Invoeren Porsche vanuit NL – stap 5

Home Forum Porsche Talk Invoeren Porsche vanuit NL – stap 5

• Maker
    Discussie

• P. Spiessens
    Deelnemer

Hallo,

Ik wil een Porsche 993 invoeren vanuit Nederland. Ik heb begrepen dat de stappen zijn:
      1. Aankoop & Transport naar Belgie
      2. Douane : vignet 705
      3. Gelijkvormigheidsattest verkrijgen
      4. Technische keuring
      5. Verzekering regelen
      6. DIV – kentekenplaat

Ik heb bij elke stap vragen en hier m’n vragen bij stap 5:
      (Ik zal niet meer dan 5000km per jaar rijden met deze wagen, dus zeker niet dagelijks)

Vraag 1: welk type verzekering wordt er voor zo’n wagen best genomen? BA of kleine of gewone omnium? Bestaan er andere verzekeringen pecifiek voor ‘youngtimers’?

Vraag 2: wat is de beste verzekeringsmaatschappij voor deze wagens? Ik heb begrepen dat niet alle verzekeraars dit aanbieden? Welke jaarlijkse kost kan ik verwachten?

Vraag 3: blijkbaar zijn omnium verzekeringen in Nederland goedkoper. Is het mogelijk de BA in Belgie te nemen en de Omnium in Nederland? Iemand ervaring mee?

Alvast bedankt!

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
      • Ik heb je een PB gestuurd 🙂

203€/jaar is niet veel. Graag het linkje naar jouw verzekeraar (publiek of prive). Bedankt!

Zoals in een ander topic vermeld bestaat er een verzekering voor zgn ‘hobbytimers’, dat zijn liefhebberswagens, dat zal zeker ook van toepassing zijn op jouw 993.

Kostprijs = 203 EUR/jaar, ongeacht gebruik of km’s. (enkel BA, voor andere mogelijkheden of ‘extra’s’ weet ik niet)

Als je wil stuur ik je per pb (of als dit mag publiekelijk) een link naar mijn verzekeraar (heb er geen andelen 😉 !)

1 goede raad : koop een deftig anti-diefstal-systeem ; mijn 911 3.2 hebben ze gestolen, en nu zit -voor alle zekerheid- in mijn 996 een stuurslot (zo’n grote schijf, disklock), een tracker, en natuurlijk het standaard beveiligingssysteem dmv transponder.

Een zekeringske uittrekken kan ook steeds natuurlijk 😉

Tegenwoordig hebben dieven het precies nogal vaak gemunt op klassieke Porsches, en t zou jammer zijn mocht er weer eentje gestolen worden …

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.