ipod aansluiten op orig porsche radio?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen ipod aansluiten op orig porsche radio?

• Maker
    Discussie
  • ik heb me een zwarte 30gb ipod aangeschaft, maar nu zou ik deze graag bedienen via men originele becker traffic pro high speed 7820

ik heb zo al van die setjes gezien van icelink waarbij de cd wisselaar uitgang zou gebruikt worden.. maar is de bediening van de ipod hier ook mogelijk? Heb al wat tegenstrijdige uitleg gehoord, daarmee dat ik het hier ff vraag…

Het is de bedoeling dat de ipod op de plaats van men gsm carkit gaat komen.

Via een zogenaamde fm modulator wens ik niet te werken

grtz

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
    • ondertussen een dension ice link plus carkit besteld bij http://www.havoicedesign.be/

– geen ruis, door directe kabelaansluiting
      – ipod kan bijladen
      – bediening via becker radio

😉

Ik had op ebay ook een draadloze FM-modulator gekocht. Ik dacht iets van een 10 euro. Marcheerde langs geen kanten: kraken en ruis.
        Teruggestuurd en ik kreeg een nieuwe: zelfde resultaat…
        Ik veronderstel dat de modulators die gebruik maken van een uitgang op de radio beter werken.

[quote=”wreckah”:1ns5a4pd]zo een FM modulator zou ik misschien ook wel overwegen, enig idee van de kostprijs, en de kwaliteit van het signaal?[/quote]

caliber heeft er eentje in het gamma voor +/- 65 euro, echt wel een aanrader, beter dan die dubieze onbekende audio merken…

http://www.caliber.be

[quote=”ferdy”:hzvr6xfj]Waarom geen FM modulator ??????

Ik heb onlangs uit de USA een Griffin itrip meegebracht, en dit doet het perfect en in alle wagens en zonder kabels !!

Het is mischien TE EENVOUDIG !!!

Yvan[/quote]

ik wil graag de ipod via men radio bedienen… daarmee is dat geen optie

[quote=”ferdy”:18sp83vn]
              T’zal afhangen van je Autoradio.

Yvan[/quote]

originele blaupunkt van 1969 😀

als het zo goedkoop is kunnen we maar proberen hee, niks te verliezen.

thanks!

en ook afhankelijk van de zender 😉

Ik heb er zo ééntje voor in wagen en in huis. Wagen nog steeds niet getest en heb het al een jaar 😳 (maar kameraad zei dat het wel ok was), maar die binnenshuis zeer moeilijk om geen piep te horen en als je dan op de mm nauwkeurig in het midden van de kamer het toestelletje plaatst omdat je daar enkel geen gepiep hebt 😛 , de volgende keer heb je op die plaats er ook last van.
                Bereik kan wel ver gaan tot soms 150m.
                Prijzen iets van een 5 a 15€ dacht ik. Maar denk dat kwaliteit en prijzen erg afhankelijk zijn van het merk. Ik heb iets chinees, Griffin vind je op apple sites terug dus moet goed merk zijn…

[quote=”wreckah”:7mvl622v]zo een FM modulator zou ik misschien ook wel overwegen, enig idee van de kostprijs, en de kwaliteit van het signaal?[/quote]

Zijn verboden voor gebruik in Belgie en mogen hier dus , in principe, niet verkocht worden !!!

Maar je kan ze vinden op E-bay o.a. in Frankrijk waar dit wel mag.

Ik heb een Blaupunkt Heidelberg in mijn P., signaal is goed voor zolang je de juiste plaats kan vinden, de mijne is afgesteld op 90.5 waar geen ander radio signaal is. Mijn dochter heeft een Smart 4four en daar werkt hij in heel de wagen, zelf in het handschoen kastje.

T’zal afhangen van je Autoradio.

Yvan

zo een FM modulator zou ik misschien ook wel overwegen, enig idee van de kostprijs, en de kwaliteit van het signaal?

FM Modulator is om de muziek naar je autoradio te sturen, kan ook met kabeltjes en is inderdaad makkelijk maar hier gaat het om het zoeken van een manier om met je autoradio je mp3 speler te bedienen. Zo kan je je mp3 speler rustig in je handschoenenkastje laten liggen…

Anoniem

anders eens met LCS in antwerpen bellen. De eigenaar rijd ook met een P. Mss weet die raad. Doen daar al onze audi inbouwen en multimedia toestanden naar toe waar wij ook ni aan durven beginnen. Star design is er ook zo eentje. Die doen uitsluitend muliti media. uiteraard zijn er nog maar met die heb ik al samengewerkt en altijd al tevreden geweest. Een belletje lost mss je prob op?

Waarom geen FM modulator ??????

Ik heb onlangs uit de USA een Griffin itrip meegebracht, en dit doet het perfect en in alle wagens en zonder kabels !!

Het is mischien TE EENVOUDIG !!!

Yvan

[quote=”Setakira”:ephitieg]Om de ipod via je radio met cdwisselaar controls te laten besturen zal je een adapter moeten aanschaffen, zoals ze voor BMW hebben:
                            http://webplaza.pt.lu/remzey/eba/EBADoc20035.pdf

Resultaat is:
                            cd1: playlist
                            cd2: artist
                            cd3: albums
                            cd4: genres
                            cd5: podcasts
                            cd6: songs

Maar of dit op een Becker zal werken weet ik niet, als het signaal van alle radios naar cdwisselaar zelfde is, zal dit zeker werken maar ben niet meer zo thuis is carhifi. Kan jou plaatselijke hifiboer hier niet helpen?[/url][/quote]

Die module bestaat ook bij Becker maar voor recentere versies

Kijk maar op becker.be bij car accessoires

Neem eens contact op met de mensen van

[quote=”Bjorn”:2bagmz2i]Ik vraag mij altijd af , waarom een muziek installatie in een porsche?
                              Je hebt verdorie een volledige symphonie in de achterkant ,waar ik veel liever naar luister dan de beste muziek op de markt. ( in de wagen dan toch hé ) 😉 [/quote]

héhé eigenlijk heb je wel gelijk, maar voor de lang ritten is het idd wel handig…

ipod is trouwens in mijn ogen fantastisch gadget waardoor je je ganse favoriete songs (+ 8000 stuks 🙂 ) ) overal kan beluisteren… ik ben alvast een fan van men nieuwe speeltje 8)

[quote=”Setakira”:3eeqkmwt]Om de ipod via je radio met cdwisselaar controls te laten besturen zal je een adapter moeten aanschaffen, zoals ze voor BMW hebben:

Resultaat is:

Maar of dit op een Becker zal werken weet ik niet, als het signaal van alle radios naar cdwisselaar zelfde is, zal dit zeker werken maar ben niet meer zo thuis is carhifi. Kan jou plaatselijke hifiboer hier niet helpen?[/url][/quote]

ben al is op enkele plekken gaan informeren… aansluiting op de wisselaaringang van een becker is geen probleem, maar welke functies de becker 7820 ondersteund en welke niet kan niemand me een pasklaar antwoord op geven…

Om de ipod via je radio met cdwisselaar controls te laten besturen zal je een adapter moeten aanschaffen, zoals ze voor BMW hebben:

Resultaat is:

Maar of dit op een Becker zal werken weet ik niet, als het signaal van alle radios naar cdwisselaar zelfde is, zal dit zeker werken maar ben niet meer zo thuis is carhifi. Kan jou plaatselijke hifiboer hier niet helpen?[/url]

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.