invoeren uit nederland

Home Forum Zeverhoekje invoeren uit nederland

  • Maker
    Discussie
  • hey
    weet er iemand hoe het in zen werk gaat (ivm taksen,keuring,papierwerk en inverkeerstelling)om een wagen in te voeren uit nederland.
    een maat van my overweegt een m3 e36 uit nederland te kopen omdat het aanbod groter en beter(lees:minder km) is dan by ons.
    alvast bedankt

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
    • Deze tread is al een tijdje oud. Is dat nog allemaal geldig? Ik heb net hier zitten lezen en er is geen sprake van een bewijs van gelijkvormigheid. Het komt neer op een bezoekje bij de douane en dit document naar DIV.

      Weet iemand het fijne?

        Contacteer anders even Johan Dekens .
        die importeerd wel meer wagens uit NL

        Wim

          Ik weet het, is geen ervaring, 😳 maar volgens mij hetzelfde als uit een andere EU staat.

          Maar als je niet wist hoe het werkte, weet je het nu. 😉

            Thanks Wim 😆 😆 😆

            Wim

              luc993cabrio schrijft:

              Heeft er hier iemand ervaring met auto invoeren uit Italie ❓ ❓ ❓

              Hier heb je misschien iets aan.

              http://www.auto-on-net.com/articles/article/72/4362/nl?mainCat=#

              Anoniem

                8)
                Ben daar ook eens aan begonnen Luc, om een 993 TT binnen te halen, toen bleek dat die Italiaan niet echt te vertrouwen was… einde verhaal. Dus hier heb je weinig aan, weet ik.

                  Heeft er hier iemand ervaring met auto invoeren uit Italie ❓ ❓ ❓
                  Is beetje off topic maar blijft toch in het zelfde onderwerp hé.

                    Heb eind 2007 een wagen uit Nederland ingevoerd; wel volledig origineel. Gelijkvormigheidskeuring laten doen via de autokeuring; na weken waren alle documenten in orde en had ik mijn PVG nummer. Indien de auto ouder is dan 25 jaar zou ik hem eerst in het verkeer brengen als oldtimer en nadien de gelijkvormigheidsprocedure starten.

                      Vandaag staat er een artikel hierover in De Standaard:

                      België hanteert te strenge regels voor tweedehandsauto’s

                      http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20101028_052

                        cabrio wim schrijft:

                        @polowonder, antwoord was ook bedoeld voor gebruikte auto’s, is al BPM op betaald, dus mag hij helemaal niet doen voor de 2de keer BPM vragen.

                        Nu, als je in Vlaanderen woont kan nog weinig je verbazen op taks- en belastingsgebied, maar ik vond daar toch een reukje aan.
                        Voor ik de 944 uit Duitsland haalde had ik contact met een particulier die een 944 te koop had (uit Friesland). Die man vroeg na, en blijkbaar moesten we samen naar zo’n BPM-bureau (of hoe heet dat?), waar ik moest verklaren de auto te zullen uitvoeren.
                        Die koop ging dan toch niet door, maar dat verhaal leek me aannemelijker.
                        Uiteraard kunnen wetten steeds veranderen (en meestal niet ten goede)

                          hey cabtio wim en alle anderen,bedankt voor jullie reacties en jullie verhalen.
                          nee mijne maat heeft nog geen stappen ondernomen.
                          zal hem alles hier laten lezen en hem zelf laten beslissen of hij de stap zet om in tevoeren uit nederland of toch liever afwacht tot er zich een mooie kans voordoet in belgie.
                          een verre kennis van me heeft een toyota supra ingevoerd uit engeland,hy heeft em al een maand of 6 en de papieren zyn nog steeds niet in orde.ik weet niet juist hoe of wat er fout is maar ik weet 1 ding,heb mijn 944van dezelfde periode en terwijl zijn engelse supra al meer dan 6maand in zn garage staat heb ik al leuke kms gemaakt met mn Pke.
                          dit en enkele van jullie verhalen doen me vermoeden dat het spytig genoeg toch niet zo simpel is 😥
                          nogmaals bedankt allemal 8)

                          Wim

                            En hoe is het met TomTurbo, zelf al iets ondernomen of nagevraagd. 😉


                            @polowonder
                            , antwoord was ook bedoeld voor gebruikte auto’s, is al BPM op betaald, dus mag hij helemaal niet doen voor de 2de keer BPM vragen.

                            Anoniem

                              Het zelfde moeilijke verhaal geldt voor het inschrijven van een wagen in Frankrijk .
                              Aangezien we een huis hebben in Frankrijk dachten we eraan om daar een wagen te zetten .Wou de in Belgie aangekochte 964 in Frankrijk inschrijven .
                              Eerst mocht ik naar de belastingen gaan met de factuur ,willen zien of de BTW is voldaan .Dan wou ik hem laten keuren in Frankrijk om te kunnen in schrijven .
                              Maar ik kan hem niet laten keuren omdat ik geen Europees Comformiteitsbewijs heb .
                              De wagen is van 1993 en in die tijd was het nog niet gebruikelijk om een Europees Comformiteitsbewijs af te leveren .Aan invoerder D’ieteren het Proces verbaal opgevraagd en dit tegen 75 euro bekomen .
                              Met dit PV kan ik bij Porsche Frankrijk een Europees Comformiteitsbewijs aanvragen .
                              Daar contact mee opgenomen ,maar van enige medewerking was geen sprake .
                              Bijkomend probleem was, eens ik het Europees conformiteitsbewijs van Porsche Frankrijk had moet ik de wagen in Frankrijk aan bieden ter keuring .
                              Maar de wagen staat in Belgie niet meer ingeschreven ,dus geen nummerplaten .
                              Ten slotte heb ik de wagen maar in Belgie ingeschreven .

                                cabrio wim schrijft:

                                Dat mag die VW dealer helemaal niet, BPM doorrekenen aan een buitenlander.
                                💡

                                Nu, het betrof geen nieuwe VW, maar een BMW 318D Touring van 3 jaar oud.
                                Ik vond dat verhaal van die halve BPM al eigenaardig, en de auto was heel erg standaard, terwijl we voor mijn zus uiteindelijk in Düsseldorf een heel fraaie, full option (op alu-velgen na), op de kop tikten.

                                Wim

                                  Dat mag die VW dealer helemaal niet, BPM doorrekenen aan een buitenlander.
                                  Nieuwe auto’s zijn trouwens hier goedkoper als bij jullie, omdat dan de BTW en BPM niet geheven mag worden.

                                  Hier bij ons in Hulst komen veel Belgische dealers een nieuw auto bestellen, omdat ze hem goedkoper hebben, en meer winst kunnen maken op de prijs. 💡

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.