internationaal transport?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen internationaal transport?

• Maker
    Discussie
  • Hi guys,

ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar niets echt nuttig kunnen vinden.

Eén van m’n vrienden heeft een Porsche in Duitsland gezien die hij graag naar hier zou halen. Maar hij staat nogal ver -> +/ 10uur rijden. Dat op zich is nog overbrugbaar, maar wat om het beestje naar huis te halen? Aangezien hij een tik (minieme blikschade) heeft gehad zouden we hem op een trailer ofzo moeten zetten, maar in principe zou hij nog rijden.

Iemand ervaring met transporteurs voor zulke jobkes? Want wij zijn uitgepraat wat ideeën betreft. Dachten nog aan transitplaten en gewoon karren :driver: 🙂

mercie voor eventuele tips :hail:

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Wim

Vandaar ik veel moet rijden hier in de buurt voor halen en wegbrengen, want meeste hebben dit rijbewijs niet. 💡

Timo moest het van mij 2 jaar geleden verplicht halen voor er eens miserie met mij was. 😉

S2

[quote=”T-911″ post=139238][quote=”993″ post=139235]Ik heb de 968 ook vanuit Bremen Duitsland vandaan…
        Gewoon een remorque gehuurd en de P erop ….dacht iets van een 30 euro voor betaald…verzekerd en al[/quote]
        mja, was ik ook al aan het denken, maar moet je dan niet letten op je MTM? Want auto + remork + Porsche > 3.5MTM? :?:[/quote]

Inderdaad rijbewijs B + E voor aanhangers verplicht!

S2

[quote=”993″ post=139239]Klopt ja…Ik heb een Renault Master, dus was geen probleem maar met een zware auto moet het ook gaan.[/quote]

Correct, maar let wel op, rijbewijs B+E verplicht anders heb je dikke miserie als ze je stoppen (en de verzekering trekt zich zeker terug wegens geen geldig rijbewijs).

Ik heb dat risico nooit durven nemen.

Want de combi: geen correct rijbewijs + het niet gewoon zijn om met zo’n zware aanhager te rijden = om problemen vragen

IVM de huur van de oplegger mag je me altijd een bericht sturen. 2 maten van mij hebben er één.

Klopt ja…Ik heb een Renault Master, dus was geen probleem maar met een zware auto moet het ook gaan.

[quote=”993″ post=139235]Ik heb de 968 ook vanuit Bremen Duitsland vandaan…
                Gewoon een remorque gehuurd en de P erop ….dacht iets van een 30 euro voor betaald…verzekerd en al[/quote]
                mja, was ik ook al aan het denken, maar moet je dan niet letten op je MTM? Want auto + remork + Porsche > 3.5MTM? ❓

Ik heb de 968 ook vanuit Bremen Duitsland vandaan…
                  Gewoon een remorque gehuurd en de P erop ….dacht iets van een 30 euro voor betaald…verzekerd en al

Wim

Breng en haal ook nog steeds auto’s aan 0,50 eurocent ex btw de km.

Dus tarief is nog steeds stabiel.

S2

Ken wel iemand die indertijd mijn Lotus in Engeland gaan halen is en ook al eens voor kennissen auto’s gaan halen is.

Werkt met een vast tarief (vroeger was dit 0,5 Euro per km, routenet als referentie).

Zal intussen wel al wat meer zijn.

Check mail 😉

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.