Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › interieur verven
- Dit onderwerp bevat 16 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 6 maanden geleden door Marcel.
-
MakerDiscussie
-
10 maart 2010 om 18:17
Hallo,
heeft er iemand ervaring met het verven van een interieur met “SEM interior dye”.
Op deze pelican topic staan prachtige resultaten
http://forums.pelicanparts.com/porsche-911-technical-forum/393108-time-paint-scarrera-3.htmlwil ik misschien ook eens proberen op termijn met mijn 911sc van 78
Bruno – bredene -
MakerDiscussie
-
Heb een 12 jarige ervaring met het verven van leer (achterbank) en skai(diverse panelen) in een Saab cabrio. De voorstoelen niet want die heb ik destijds opnieuw laten bekleden.
We hebben het wel grodig aangepakt en keurig volgens de aanwijzingen van de fabrikant ( weet echt niet meer welke)bij een spuiter gedaan. Omdat het niet duur was had ik er niet heel veel vertrouwen in, maar baat het niet dan schaad het niet was mijn gedachte er bij. Nieuw leer op de achterbank kon altijd nog 💡
Maar ik moet zeggen dat het perfect bleef zitten. Op alle delen. De scheurtjes op de achterbank (die natuurlijk niet heel veel gebruikt werd)kwamen na verloop van de jaren wel enigszins weer terug, maar de zwarte kleur bleef. (op een grijze ondergrond 💡 ) Ik heb de indruk dat het nabehandelen met leerproducten niets hielp omdat er toch meer een soort laagje opgebracht werd en dus de behandeling van het leer anders is dan af fabriek.
Maar afraden kan ik het zeker niet.
Het resultaat van verven is vaak mooi – maar als het nadien gebruikt gaat worden wordt het MI lelijker dan het ooit te voren was.
Het verschil zit ‘m in dat het leer (voordat er een stoelbekleding van gemaakt werd) in een bad ie geverfd – door en door.
Bij deze ‘na-behandeling’ doe je er een dun laagje op – wat er toch weer relatief snel vanaf slijt.
MI is het beste (qua levensduur) om de stoelen opnieuw te laten bekleden … of je moet nooit (tot zeer weinig) in je Porsche zitten en er mee rijden.
Wij hebben de cabrio bij August Classics laten behandelen – en dat zag er mooi uit – voor de eerste paar weken – later hebben ze het nog ‘n keer bijgewerkt – maar nu 1 jaar later ziet het er gewoon (weer) erg slecht uit …
Ik zou (in het vervolg) proberen de boel te reinigen met ‘groene zeep’ – en daarna behandelen met bijv. Connolly …
[quote=”etieke” post=102001]is goedkoop meestal niet duurkoop ?[/quote]
Etieke de toekomst zal het uitwijzen, maar voor dat bedrag kan je alvast niet gefopt zijn hé.
Het blijft in ieder geval niet aan je broek kleven 🙂Ik ken het bekend interieur bedrijf die 245 euro excl. btw vragen om een dashbord te verven, dus zetels zullen wel een pak meer kosten veronderstel ik, is dat beter, ik weet het ook niet.
Natuurlijk heb je de werkuren als je zoiets laat uitvoeren maar het blijft toch stevig voor een dashbord vind ik.
[quote=”porschky” post=101994]is inderdaad een prachtig resultaat!! 😯 Nu, de meeste producten van HG die ik al gebruikt heb in huis, zijn doorgaans van een uitstekende kwaliteit! Ben blij te weten dat dit ook in hun gamma zit, want ik bekijk doorgaans hun gamma in Delhaize en dergelijke, en daar staan die dingen natuurlijk niet bij![/quote]
Porschky, ik kende het ook maar van bij de Hubo hoor, heb van HG al ontkalker gekocht voor het koffietoestel en ontstopper voor de lavabo, maar blijkbaar is hun gamma zeer uitgebreid.is inderdaad een prachtig resultaat!! 😯 Nu, de meeste producten van HG die ik al gebruikt heb in huis, zijn doorgaans van een uitstekende kwaliteit! Ben blij te weten dat dit ook in hun gamma zit, want ik bekijk doorgaans hun gamma in Delhaize en dergelijke, en daar staan die dingen natuurlijk niet bij!
Ga ik mij binnenkort ook eens aan wagen.
het blauwe leer aan de bestuurderszijde is helemaal bruin gesleten.
Ik vermoed wel dat ik de hele zetel zal moeten aanpakken om geen kleurverschil te hebben.
In een ander topic las ik ook iets over Scuff, maar na wat googlen vind ik niet echt terug wat er bedoeld wordt, want scuff is ook een verzamelnaam voor bekrassingen.Wow das echt wel goed spul, moet ik onthouden.
Reuze tip, bedanktWat een verschil 😯 :applaus:
Bedankt om dit te delen!
[quote=”patrickvb” post=101930]Amai, prachtig resultaat! En dat voor een democratische prijs![/quote]
Kleine toelichting, is geen wagen van mij maar van een kennis die het ook voor de eerste keer heeft geprobeerd met mooi resultaat. Het product zelf HG is verkrijgbaar in alle HUBO’s in België.Ik heb zelf ook geen idee hoe lang dergelijk resultaat blijft, de tijd zal het uitwijzen.
Amai, prachtig resultaat! En dat voor een democratische prijs!
Origineel zwarte stoelen met ernstige slijtage.
De lichte kleur op de foto is de filler waarmee je barstjes en kleine scheurtjes in het leder kan dichtsmeren.
Het product is van HG leerreparateur en HG Leerverfkit voor de zetels.
Ook te verkrijgen in andere kleuren. Reken op 50 Euro.
Het resultaat is mooi maar het nadeel is dat je uw auto 2 dagen niet kunt gebruiken ivm droogtijden.
ondertussen ook Targa dak laten reviseren in de USA, motor technisch en visueel in orde gezet, turbo tie rods en voorophanging en remmen gereviseerd, short shifter, alles verder afgeregeld en dankzij het limited slip differential rijdt hij nu als een trein !!
Attachments:binnenkant is intussen al een tijdje afgewerkt.
Hieronder foto’s voor en na.Attachments:Dat ziet er inderdaad geweldig uit, maar ik vrees dat je best eerst wat oefent op een oude salonzetel.
Wel goede ervaring met deze gasten: http://www.cosmetic-spot-repair.be
Heb ze eens op een old timer treffen aan het werk gezien met lederverf op old timer zetels, ongelooflijk mooi resultaat, maar ik zag ook dat die man pakken eraring had 😉 )Ik heb een jaartje geleden Turbozetels uit een 78er in mijn 911 uit 77 gezet en die mogen ook eens onder handen worden genomen. omdat er ook slatijge gaten in de bestuurderszetel zitten, ga ik dat bij Cosmetic Spot Repair laten doen denk ik.
Succes!
Matt
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.