invoeren vanuit nederland

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen invoeren vanuit nederland

  • Maker
    Discussie
  • hey,

    2 simpele vraagjes. hoe moet ik een auto invoeren vanuit nederland en hoeveel kost dit?
    heb ne mooie sc zien staan in nederland daarom deze vraag.

    groetjes

    Dieter

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
    • Ik ben er stilaan aan het “over” geraken dat de koop niet is doorgegaan, hahaha. 😆 Ergens ben ik wel blij dat ik die administratieve rompslomp van invoeren en keuringen nu niet moet doorlopen. Alhoewel…De kans bestaat dat ik dit in de toekomst toch zal doen, aangezien het aanbod in Nederland toch groter is dan hier in Belgie.
      Porschke om op je vraag te antwoorden, ik ben op zoek naar een SC 3.0 , de 204 PK versie, coupe, en als ik helemaal in detail moet gaan heeft de zwarte SC van 1982 die Johan een tijd geleden te koop had voor 12500 werkelijk alles wat ik wil. Ik heb dan ook verschrikkelijk veel spijt dat ik te laat was voor deze P. Op één klein detail na (de achterspoiler) is hij voor mij dé perfecte P. Zwart, fuchs velgen, leder interieur, etc, etc, én hij past perfect in het budget. Die wagen is werkelijk een natte droom voor me. Moest de koper hier toevallig op het forum zitten, ik wil hem meteen overnemen voor dezelfde prijs. 😉 Hier een fotootje van de auto van Johan die ik bedoel;

      Ik ben ook heel erg gek van dit model in het donkergroen. Liefst geen wit of rood. Uiteraard ben ik ook wild van een 3.2, maar aangezien de prijzen daarvan altijd wat hoger liggen, en ik graag toch nog een beetje opzij had liggen voor onvoorzienbare probleempjes, moet ik voor een 3.2 nog even verder sparen. 😉

        en hoera ,…zo gebeurde het ook !
        De mannen hebben wel ne goeie dag voor de asperge rit,’kben benieuwd voor de foto’s.

          een grenswisselkantoor?
          bij mij zijn we gewoon naar de rijksdienst wegverkeer gereden.
          daar heeft hij zijn platen binnen gedragen en moest ik een formulier invullen. dan kreeg ik transitplaten( stuk plastiek met zelf geschreven letters en cijfers op) die belde ik door naar de verzekering en ik mocht naar huis bollen…
          maar dan moet je wel de kortste weg nemen naar huis en ni ergens pintje gaan pakken 8)

            Is idd wel een domper maar beter dan een slechte kopen en nadien met een kater zitten hé

            Je zal er wel een goede vinden hoor

            😉

              Zo zie je maar dat een goede check (bvb door een AKK) meer vertelt over een wagen dan foto’s en een beschrijving van de verkoper.
              Ikzelf ben ook al dikwijls voor niets onderweg geweest, maar zoals je zelf zegt is de zoektocht zeker zo leuk dan de aankoop zelf.
              Verder zoeken tot je de juiste en goede tegenkomt is de boodschap.
              Succes en ik volg dit draadje met veel spanning verder.

                wat voor wagen zoek je eigenlijk, een coupé, targa, cabrio, 3.0,3.2, welk budget ongeveer dan kunnen we allen meezoeken 😉

                  Even een kleine update.
                  Normaal gezien had ik nu onderweg geweest naar Nederland om de SC aan te kopen maar jammer genoeg (of moet ik schrijven ‘gelukkig’?)is dit niet het geval. Erwin van Renntech is , zoals afgesproken, gisteren naar de P geweest voor een AKK en de uitslag was niet echt positief te noemen. De lijst met ‘onvolmaaktheden’ was lang. Zo zie je maar weer dat mooie foto’s ERG weinig zeggen. Ik ben dan ook erg blij dat ik een AKK heb laten uitvoeren. Ik ben wel een illusie en een som geld armer, maar dat betekent niets in verhouding tot de ellende die me waarschijnlijk bepaard is gebleven. 😕
                  Uiteraard is het een domper van formaat omdat ik 10 dagen in de weer ben geweest om alles te regelen. Tientallen mails, telefoontjes voor afspraken ivm invoer en keuringen hier in Belgie, verzekeringsagent, vakantie genomen op het werk om de wagen te gaan halen, etc, etc… En je weet hoe het gaat. Je raakt helemaal in de ban van die wagen (hij was helemaal hoe ik hem wilde; zwarte coupe, zwart lederen interieur, fuchs velgen, schuifdak, etc…) , je hebt er om één of andere reden een goed gevoel bij en denkt dat het ditmaal wél de goede zal zijn, en dan blijkt het uiteindelijk weer allemaal tegen te zitten.
                  Ach, we houden het hoofd naar omhoog, zijn blij dat iemand als Erwin tijdens zijn vrije dag speciaal helemaal naar ginder is willen rijden voor de keuring, en houden in het achterhoofd dat de zoektocht uiteindelijk zeker zo spannend en leuk kan zijn als de aankoop zelf. Zoals de Engelsen wel eens zeggen ” Sometimes, the chase is better then the catch” 😉
                  En uiteraard, bedankt allemaal voor de goede tips.

                    Wij hebben de wagens altijd gereden met platen van een wagen hier (wat dus niet wettelijk is).
                    Sinds ik de trailer heb gaan we de wagens steeds op de trailer halen.
                    Afgelopen donderdag nog eentje in Nederland gaan halen 😉

                      Bedankt Porschke en Luc, jullie hebben inderdaad gelijk, het maakt niets uit voor de keuring. Heb even met hen contact opgenomen om 200% zeker te zijn.
                      Woensdag zal ik naar Nederland gaan, alles is zowat geregeld, maar ik had nog een laatste vraagje aan de mensen die ervaring hebben met het invoeren vanuit Nederland. Je zou dus bij het Grenswisselkantoor (en ik veronderstel dus ook bij een plaatselijk RDW-kantoor) ook speciale uitvoerkentekenplaten kunnen krijgen mét een verzekering die beperkt geldig is? Wat zijn de onkosten voor deze platen en verzekering? Is dit verplicht of kan je evengoed je eigen platen gebruiken en je agent vragen om dekking? Ik weet niet wat de wet hier voorschrijft en mijn agent wist het ook niet precies. Hij liet me weten dat hij me evt wel dekking kon verschaffen, maar wist niet of dit op deze manier wel wettelijk is een wagen uit te voeren vanuit Nederland en er daar misschien andere regels van toepassing zijn.

                        Als alles nog dicht is en de gassen gaan naar buiten is er geen enkel probleem voor de keuring

                          de uitlaat zelf is nog dicht? denk niet dat het dan een probleem is, je mag toch zonder verwarming rijden 8)

                            Bedankt, Johan! Ik ga er volgende week heen. Ik houd jullie op de hoogte. 😉

                            Even een bijkomend vraagje;
                            De Elf zou in goede staat zijn maar de kachelpotten zijn vergaan. Lijkt het jullie raadzaam om, bij evt aankoop van de wagen, deze te vervangen alvorens naar de keuringen (voor gelijkvormigheidsattest én de gewone keuring) te gaan of is dit niet echt nodig? Het zou natuurlijk makkelijker én leuker zijn de Porsche binnen te doen om dit te laten herstellen als ik hem even kan missen (bv op het moment dat ik met vakantie ga). Maar ik weet dus niet of ze hier de Porsche op één of andere manier op zouden afkeuren….

                              Een grenswisselkantoor vind je bijna in ieder groot station in Nederland… Is dus niet aan de grens zelf.

                              Maar een goede tip:
                              Ga naar een RDW-kantoor (adressen vind je op http://www.rdw.nl ), hebben in iedere provincie wel een paar kantoren, daar kost een uitvoerverklaring maar 11,55 euro en uitvoerkenteken nog eens 11,55 euro.
                              Bij een GWK kost dit bijna het dubbele.

                                [i]2)Vervolgens ben ik samen met de verkoper naar een GWK-kantoor gegaan. (=GrensWisselKantoor)
                                De verkoper overhandigde daar het kentekenbewijs (deel I en II) en de kentekenplaten (2 stuks) van de auto aan de baliemedewerker.
                                Ik gaf mijn identiteitskaart aan de baliemedewerker.
                                De baliemedewerker schreef dan de auto over op mijn naam.
                                De verkoper ontving daarna zijn officiële RDW-vrijwaringsbewijs.
                                Daarop kreeg ik het kentekenbewijs (deel I en II) en een correct ingevulde RDW-uitvoerverklaring.
                                Bovendien heb ik daar uitvoerkentekenplaten en een kortlopende verzekering (van 14 dagen) afgesloten voor de rit naar België. (Ik wist ook al dat ik de auto moest laten homologeren omdat er in NL geen Gelijkvormigheidsattest bij de wagens zit en dat hier in Belgie toch verplicht was voor mijn wagen van 1981) [/i]

                                Helemaal duidelijk is het me niet. Ik ben nl. in onderhandeling met een man uit het Noorden van Nederland. Maar ik kan die man toch niet vragen helemaal mee te rijden naar een grenswisselkantoor? Dat is enkele honderden km’s… Hoe gaat dit dan in zijn werk? En kan je die verzekering niet gewoon regelen via je verzekeringsagentagent of doe je dat steeds daar ter plaatse? Sorry voor de misschien wat domme vragen maar ik heb hier werkelijk geen enkele ervaring mee.
                                😕

                                Walter[/u]

                                  [quote=”Boxer”:1pmmox8j]De douane kleefde dan een vignet 705 op het roze formulier
                                  Kostprijs van dit alles : € 0,03.
                                  [/quote]

                                  ze zijn opgeslaan, heb 0.10 euro moeten betalen voor dit vignet vorige week 😯 😆 😆

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.