interieur opfrissen….

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen interieur opfrissen….

• Dit onderwerp bevat 20 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren geleden door ken.
  • Maker
    Discussie
  • is het mogelijk om de pvc onderdelen van het interieur terug in de originele kleur te krijgen ? De wagen die ik op’t moment op het oog heb heeft nogal wat krassen in’t interieur, met name het plaatje achter de knoppen van de stoelen, de middenconsole en de handrem. De middenconsole, is dat van dat “gespoten rubber” ? Zie foto….

PB060454.jpg

PB060450.jpg

Iemand weet van producten die dit kunnen verhelpen, of kom je nieuwe stukken aan’t bestellen en wat kost dat dan ?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • ken

Dan komt het in orde zeker foto’s voor en na posten :coolness:

Yup, zal ik doen… ik ben er nog niet toe gekomen, omwille van familiebezoek in’t buitenland. Net voordat ik vertrok, was ik bij de porsche-dealer in Maastricht. De magazijn-man zei me dat de firma die bij hun de interieurs komt “herstellen” in geval van scheurtjes in’t leder,kunstof etc dat in situ kon oplossen ipv een nieuwe middenconsole te bestellen….

Ik ga de 16de wat kleine dingetjes ophalen, en dan vraag ik wel naar de specifieke details. :salut:

Hi OscarTango,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn 996 – colorlock is uitstekend voor alles wat bekleed is met leder maar voor de kunstoffen onderdelen zoals de middenconsole of zijkanten van de zetels werkt dat helaas niet.

Ik heb wel wat sites gevonden waar je lederen middenconsoles kan bestellen maar blijft een heel dure oplossing

Kun je ons op de hoogte houden aub ? Alvast bedankt :salut:

Ik werd vriendelijk doorverwezen naar een bedrijf in Sittard, iets dichterbij gelegen voor mij…. morgen effe bellen 🙂

Thanks, heb hun gemaild met foto’s …eeens kijken wat daaruit komt 🙂

Waar heb je dat laten doen, Rick ?

Naar mijn idee kun je dit gewoon laten spuiten zoals ze leder ook spuiten. Ik heb volledige interieur van mijn 968 ook laten doen, dit is echt perfect geworden. je praat nu natuurlijk wel over kunststof ipv leder.

Bedankt voor de tips 🙂 Het is dan nog te zien of plastidip die kleur juist kan mengen, of dat het makkelijker ( en origineler ) van ergens een tweedehands stuk uit een gecrashte P te halen. Ik wil de wagen in ieder geval niet gaan veranderen met carbon folie of iets dergelijks.

Wim

Inderdaad Bert, er eerst alles afhalen.
                        En met wat oplosmiddel was het er zo van af, anders blijf je de randen zien.

Ik kan mij bijna niet inbeelden dat je het lokaal goed kan krijgen. Het pelt echt af, dus als je gaat inverven dan blijf je een gevoelige overgang hebben. Op het dashboard kan dat misschien werken, maar voor een armsteun denk ik dat je het hele onderdeel moet laten doen.

Wim

[quote=”OscarTango” post=187502]je bedoelt dat er fabriek-af een laagje plastic overheen zit ?
                            [/quote]

Inderdaad is dat een of andere troep die daar overheen gespoten zit want daaronder is het allemaal zwart.
                            En hebben meerdere merken last van, zo ook onze BMW en Alfa op de punten die dikwijls in aanraking komen met handen of voorwerpen.

IMS preventie, daar heeft Deepee over gepost, zeeeer leerrijk maar ook onnodige paniekzaaierij

je bedoelt dat er fabriek-af een laagje plastic overheen zit ?

En dan doel je ook op plasti-dip, neem ik aan…
                                Ik ga dinsdag naar de wagen kijken, misschien op maandag eens langs de Porsche-dealer hier, vragen naar prijs van die stukken en verder info qua onderhoud, preventie IMS-problemen etc…

Wim

Ik weet iemand die dat met colordip of hoe heet dat spul ook al weer 😳 dit gedaan heeft.
                                  Zag er mooi uit, en dit is ook maar een plastiek laagje wat erover zit.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.