Ipad gekocht ,jullie opmerkingen en tips .

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Ipad gekocht ,jullie opmerkingen en tips .

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Gisteren heb ik me een Ipad gekocht .Op mijn leeftijd moet ik toch wat mee met mijn tijd 😉
      Het begon goed ,de verkoper zei me: dat als ik thuis kwam er onmiddellijk via wifi op internet mee kon . :applaus:
      Neen dus ,wifi vraagt een code .Die code weet ik niet 😳 .
      Terwijl mevrouw naar de kerstmarkt was in Aaken heel het huis onderste boven gekeerd om die code, die waarschijnlijk ergens staat op geschreven, te vinden 😥 😥 .
      Ik dacht dat ik alles mooi had opgeruimd ,maar mijn wederhelft zag toch dat ik naar iets opzoek was geweest 😳 😥 👿
      Graag had ik jullie tips en opmerkingen bekomen ivm met het gebruik van een Ipad .
      Welke Applicaties vinden jullie goed ,wat raden jullie aan .
      Zijn er nog zaken waar ik moet op letten of belangrijk zijn .

Alvast dank Funny :respect2:

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 69)
    • Wim

Maar die kun je dan toch ook opvragen aan je provider. 💡

Telenet of Belgacom?
          Die code staat (in Belgie) heus niet op één van de apparaatjes tenzij de persoon die de installatie gedaan heeft de moeite gedaan heeft om deze te noteren en op de modem of router te plakken (fat chance).
          Bij een Telenet wireless router kan je zonder veel gevaar de router resetten waardoor alls standaard komt te staan, nadien kan je via ipconfig aan het IPadress geraken om op de router te geraken. Dan kan je via het menu de beveiliging weer instellen.
          Bij een Belgacom wireless router is’t ietsje ingewikkelder om de router opnieuw in te stellen omdat die het correcte paswoord en usernaam van de Belgacom connectie verwacht. Paswoord is iets a la “fkj5ekr8” en usernaam is iets a la “funny@SKYNET”, Skynet in hoofdletters en zonder .be erachter. Ook hier moet dan weer de beveiliging voor WiFi ingeschakeld worden wat dan nog een ander paswoord oplevert…

Tip: je kan zelf je wireless network noemen hoe je wil, ‘t mijne heet “Pretty fly for a Wi-Fi” :happy:

Wim

Kijk dat bedoel ik. 8)

Goede keuze, eens verkocht aan Apple is het voor altijd 😀
              Zit hier al jaren voor een Mac
              Ons hele bedrijfsadministratie draait al 3 jaar op een cloud, lang voor iemand er van sprak.

Kan overal ter wereld aan al mijn data, mails, offertes, facturen,…
              en dat op een macbook, ipad en iphone
              schitterend gewoon 💡

Heerlijk, zo’n onderwerp waar ik niks van weet. Totaal geen interesse, gewoon ouderwets hier.In het bejaardentehuis zal ik eens een cursus gaan volgen.

Wim

En nu we toch met het moderne bezGig zijn.
                  gebruiken jullie deze codes ook al voor reclame e.d.

Wim

[quote=”funny” post=86524]Willen jullie even de Porsche-applicaties door geven aub .[/quote]

Doe eens googlen onder Porsche apps grote vriend. :relaxman:

Wim
                      Anoniem

Willen jullie even de Porsche-applicaties door geven aub .

Nee Wim
                          Hoe heet die ?

@funny
                          Toch zal je de code nodig hebben
                          Kun je die niet vinden op je computer of laptop bij beveiligingen internet?
                          ik ben ook maar een computerleek

Anoniem

Bruno die sim-kaart komt er ook in voor op klantenbezoek en ergens anders .
                            Maar men vertelde me als er wifi aanwezig was thuis dat ik ermee kon werken .
                            Het is de bedoeling om thuis en op kantoor gebruik te maken van wifi .

Wim

[quote=”Bruno RS” post=86517]en je kan ook een heel deel porscheapps downloaden die de moeite zijn
                              [/quote]

Heb je ook die waar je in de Porsche over het circuit gaat, waarbij je alle richtingen uit kunt kijken. 8)

Wim

@Funny, zakelijk is hij gewoon perfect voor de dingen die jij opnoemt.
                                Plus ook voor reportages of presentaties te maken is hij toppie.

Timo net nog gevraagd voor code, en is inderdaad de code die op de box staat meer heb je niet nodig, die intypen en je hebt verbinding.

@PT
                                , ik denk dat velen dat probleem hebben wat jij beschrijft, maar zoals ik al eerder vernoemde het is geen computer.
                                maar heeft dan in ieder geval weer al een goede 2de eigenaar gevonden. 😉

Voor op wifi te gaan heb je idd de code nodig van de modem maar je kan ook via een simkaart op internet maar dit kost veel meer
                                  Adobe heeft een app die je kon downloaden
                                  Porscheforum werkt perfect op de Ipad en je kan ook een heel deel porscheapps downloaden die de moeite zijn
                                  Je moet ook het adres van de server hebben voor in en uitgaande mails

PT

Klopt Wim, maar ik had destijds gewoon meer verwacht. Zeker nu ik de vergelijking kon maken tussen een iPad en een Samsung. Ik gebruik hem ook professioneel en soms schiet hij tekort.

Mijn zoontje heeft hem intussen ingepalmd, hij is gek van de Tom en jerry filmpjes op YouTube. 😆

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 69)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.