Invoer 924S

Home Forum Stel jezelf even voor ! Invoer 924S

  • Maker
    Discussie
  • Het is dan toch een 924S geworden, “sportliches Sondermodell” M-755. [hide]Er zijn er 480 van gemaakt, de 37 witte en 37 zwarte (met stuur rechts) voor Groot-Brittanië waren de enige met zij-opschrift “Le Mans”. Duitsland kreeg er 200 zwarte en 50 witte, waarvan eentje onmiddellijk in Nederland geleverd, vier jaar geleden geërfd door de kleinzoon en nu in mijn kiekenkot. (Mijn kiekenkot is groot uitgevallen, eigenlijk eerder een loods.) [/hide]Alles samen zijn er 167 witte en 313 zwarte gemaakt.

    Oorspronkelijke motor met 270duizend km en gereviseerde versnellingsbak.
    Gedeeltelijk herspoten wegens hagelschade. De dorpels en de zijschermen onderaan zijn gelast, foto’s kan ik inlezen desgewenst. Verder ongevalsvrij volgens “mijn” koetswerkspecialist, die zelf oude *porsche rijdt, waarvan als eerste eenzelfde 924S.

    foto3.JPG

    Uitrusting:
    -“Turbo” stoelen met goede zijdelingse steun, zijkant leder, middenstuk flanel met oker-streep
    -zowat alles elektrisch, antenne, uitneembaar targadak, 2 zijspiegels, … (had de zwarte VS “special edition” M-756 op 500 exemplaren allemaal niet)
    -sportonderstel M030: 10 mm verlaagd en koni’s & veren instelbaar, dikke stabi’s voor en achter
    -M44/09 motor 160pk met 5 versnellingsbak
    -…

    Tekortkomingen:
    -Narusting Bosch alarm is uitgeschakeld (maar aanwezig) en vervangen door een brandstoftoevoeronderbreking.
    -Narusting RVS uitlaatpijp en RVS knalpot met een bijna onzichtbaar klein haarscheurtje in de bovenste achterrand. Te lassen voor het verder loopt.
    -Oorspronkelijke stuur is vervangen en zoek ik in een ander draadje al.
    -Velgen zijn de originele, in de oorspronkelijke kleur, met bredere 7Jx15″ achteraan (maar wel 4 gelijke 195R65 banden). De centerkappen van de 2 voorste zitten los … en ze moeten alle vier gezandstraald worden, herspoten en uitgebalanceerd met lood onzichtbaar binnenin. Nu ligt er lelijk plaklood op en vieze zwarte lijmvegen op de mooie 😎 okerkleurige velgrand. Op de GB “Le Mans” versie richt ik me niet. Dus niet zo, denk ik:

    velg_924S_15inch_wit.jpg

    wel zo, velgrand:
    velg_924S_15inch_zwart.jpgmaar dan oker/wit ipv turquoise/zwart;

    -Er moeten 4 nieuwe banden 195R65 op, 2 wegens sleet en de rest omdat ze meer dan 5 jaar oud zijn. Iemand een aanbevolen merk en type, met de beste baanvastheid?
    -Achterruit verwarming heeft 1 baan stuk, waarvoor cabrio Wim al in een draadje te koop gevraagd deskundig advies om te herstellen leverde. :up:
    -Bij de AKK bleken de achterste remmen teveel remkracht te hebben. Te herstellen voor APK. Remolie vervangen, achterste remmen (cilinders?) binnenin gereinigd. De verdachte remkrachtbegrenzer was het dus niet. Goedgekeurd voor APK.
    -Zetels: een beetje onvermijdbare sleet aan bestuurderskant links, zonder gaten.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 105)
    • Intussen is de 924S in goed gezelschap:

      IMG_1413klein_2014-02-28.jpg

      Alle witte vlakken met steenslag zijn bijgewerkt,

      IMG_1409klein.jpg

      morgen volgt het satijnzwart.

      IMG_1412.jpg

      De grijsflanellen sportzetels met oker krijtstreep zijn binnengedragen voor een vernieuwing tot op het geraamte en de zwartleren sportzetels uit een 968 bevallen goed. Misschien mogen ze zelfs blijven na hun interim. :lekker:

      Attachments:
      • IMG_1413klein.jpg
      • IMG_1411.jpg

        924S “exclusief model”:

        http://www.werk924.com/index.php?option=com_content&task=view&id=56&Itemid=68

        Nieuwe inlichtingen ivm de steunkleur oker en turkoois verfcodes en duidelijke foto’s van zetels en velgen. Beslecht meteen de discussie over de verschillen VK/rest EU. Ik kan nu de reservevelgen laten spuiten in de oorspronkelijke kleurcombinatie, eerst dacht ik nog aan gewoon zilver. :think:

          Wagen stond deze week vruchteloos te wachten, binnen bij de plaatslager en niemand ruikt iets. Het zal wel een damplekje zijn (“zweten”) als er een is. De leidingen worden toch voorlopig vervangen door soepele gevlochten, want ik betrouw het niet, aangezien ze al hersteld zijn.

          De bodemplaat ziet er vlekkeloos uit, maar stabi, torsie-armen en transaxle hebben oppervlakkig roest. Plan is die onderkant achteraan volgend jaar (of winter) aan te pakken en dan meteen (preventief) de rubbers van de ophanging achter te vervangen, nieuwe vaste benzineleidingen leggen, enz.

          Nog wat over mijn beslissing alle bekleding te vernieuwen;

          Hier zie je de beschadiging aan de bestuurderszetel en het oplapwerk, allemaal zeer netjes, maar niet oorspronkelijk. De eerste eigenaar vond de stof al niet meer bij Porsche na een 10 tal jaar.
          BILD1601.JPG

          Ook de binnenkant van de bovenste wangen in simili zijn een noodingreep, van de eerste eigenaar. Bij de allereerste foto’s op de eerste blz kon je ook al het verschil zien tussen passagierszetel (meer stof) en bestuurderszetel (meer simili), maar als je zoiets niet weet, zie je het natuurlijk niet, ik toch niet. De gebroken oker kunststof biezen zijn wel nog verkrijgbaar, maar zijn wel een goede copie. Een andere oplossing is netjes een leren bies laten maken, door echte ambachtslieden. (‘k Weet het, soms is een verbetering een verslechtering voor een oldtimer fanaat.)
          BILD1602.JPG

          Hier zie je hoe de nieuwe flanellen stof, die in Duitsland onverkrijgbaar is, past bij de verdoken gedeeltes. Kleurverschil met de zitting is logisch.

          In Gent, in de vorige eeuw nog een katoenweverijenstad, natuurlijk wel te vinden. :relaxman: (‘t Zou me trouwens niet verwonderen dat Porsche-stoffen indertijd ook uit Vlaanderen kwamen en niet alleen uit Duitsland.) Kleine anecdote: Porsche Service verwees me door naar http://www.werk924.com/; Die mensen hebben minstens vier klanten met een witte 924S M-755 die al jaren smeken om de zetels te vernieuwen. Voor de zwarte is alles nog verkrijgbaar. ‘k heb niet lang getwijfeld en hen het adres van Deca in Drongen doorgegeven; Verdienen die ook nog wat, zijn de collega’s 924S liefhebbers geholpen en … :coolness: ontstaat er een markt voor witte 924S M-755.
          :happy:

          Attachments:
          • BILD1601_2014-01-24.JPG

            Bedankt.

            ‘k Hou jullie op de hoogte.

              Ik zat meer aan zoiets te denken Klik en zelf een nieuwe maken.
              Je hebt een aantal mogelijkheden, staal omvlochten darm ,kunststof’nylon ,staal ,alu,inox ,koper .
              Alu ,staal ,inox of koper buis wat is dat 8mm ofzoiets kan je bij de betere ijzerwaren zaken krijgen of bij een LPG boer die hebben ook meestal wel een oplossing .
              Met kunststof darm is het iets makkelijker om de juiste koppelingstukjes erop te monteren.
              Je kan bv. de originele koppelingen gebruiken en die op een nieuw stuk leiding laten persen .

                Goedkoop zoek ik wel niet, gewoon het beste is goed genoeg. :sarcastisch
                Gewoon bij de specialisten in verpijping en koppelingen, schitterend 💡 .

                Het moet er wel nog een beetje zoals in 1988 uitzien natuurlijk, maar volledig ambachtelijk nieuwe roestvrije laten maken was ook al in mijn gedachten opgekomen. [hide]Heb je daar een adresje of ga ik gewoon naar de goede nijverheidshydrauliekboeren, zoals een Rexroth of Parker werkplaats? Daar ken ik er wel een paar van, aangezien ik uit de fabrieksautomatisering kom.[/hide]

                  In zaken voor landbouwvoertuigen of hier zelfs bij de lokale autoshop kan je nieuwe leidingen laten persen ,meestal een stuk goedkoper ook .

                    Bedankt collega’s. Vergeet niet me ter gelegener tijd eraan te herinneren dat ik jullie een of twee pint moet.

                    Intussen verslag van Carrera Motors: wagen is idd goed onderhouden. Alle tandriemen en zelfs de bougies zijn nog goed.

                    De brandstofleidingen zijn beschadigd aan het achterwiel en beide dienen vervangen. Ik wist dat ze hersteld waren, maar het valt tegen dat die niet meer verkrijgbaar zijn bij *porsche ?!

                    Wel dat wordt weer winkelen.

                      Dan heb ik niet goed gekeken waarschijnlijk. Het was koud in de garage en daarom moest het rap gaan 😀

                        Is bij mij toch geen extra lat hoor maar gewoon gespoten.

                        IMG_0456.JPG

                        IMG_0458.JPG

                          Ik heb de indruk dat het een extra lat is die over de deurstijl zit, heb nog niet goed kunnen kijken.

                            De gevraagde foto’s:

                            DSC_6467.jpg

                            DSC_6468.jpg

                            DSC_6469.jpg

                              Bedankt Python, :salut: :drink: vond zelf dit:
                              😮
                              924vleugeldeuren.jpg
                              (wijs maar niet terzake)

                              en ook dit, één van 3 ooit gebouwd:
                              :think:
                              924-Alex.jpg
                              (kon het niet laten)

                              Deze bevestigt, zoals je zegt, dat het zwart hoedanook stopt aan de deurrubber naar binnen toe :
                              😐
                              924open.jpg

                              Als er nu nog iemand een foto van de sierstripovergangen boven en onder maakt, getrokken vanachter, dus op het smalst van de B-stijl, zijn we gered. Komaan zou dat lukken in 3 dagen? :sarcastisch Dan ben ik terug.

                                Ik heb al eens gezocht op het Net maar je krijgt er niet echt een foto in detail te zien .
                                Voor zover ik kan zien loopt het zwart door tot aan de rubber deurstrip :think:

                                  Enkel een detailfoto van die zwarte deurlijst en de overgang naar de deurbinnenzij in (witte) koetswerkkleur had ik graag eens gezien voor ie binnenkort gespoten wordt … mag een gsm-kiekje zijn met grove beeldpunten. :sarcastisch

                                  Onder en boven op de deur heb je zwarte sierstrips langs de ruit, dus dat zwartgeverfde gebied is omlijnd. Maar waar en hoe zit de opstaande overgang, zichtbaar wanneer je de deur opent. ❓ ❓ ❗ En zeggen dat ik zolang een voorbeeld staan had …

                                  Waar zitten al die 924ers hier, sjonge toch. :sleep: :sleep: :sleep:

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 105)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.