Invoer 996 – Keuring

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Invoer 996 – Keuring

  • Maker
    Discussie
  • Hoi,

    even een vraagje…

    Mijn 996 is Nederlands en heeft een datum 1e ingebruikname 20/05/1998.

    De wagen heeft ook een Europees goedkeuringsnummer: e13*95/54*0031*01

    Ik heb bij de uitvoer een VWE certificaat typegoedkeuring gekregen.

    Moet ik nu nog een homologatiekeuring doen of mag ik de 996 gewoon met
    Z-platen voorrijden?

    Thanks!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
    • met onderstel bedoelde ik eveneens spriraalveren en amortisseurs. dus toch opletten, de kans is groot dat deze niet meer origineel zijn als je kijkt welke ombouw er aan de auto gebeurde.
      voor de spoorbreedte zal je er wel uit geraken, evt velgen met andere ET en de correcte bandenmaat er op.

        Heb al eens even zitten googlen
        en de spoorbreedte bij een 996 is:

        C2:
        V: 1465mm
        A: 1500mm

        Turbo:
        V: 1465mm
        A: 1522mm

        Denk da’k wel vrij safe zit dan, scheelt maar 11mm per kant dus volgens
        mij zal er waarschijnlijk wel geen ander onderstel onderzitten (gezien de spacers
        van 2cm per kant).

          Thx 😉

          Ja, bestelling is al doorgegeven dus zal gewoon afwachten worden.

          Ga straks eens meten wat voor spoorbreedte ik heb.
          Heb de spacers van 2cm er nu vantussen gehaald en de velgen vallen achter
          nu toch iets in de wielkast.

            stuur eens een PB aan Igike en je zal heel wat minder kwijt zijn dan 169,40 euro voor zon stickertje !
            ophanging en remmen zullen het grootste probleem zijn voor de homologatiekeuring, pare-chocs en garde boue mogen geen struikelblok zijn. de werkwijze voor opmeten van spoorbreedte is correct.

            996remschijven.png

              Thx 🙂

              Net al contact gehad met Porsche Centrum Eindhoven,
              alles opgestuurd (kopie kentekenbewijs, aanvraag tot inschrijving met mijn gegevens
              en foto van de sticker), zal dan 169.40€ moeten overmaken en 6 weken wachten
              tot hij in de bus zit.

              Nu nog twijfelen of ik een homologatiekeuring ga doen of alleenstaand geval…

              kent iemand toevallig de diameter van de schijven van een C2 uit ’98 en
              spoorbreedte opmeten is toch gewoon van center linkerband tot center rechterband he?

              De ombouw op zich (bumpers en spatborden) mogen in principe toch geen probleem geven voor zo’n keuring?

              S2

                Ik ben geen specialist, maar zover ik weet, gaat een homologatiekeuring door de Turbo uitbouw waarschijnlijk niet lukken.

                Dus gaan voor de keuring als “alleenstaand geval”.

                Verder wens ik je vooral veel geduld en je bent steeds welkom op het forum om je frustraties uit te schreeuwen 🙂

                  Moet blijkbaar nog meer dan het stickertje hebben,
                  ben net de papieren terug gaan ophalen omdat ik die waarschijnlijk zal nodig hebben
                  om die sticker aan te vragen en op het (groene) keuringsbewijs staat:

                  – Beperkte geldigheid tot 10/12/2014

                  Gebreken die aanleiding geven tot herkeuring:
                  – IDENTIFICATIEPLAAT –ontbreekt
                  – GELIJKVORMIGHEIDSATTEST –ontbreekt
                  – GELIJKVORMIGHEID –niet gelijkvormig met P.V.G.

                  Opmerkingen
                  Technische of administratieve regularisatie

                  Maw: moet ik dan toch nog een homologatiekeuring doen om een gelijkvormigheidsattest
                  te hebben (aangezien het certificaat typegoedkeuring van VWE er wel bij was maar
                  precies toch niet goed genoeg) en kan ik dan niet beter voor een alleenstaand geval gaan
                  gezien de ombouw?

                  Thanks!

                    Hij is al gekeurd voor verkoop, moet nu enkel nog het stickertje hebben zodat
                    ze op de keuring in Nazareth het stickertje van de keuring zelf kunnen plakken
                    en dan kan ik hem inschrijven :happydance:

                      Zal wel goedkomen 🙂 Zal straks wel horen hoe ‘t geweest is 🙂

                      S2

                        Lijkt wel heel erg op DIT topic.

                        Zolang ze niet vallen over de Turbo ombouw, is zo’n sticker nog een relatief makkelijk op te lossen probleem 🙂

                          Lap heb al prijs, op de sticker in de deur stond niet genoeg tekst meer…

                            En heb dus pech…

                            De 996 is van de 5e maand ’98 en blijkbaar aanvaarden ze een Europese homologatie
                            op de keuring pas vanaf ’99.

                            De 996 is nu gekeurd met beperkte geldigheid van 3 maanden dus nu gaan ze
                            vanmiddag naar de homologatiekeuring.

                            Ben eens benieuwd 🙄

                              En ik heb ook weer wat bijgeleerd: mailtje van de keuring:

                              Geachte heer,

                              Indien het voertuig onder een normale inschrijving in Nederland is geregistreerd geweest en voorzien is van een Europees goedkeuringsnummer, kan u het voertuig voorrijden voor een tweedehandskeuring in een keuringsstation naar keuze.

                              U dient onderstaande documenten voor te leggen:

                              · Kentekenbewijs;

                              · Douanevignet (vignet 705);

                              · Laatst uitgereikt keuringsbewijs;

                              · Mogelijk andere voertuiggebonden attesten.

                              Hopende u met deze informatie van dienst geweest te zijn.

                              Met vriendelijke groet

                              Geen homologatiekeuring dus :happydance:

                              PB

                                Je moest eens weten wat ik al van jou heb bijgeleerd deepee. :coolness:

                                  :up: nooit te oud om bij te leren.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.