Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 996 › Invoer 996 – Keuring
- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 5 maanden geleden door
deepee.
-
MakerDiscussie
-
2 september 2014 om 12:30
Hoi,
even een vraagje…
Mijn 996 is Nederlands en heeft een datum 1e ingebruikname 20/05/1998.
De wagen heeft ook een Europees goedkeuringsnummer: e13*95/54*0031*01
Ik heb bij de uitvoer een VWE certificaat typegoedkeuring gekregen.
Moet ik nu nog een homologatiekeuring doen of mag ik de 996 gewoon met
Z-platen voorrijden?Thanks!
-
MakerDiscussie
-
met onderstel bedoelde ik eveneens spriraalveren en amortisseurs. dus toch opletten, de kans is groot dat deze niet meer origineel zijn als je kijkt welke ombouw er aan de auto gebeurde.
voor de spoorbreedte zal je er wel uit geraken, evt velgen met andere ET en de correcte bandenmaat er op.Heb al eens even zitten googlen
en de spoorbreedte bij een 996 is:C2:
V: 1465mm
A: 1500mmTurbo:
V: 1465mm
A: 1522mmDenk da’k wel vrij safe zit dan, scheelt maar 11mm per kant dus volgens
mij zal er waarschijnlijk wel geen ander onderstel onderzitten (gezien de spacers
van 2cm per kant).Thx 😉
Ja, bestelling is al doorgegeven dus zal gewoon afwachten worden.
Ga straks eens meten wat voor spoorbreedte ik heb.
Heb de spacers van 2cm er nu vantussen gehaald en de velgen vallen achter
nu toch iets in de wielkast.stuur eens een PB aan Igike en je zal heel wat minder kwijt zijn dan 169,40 euro voor zon stickertje !
ophanging en remmen zullen het grootste probleem zijn voor de homologatiekeuring, pare-chocs en garde boue mogen geen struikelblok zijn. de werkwijze voor opmeten van spoorbreedte is correct.Thx 🙂
Net al contact gehad met Porsche Centrum Eindhoven,
alles opgestuurd (kopie kentekenbewijs, aanvraag tot inschrijving met mijn gegevens
en foto van de sticker), zal dan 169.40€ moeten overmaken en 6 weken wachten
tot hij in de bus zit.Nu nog twijfelen of ik een homologatiekeuring ga doen of alleenstaand geval…
kent iemand toevallig de diameter van de schijven van een C2 uit ’98 en
spoorbreedte opmeten is toch gewoon van center linkerband tot center rechterband he?De ombouw op zich (bumpers en spatborden) mogen in principe toch geen probleem geven voor zo’n keuring?
Ik ben geen specialist, maar zover ik weet, gaat een homologatiekeuring door de Turbo uitbouw waarschijnlijk niet lukken.
Dus gaan voor de keuring als “alleenstaand geval”.
Verder wens ik je vooral veel geduld en je bent steeds welkom op het forum om je frustraties uit te schreeuwen 🙂
Moet blijkbaar nog meer dan het stickertje hebben,
ben net de papieren terug gaan ophalen omdat ik die waarschijnlijk zal nodig hebben
om die sticker aan te vragen en op het (groene) keuringsbewijs staat:– Beperkte geldigheid tot 10/12/2014
Gebreken die aanleiding geven tot herkeuring:
– IDENTIFICATIEPLAAT –ontbreekt
– GELIJKVORMIGHEIDSATTEST –ontbreekt
– GELIJKVORMIGHEID –niet gelijkvormig met P.V.G.Opmerkingen
Technische of administratieve regularisatieMaw: moet ik dan toch nog een homologatiekeuring doen om een gelijkvormigheidsattest
te hebben (aangezien het certificaat typegoedkeuring van VWE er wel bij was maar
precies toch niet goed genoeg) en kan ik dan niet beter voor een alleenstaand geval gaan
gezien de ombouw?Thanks!
Hij is al gekeurd voor verkoop, moet nu enkel nog het stickertje hebben zodat
ze op de keuring in Nazareth het stickertje van de keuring zelf kunnen plakken
en dan kan ik hem inschrijven :happydance:Zal wel goedkomen 🙂 Zal straks wel horen hoe ‘t geweest is 🙂
Lijkt wel heel erg op DIT topic.
Zolang ze niet vallen over de Turbo ombouw, is zo’n sticker nog een relatief makkelijk op te lossen probleem 🙂
Lap heb al prijs, op de sticker in de deur stond niet genoeg tekst meer…
En heb dus pech…
De 996 is van de 5e maand ’98 en blijkbaar aanvaarden ze een Europese homologatie
op de keuring pas vanaf ’99.De 996 is nu gekeurd met beperkte geldigheid van 3 maanden dus nu gaan ze
vanmiddag naar de homologatiekeuring.Ben eens benieuwd 🙄
En ik heb ook weer wat bijgeleerd: mailtje van de keuring:
Geachte heer,
Indien het voertuig onder een normale inschrijving in Nederland is geregistreerd geweest en voorzien is van een Europees goedkeuringsnummer, kan u het voertuig voorrijden voor een tweedehandskeuring in een keuringsstation naar keuze.
U dient onderstaande documenten voor te leggen:
· Kentekenbewijs;
· Douanevignet (vignet 705);
· Laatst uitgereikt keuringsbewijs;
· Mogelijk andere voertuiggebonden attesten.
Hopende u met deze informatie van dienst geweest te zijn.
Met vriendelijke groet
Geen homologatiekeuring dus :happydance:
Je moest eens weten wat ik al van jou heb bijgeleerd deepee. :coolness:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.