden met instructeur. Of ben ik mis en heb je daar geen hinder van ?

Ik zie dat op Porsche day ook een dag kan vrij gereden worden. Is dit niveau doenbaar als 1e x?

in de warming-up sessie van Petrolhead thursday word er volgens mij rustiger gereden en meer rekening gehouden met de rijders die niet veel op circuit komen. Ik ben dit jaar telkens gaan kijken en zo kwam het mij toch over. Het zijn ook allemaal.

Bij skylimit kan je wel een cursus volgen met instructeur wat ook wel interessant is weet niet of dat dit met Petrrolhead kan

Zelf heb ik één keer (1 sessie) gereden op Francorchamps tijdens Public driving experience dacht dit rond de 100 euro was voor 20 minuten

Petrolheads (Zolder) is nog niet vernoemd, kan je rangschikken tussen Sky Limit(waar je alles op 4 wielen teugvind) en Curbstone en RSR
                            prijs voor een dagje :450eur( 5 sessies van1/2 uur)

[quote=”Krokodile” post=261196]Wat zeer leuk en betaalbaar is is circuit Abbeville in Frankrijk ong. 250 km vanaf Brussel hebben dit al een vijftal keer gehuurd met ong. 15 tal wagens met instructeur die ik ken van op Francorshamp. Zeer veilig circuit zonder vangrails kan echt niks gebeuren. Circuit is 2,3km lang met leuke bochten. Zelf heb ik er ook al eens een stage monoplace gevolgd wat :up: :up: :up: was.[/quote]

Interessant! Ik voel een forumuitje aankomen 🙂

Voor beginners zijn de Franco Fun Days zeer goed is twee maal per jaar, normaal in juni en september georganiseerd door Porsche club Francorshamps ook enkel Porsche toegelaten op de piste. Heb dit al een 10 tal keren gedaan en is telkens :up:
                                Ook Curbstone is zeer goed maar alle wagens mogen op de piste ( + 300 pk ) niveau ligt wel redelijk hoog.
                                RSR trackdays zijn ook zeer goed ook alle wagens toegelaten.

Wat zeer leuk en betaalbaar is is circuit Abbeville in Frankrijk ong. 250 km vanaf Brussel hebben dit al een vijftal keer gehuurd met ong. 15 tal wagens met instructeur die ik ken van op Francorshamp. Zeer veilig circuit zonder vangrails kan echt niks gebeuren. Circuit is 2,3km lang met leuke bochten. Zelf heb ik er ook al eens een stage monoplace gevolgd wat :up: :up: :up: was.

Een circuit af huren is onbetaalbaar

Een dag vrij rijden schommelt tss 350-750 euro variërend van organisatie en circuit

Skylimits heeft op zolder een toffe formule dat je ook gewoon per u kan inschrijven/betalen
                                  Is ook in algemeen de goedkoopste, als ik zo

Maar misschien zij er anderen die hulp of tips kunnen bieden ?

Wat kost het om een circuit een dag of een halve dag af te huren :think:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.