Interesse in het merk Porsche….????

Home Forum Porsche Talk Interesse in het merk Porsche….????

• Maker
    Discussie

• Mark986
    Deelnemer

Na toch al wel wat porsches in de garages vind ik het de laatste tijd meer en meer hype als passie.
      Na vandaag nog een bericht te zien voor een 993 turbo voor 145k :salut: 😯 met 125tkm die je een paar jaar geleden voor 60k kocht, idem voor een 993 4s die ik nog verkocht heb voor 45k met 80tkm etc, die prijs ligt ook rond de ton……

Ik vroeg me af of er meedere van de heren van het forum het moeilijk beginnen krijgen van wil ik dit nog wel betalen als dan niet van kunnen….. Ik weet nog mijn laatste boxster S verkocht te hebben voor 23.500 met minder dan 60tkm maar dankzij een porsche hype etc….

Ik en mss nog enkele andere maar vooral ik begin ook andere merken met heritage te verkennen en voor mij heeft het merk Porsche het ondertussen een beetje gehad. De oude modellen zijn gehyped, de tussenin delen mee en de nieuwe vind ik eerder inspiratieloos…. wetende dat een van mijn eerste babywoordjes Porsche was en dat mijn hondje Porsche noemt zegt genoeg over hoe ik denk over het merk maar het is nu eerder dacht….

Elke keer opnieuw probeer ik me te overtuigen van hoe sterk een boxster wel is, een cayman de superieure drivers car, de 911 het icoon etc maar het begint te falen, het merk, de overtuiging….. op een porscheforum dit zetten is natuurlijk pittig maar hoe loopt het bij jullie…..(ja als ik wil staat er morgen terug een leuke P op de oprit maar de overtuiging ligt ver om dit te doen)

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
      • [quote=”mark986″ post=241653]Na vandaag nog een bericht te zien voor een 993 turbo voor 145k :salut: 😯 met 125tkm die je een paar jaar geleden voor 60k kocht, idem voor een 993 4s die ik nog verkocht heb voor 45k met 80tkm etc, die prijs ligt ook rond de ton……

Ik vroeg me af of er meedere van de heren van het forum het moeilijk beginnen krijgen van wil ik dit nog wel betalen ..[/quote]

Ik dacht dat ik spek-koper was, toen ik 1 van m’n eerste Porsche’s na ruim 6 jaar voor zo’n 25% meer verkocht dan dat ik er voor betaalde.
        Elke Porsche nadien, heeft mij feitelijk niets gekost – en soms ook nog iets leuks opgeleverd :happydance:

In dat perspectief is het erg fijn, dat die prijzen zo stijgen, maar maakt het inderdaad lastig en vervelend om weer een Porsche (en zeker van zo’n zelfde type) te kopen.

Ik heb deze week weer een 964 gekocht, maar in m’n hoofd is het nog steeds “not right” om zoveel meer geld te betalen dan wat ik er ooit zelf voor heb mogen vangen. Of ik deze t.z.t. met “verlies” moet verkopen ? Die kans acht ik zeker aanwezig, mede omdat ik geloof dat het tij aan het keren is :popcorn:

Enne … Spijt?
        Nee –

… beter spijt van iets dat je gedaan hebt, dan van iets wat je gelaten hebt 😉

Daarom zeggen velen bij een verkoop ook: “daar ge je spijt van krijgen”. Mijn 968 Club Sport zal dan ook niet snel de deur uit gaan. En die heb ik ook gekocht toen de meeste dit model nog vies bekeken en prijzen laag waren. Ik denk dat dit ook de sleutel is, proberen schitterende maar ondergewaardeerde modellen te vinden. Bij Porsche wordt dit stilaan moeilijk, alhoewel er de laatste jaren echt nog wel leuke wagens waren zoals de 987 Cayman Sport bijvoorbeeld. Zelf heb ik recent een Elise S1 111S bijgekocht. Want ook andere merken maken erg leuke wagens…

Dat de prijzen gigantisch zijn gestegen is k**** voor de liefhebber. Maar heeft bij mij geen enkele correlatie met de liefde voor het merk hoor. Blijft een fantastisch merk en mijnlievelingsmerk.

Wel waar dat er ook heel leuke andere merken zijn voor een pak minder geld. Dus een combinatie van de twee is de oplossing :mrgreen:

Ik kan (bijna) net zoveel plezier beleven met bv. een renaulttje 4cv van 1955.

tja, de 911 is idd zwaar overpriced …

no911.jpg

helaas ontsnapt geen enkel merk hieraan; zeker niet indien het enige naam en faam heeft verworven in de (race)gechiedenis.
              daarom zijn er maar weinig aziaten die het goed doen op de old/young-timermarkt.
              die wrange bijsmaak is dus niet specifiek gebonden aan ons merk en een spijtige zaak voor de ‘kleine’ echte petrolhead.

Als gewone werkmens is het vandaag de dag niet meer te doen om Porsche als passie te hebben. De hype is versterkt door de lage rentes, de slechte en onstabiele beurscijfers van de laatste jaren, zodat ‘het grote geld’ begon te ‘beleggen’ in oldtimers, classic cars en exoten. Porsche is daar ook het slachtoffer van geworden, met als gevolg dat ‘de gewone man’ ofwel moet kiezen om zijn hobby elders te zoeken, zijn Porsche die hij heeft kost wat kost in goede staat te houden en te zorgen dat hij niet gestolen wordt, als de waarde zo blijft stijgen, en je hebt er ene, goed nieuws… heb je er nog geen, pech…. keep on dreaming, het komt er niet meer van!

Ik heb het geluk er ene in de familie te hebben die nu doorgegeven wordt, van vader op zoon, anders had ik er nooit eentje gehad…
                Het gevolg van heel die hype is natuurlijk ook dat wisselstukken duurder worden, onderhoud wordt duurder en iedereen die er iets kan/wil aan verdienen springt op de kar, waardoor de spanning nog verder stijgt….

Beste bewijs is dat de OPC tegenwoordig ook allemaal een ‘Classic Car’ afdeling opstarten… jaren hebben ze enkel interesse gehad in nieuwe verkopen, nu er aan de oudjes ook te verdienen valt, springen ze ook op de kar…
                .
                Hetzelfde verhaal heb je bij VW busjes T1, T2, de originele Kever, Golf MK1, …. ooit droomde ik van een Mustang GT van 69…. wist er eentje te koop staan toen ik 25j was, jammer genoeg hadden we toen andere prioriteiten (bouwen), nu (20 jaar later) heb ik het geld dat ik toen nodig had, meer daar koop ik enkel nog een wrak voor… een bodemloze (soms letterlijk) put die geld verslind…

Ik hoop, echt waar, dat ik de financiële mogelijkheden heb om de wagen in orde te krijgen en kan blijven onderhouden zoals het moet, dat ik niet te veel kosten krijg en dat we binnen afzienbare tijd niet extra afgestraft worden omwille van onze co² uitstoot…. mijn spaarpot is niet oneindig diep…. maar door de hype zullen een aantal mensen twee maal nadenken…. en al dan niet afhaken….

Zoals Mark986 zegt, wil ik dit betalen en kan ik dit blijven betalen…. hobby’s kosten geld, dat weet iedereen, maar er zijn grenzen… en ik vrees die die steeds dichter bij komen voor vele hobbyisten.

INShoppingMmanydollarsHL2.gif of blut.jpg

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.