Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › invoeren vanuit nederland
- Dit onderwerp bevat 27 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 jaren, 5 maanden geleden door WalterDC.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Hallo,
Dit onderwerp is al meermaals besproken hier.
Als je op de zoekfunctie “invoeren” ingeeft kom je DIT tegen.
Ik ben zeker dat hier al je antwoorden instaan 😉is dat hetzelfde om een wagen uit duisland uit te voeren?
En weten jullie hoe het zit met transit platen?Heb ook een nederlands wagen ingevoerd en alles is goed verlopen tem punt 3 .
Na de douane aangifte heb de wagen ter keuring aangeboden in een daartoe bestemd keuringstation (Erembodegem) waar ze alles opgemeten hebben van de wagen prijs 100 €.
Daar heb ik dan een keuringsbewijs ontvangen met gebreken ttz identificatieplaat ontbreekt en gelijkvormigheidsattest ontbreekt.
Deze keuring heb ik laten uitvoeren op 26/05 en tot op heden (5 weken later) ligt mijn aanvraag (copy van het originele) nog steeds op de eerste bureau ter verwerking en dit bij GOCA (Brussel).
Mijn dossier zou verloren gegaan zijn ,door mijn toedoen (dagelijks telefoneren) hebben ze dan een copy laten opgevragen aan het keuringsstation.
Ik hoop dat de persoon morgen het dossier inbrengt in de computer en dan zitten we terug al een stappeke verder of zou het toch nog zo zijn zoals vroeger dat ge iemand moet kennen die dit op zijn Belgisch kan regelen ????
Wordt vervolgt !!!Beste,
Vorig jaar heb ik mijn SC in NL aangekocht en ingevoerd in Belgie.
Chronologisch ben ik als volgt te werk gegaan:1)Zorg dat je een aankoopfactuur hebt met alle gegevens van de betreffende verkoper, koper en het voertuig, gedateerd, en door alle partijen ondertekend.
Zorg ook dat je de resterende benodigde originele voertuigdocumenten hebt. Deze zijn:
– Kentekenbewijs deel I
– Kentekenbewijs deel II
Vraag ook naar het recente APK-keuringsverslag want voor uitvoer moet de wagen steeds APK gekeurd zijn.2)Vervolgens ben ik samen met de verkoper naar een GWK-kantoor gegaan. (=GrensWisselKantoor)
De verkoper overhandigde daar het kentekenbewijs (deel I en II) en de kentekenplaten (2 stuks) van de auto aan de baliemedewerker.
Ik gaf mijn identiteitskaart aan de baliemedewerker.
De baliemedewerker schreef dan de auto over op mijn naam.
De verkoper ontving daarna zijn officiële RDW-vrijwaringsbewijs.
Daarop kreeg ik het kentekenbewijs (deel I en II) en een correct ingevulde RDW-uitvoerverklaring.
Bovendien heb ik daar uitvoerkentekenplaten en een kortlopende verzekering (van 14 dagen) afgesloten voor de rit naar België. (Ik wist ook al dat ik de auto moest laten homologeren omdat er in NL geen Gelijkvormigheidsattest bij de wagens zit en dat hier in Belgie toch verplicht was voor mijn wagen van 1981)3)Dan ga je naar een kantoor van de Douane en Accijnzen.
Daar kreeg ik een “aanvraag tot inschrijving van een voertuig” (=roze formulier).
Ik moest mijn identiteitskaart, de aankoopfactuur, de originele voertuigdocumenten (Kentekenbewijs deel I en II) en de RDW-uitvoerverklaring voorleggen.
De douane kleefde dan een vignet 705 op het roze formulier
Kostprijs van dit alles : € 0,03.
Op het roze formulier maakten zij ook vak W geldig.4)Vervolgens heb ik een afspraak gemaakt bij D’Ieteren in Brussel (Anderlecht) waar de wagen gehomologeerd werd. Daar kreeg ik dan een officieel Belgisch gelijkvormigheidsattest en bijhorende sticker in de wagen gekleefd. Kostprijs: Circa 100 Euro dacht ik.
Deze homologatie kan ook op de Technische Controle, maar duurt veel langer.5)Dezelfde dag naar de Technische controle gereden en laten keuren.
6) Tot slot, naar de verzekering waarbij de laatste gegevens op het roze formulier werden ingevuld en dat formulier wordt dan, samen met de kentekenbewijzen deel I en II opgestuurd naar de DIV in Brussel.
7)Een week later heb je je nummerplaat en kan je rondrijden.
Heel deze procedure heeft een tweetal weken geduurd en daardoor was ik net in staat om met mijn invoerkentekens gedurende die 2 weken ook nog wettelijk en verzekerd, rond te rijden. Kostprijs daarvan was circa 125 Euro.
Ik hoop dat deze info nuttig is.
Groeten,
Boxerok, hier ben ik al zeker wat verder mee geholpen.
ga nog is terug kijken naar de wagen met ne kameraad en wie weet staat er binnenkort wel ne sc voor de deur. 😀Dieter
Anoniem13 juni 2005 om 21:47Vraag ook eens na of hij moet afgemeld worden in Nederland? Ik denk dat als je geen afmeldingsbrief hebt je nog eens terug naar daar kan rijden stempeltje halen vooraleer de auto hier te kunnen inschrijven. 😡
heb ook nog een nederlander staan en ga de wagen volgende week inschrijven, zal alles wat ik moet doen op het forum zetten zodat je zeker weet wat het kost, in principe kost je dat bijna niks maar weet niet zeker of je nog met andere dan garageplaten naar de keuring mag 😕
op de link hieronder kom je al wat meer te weten 😉
Invoeren kost maar 2 euro voor uwen 705 😆
Keuring kost iets ( veel meer )meer best zelf eens naar bellen. Zie maar naar http://www.sbat.be en daar zal je alles vinden ook onder de links 😉Luc
http://www.goca.be/frames/newdesign.asp ;prijzen
http://wegcode.be/wet.php?wet=22&node=a … 06-13#10p4 ; de wet
http://wegcode.be/wet.php?wet=22&node=a … 06-13#12p3 ; en nog een wet
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.