Invoer 924S

Home Forum Porscheforum Stel jezelf even voor ! Invoer 924S

  • Maker
    Discussie
  • Het is dan toch een 924S geworden, “sportliches Sondermodell” M-755. [hide]Er zijn er 480 van gemaakt, de 37 witte en 37 zwarte (met stuur rechts) voor Groot-Brittanië waren de enige met zij-opschrift “Le Mans”. Duitsland kreeg er 200 zwarte en 50 witte, waarvan eentje onmiddellijk in Nederland geleverd, vier jaar geleden geërfd door de kleinzoon en nu in mijn kiekenkot. (Mijn kiekenkot is groot uitgevallen, eigenlijk eerder een loods.) [/hide]Alles samen zijn er 167 witte en 313 zwarte gemaakt.

    Oorspronkelijke motor met 270duizend km en gereviseerde versnellingsbak.
    Gedeeltelijk herspoten wegens hagelschade. De dorpels en de zijschermen onderaan zijn gelast, foto’s kan ik inlezen desgewenst. Verder ongevalsvrij volgens “mijn” koetswerkspecialist, die zelf oude *porsche rijdt, waarvan als eerste eenzelfde 924S.

    foto3.JPG

    Uitrusting:
    -“Turbo” stoelen met goede zijdelingse steun, zijkant leder, middenstuk flanel met oker-streep
    -zowat alles elektrisch, antenne, uitneembaar targadak, 2 zijspiegels, … (had de zwarte VS “special edition” M-756 op 500 exemplaren allemaal niet)
    -sportonderstel M030: 10 mm verlaagd en koni’s & veren instelbaar, dikke stabi’s voor en achter
    -M44/09 motor 160pk met 5 versnellingsbak
    -…

    Tekortkomingen:
    -Narusting Bosch alarm is uitgeschakeld (maar aanwezig) en vervangen door een brandstoftoevoeronderbreking.
    -Narusting RVS uitlaatpijp en RVS knalpot met een bijna onzichtbaar klein haarscheurtje in de bovenste achterrand. Te lassen voor het verder loopt.
    -Oorspronkelijke stuur is vervangen en zoek ik in een ander draadje al.
    -Velgen zijn de originele, in de oorspronkelijke kleur, met bredere 7Jx15″ achteraan (maar wel 4 gelijke 195R65 banden). De centerkappen van de 2 voorste zitten los … en ze moeten alle vier gezandstraald worden, herspoten en uitgebalanceerd met lood onzichtbaar binnenin. Nu ligt er lelijk plaklood op en vieze zwarte lijmvegen op de mooie 😎 okerkleurige velgrand. Op de GB “Le Mans” versie richt ik me niet. Dus niet zo, denk ik:

    velg_924S_15inch_wit.jpg

    wel zo, velgrand:
    velg_924S_15inch_zwart.jpgmaar dan oker/wit ipv turquoise/zwart;

    -Er moeten 4 nieuwe banden 195R65 op, 2 wegens sleet en de rest omdat ze meer dan 5 jaar oud zijn. Iemand een aanbevolen merk en type, met de beste baanvastheid?
    -Achterruit verwarming heeft 1 baan stuk, waarvoor cabrio Wim al in een draadje te koop gevraagd deskundig advies om te herstellen leverde. :up:
    -Bij de AKK bleken de achterste remmen teveel remkracht te hebben. Te herstellen voor APK. Remolie vervangen, achterste remmen (cilinders?) binnenin gereinigd. De verdachte remkrachtbegrenzer was het dus niet. Goedgekeurd voor APK.
    -Zetels: een beetje onvermijdbare sleet aan bestuurderskant links, zonder gaten.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 105)
    • ik heb het album van ccr bekeken en ik heb respect dat je dat allemaal voor je oudje opbrengt :up: :up:
      Halfweg zijn is beter dan nergens

      0

        Jazeker! Vorige week nog een ritje van een 300km gedaan toen ik naar die Nederlandse 924 ben gaan kijken. :up:

        0

          @youyou
          ‘t Is nog niet gedaan, we zijn een eind over halfweg. :salut:

          @Wes
          Hoezo?
          Ik heb daarop gewacht om loos te gaan op de Autobahn. :driver: :mrgreen: 😎 :up:

          Rij je nog je S? (Minder dan 40 km telt niet.) :coolness:
          :popcorn:

          0

            knap :hail:

            0

              Natuurlijk weer zeer mooi werk geleverd door CCR. :respect2:

              Maar de belangrijkste vraag: Voel je nu een verschil? Want ik neem aan dat alle oude rubbers ook vervangen zijn…

              0

                :respect2: :respect2:
                Komt me bekend voor.

                0

                  Foto’s van de onderkant achteraan in Album: 924_S_deel_revisie;

                  Tegen de lente zijn de ophangpunten vooraan ook nieuw. :lekker:

                  0

                    De witte rijdt nu al heel strak.

                    De motor zegt nu wieeuw sinds de deelrevisie:
                    Volledige nokkenkast uit elkaar en nagekeken, nieuwe tandriemen (iel geluid van weggeperste lucht, lagers, waterpomp.
                    Volledige kleppenkast uit elkaar, kleppen gerodeerd, klein materiaal vervangen.

                    Onder de motorkap zou je de witte geen 25 jaar geven. Op de weg ook niet. :sarcastisch

                    IMG_1956_kleiner.jpg

                    IMG_1957_kleiner.jpg
                    :think: Enkel die roeste schroeven :wtf: nog vervangen en een nieuwe rubberen hoes voor rond de stekker van de ruitenwissermotor.

                    0

                      Zo.

                      De onderkant ziet er achteraan nieuw uit. Benzineleidingen nieuw. Remleiding nieuw en remmen gereviseerd. De ophanging achteraan is terug als in 1988.

                      Dus binnenkort enkel de ophanging vooraan nog een beetje schilderen en alle scharnierpunten ook vervangen door de juiste rubbers. De motor en zijn 2 ophangdempers zijn al vernieuwd.

                      IMG_1926_kleiner-2.jpg

                      De stoffeerder heeft eindelijk tijd gevonden, de zetels zouden vernieuwd zijn binnen de maand. Na nog een grondige reiniging van de flanellen deurpanelen en de achterbank, beschouw ik de witte als af. 2 jaar jubileum.

                      0

                        Laatste nieuws: staat bij CCR.

                        Zoals gezegd, voor mij geen mooie soepele leidingen die daar in boogjes hangen te slingeren als je de wagen op de brug stelt.

                        De oorspronkelijke stalen leidingen (met opgeperste benzineleidingen) van 924 en 944 zijn in 1 stuk. De vervangleidingen zijn ongeveer onder de bestuurder gedeeld met een koppeling. Een tweezijdige moer (PET nr. 2 &5) grijpt over een dubbelkegelvormige felsrand (of een “bicone flare”) telkens een ring met buitenschroefdraad.

                        vervangbenzineleidingen.jpg

                        Van de vervangleidingen voor 924S modeljaar 1988 zijn enkel de achterste stukken leverbaar bij de plaatselijke OPC (of dus bij d’Ieteren uit voorraad). Zelfde verhaal voor de 924S uit 1985 (tot 1987) en voor de 944-1 modeljaar 1985 (tot 1987). Enkel van de 944-2 uit 1988 is er een van de 2 voorste stukken leverbaar. Die met een glad rubberleidinguiteinde (PET 924S nr. 4) voor op de “drukregelaar” (“Steuerventil”/ “control valve”). Dat (4) dan maar gekocht om aan te passen. Het andere (1) zouden ze ooit nog leveren, zonder termijn.

                        benzineleidingenvooraan_2015-04-01.jpg

                        Uiteindelijk moet CCR 1 stuk (PET 924S nr. 1, toevoer) volledig nieuw maken in een roestvaste (dus niet noodzakelijk roestvrije) Cu-Ni-staallegering, met dezelfde felsrand en er de juiste soepele benzineleiding en koppeling opkrimpen. Dat stuk moet er dan eender uitzien als het oorspronkelijke in gemeen staal.

                        0

                          Mijn metalen benzineleidingen zijn nog goed, maar ik zou graag de slagen die erop geperst zitten willen vervangen. Die zien er nog zeer goed uit maar ja zijn meer dan 25j oud hé. De kleine benzine slang aan de injector rail is besteld die was wel aan het verduren en is oorzaak van menig uitgebrande 924S-944. Het vervangen van de slangen op mijn metalen leidingen zal voor de winter zijn, waarschijnlijk ga ik ze doorsnijden waardoor ik de voorste kan verwijderen en naderhand een felsrand oppersen en lijk ge ze nu kunt krijgen met een koppelstuk terug verbinden.

                          0

                            Toestand ongewijzigd. Ik heb een goede pechverhelping voor heel Europa en Turkije enz. afgesloten bij VAB en ik rij er zo weinig mogelijk mee. En meteen een flinke afstand. Ik weiger gewoon flexibels eronder te knutselen. Vandaar het rostje. Dat krijgt donderdag groot onderhoud en een rechterzijspiegel.
                            Daarna ga ik eens met een groot hydrauliekleidingenbedrijf praten. Beetje te groot en ik te klein misschien. We zullen zien.

                            0

                              Hoe is het nu met uw benzineleiding, al een oplossing?

                              0

                                Maar goed dat je te laat bent, anders had ik geen kans. :first:

                                Ziet er SUPER uit Hendrik! Ik kan niet wachten om hem eens van dichtbij te zien. 😉

                                0

                                  De oorspronkelijke velgen zijn herspoten, eindelijk zomerbandjes en te laat voor St.-Niklaas TACB:
                                  10394481_675890495809671_4423677516620691763_n_KLEIN.jpg

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 105)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.