invoer vanuit Nederland

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening invoer vanuit Nederland

• Maker
    Discussie
  • Hallo beste forum-collega’s,
    Ik heb eens even een vraagske: blijkbaar staan er in Nederland heel wat Porsches te koop. (al dan niet met Duitse achtergrond, wat minder interessant is)
    Nu, weet er soms iemand meer over hoe het in zijn werk gaat om zo’n Nederlandse wagen te kopen en te importeren? En wat met het Nederlandse kenteken?
    Zijn dit zuiver douane formaliteiten, of komt er wel wat meer bij kijken? En de prijs die men vraagt, komen daar nog bepaalde kosten bij, of is het pay and go?
    Momenteel heb ik niet bepaald een wagen op het oog, maar wil me toch eens informeren zodat er achteraf geen te grote verrassingen de kop zouden opsteken…
    Want binnen dit en een jaar zou ik me toch graag toevoegen op de lijst met voertuig!
    Groetjes,
    Werner.

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Anoniem

Het invoeren is simpel.

Als een auto ouder dan 6 maanden is en minimum 6000 km heeft is het een tweede hands is Belgie. Dus je betaalt 20 cent in een douane kantoor voor het invoeren en het roze formulier. Wel vertellen dat ge de auto NIET direct (zeg nog te restaureren) inschrijft, anders moet je wegentaks gaan betalen.

Dan begint het echter pas.

Als de auto een Europees gelijkvormigheid attest heeft is er geen probleem, je kan direct naar de keuring in België.

Als je geen gelijkvormigheid attest hebt zijn er 2 mogelijkheden.

Attest verkrijgen via Dieteren, dan moet de auto wel origineel zijn.

Anders keuring “uniek voertuig” in een Belgische keuringsstation, duur dan wel enkele maanden maar de kostprijs valt goed mee. Denk een 300 euro alles samen.

no prob en suc6 met je zoektocht.
        weet da’s soms prettiger dan met de porsche rijden ! lees in de file staan ;-(
        gisteren nog 2 uren tussen Brouwersdam en Bergen Op Zoom staan aanschuiven bij de terugkomst van een 4×4 strandevent.

je hebt gelijk Deepee!
          sorry, ben nog redelijk nieuw hier. Ik zal volgende keer wat beter uitkijken!
          Mercikes.

gebruik de zoekfunctie van dit forum eens : in “Porscheforum / Vrije Tijd / Zeverhoekje” staat al een topic “invoeren uit nederland”
            als je nadien nog met vragen zit, dan zitten hier soms ook noorderburen die je vast met je specifiek probleem nog kunnen verder helpen.

Inderdaad, bedankt voor de opmerking!
              Hetgeen ik in gedachten heb zou waarschijnlijk toch een 964 of ouder zijn, dus minstens 20 jaar oud. Misschien de mogelijkheid om ineens als klassieker naar hier te halen?
              Alvast bedankt.
              Werner.

Misschien handig dat je aangeeft of het over recente wagens gaat of oldtimers, dit kan wel wat schelen in de zaken die je moet regelen. Ik denk hierbij aan de homologatie.

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.